leiden
Silver
Precis, den där Ålexen som figurerade i tråden tidigare kan få komma tillbaka, allt är förlåtetHåller med, nu får fan alla i tråden skärpa sig, inte ska vi väl prata om Sinn-klockor istället för att posta julbilder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis, den där Ålexen som figurerade i tråden tidigare kan få komma tillbaka, allt är förlåtetHåller med, nu får fan alla i tråden skärpa sig, inte ska vi väl prata om Sinn-klockor istället för att posta julbilder?
Försöker du göra Sinn-tråden ännu mysigare än vad den redan är, Ernst?Passar på att lägga ut lite jul inspirerade bilder, och det vore trevligt om ni andra Sinn ägare följde i samma spår. Blir lite roligare att följa tråden med annat än WS och analyser över klockor ingen äger eller köper. Trevlig helg nu...
Upptäckte just till märket Sinn, tycker att model 556a ser trevlig ut! Hur brukar deras verk hålla tiden?
Det det är ju en liten bit på väg mot min LE 556:a. Gillar!Bra eller anus? Bild saxad från WUS.
Kul att du har upptäckt Sinn och välkommen hit! @fflpa har precis köpt en 556A så han kan säkert komma med bra input.
Det sitter ett ETA 2824-2 i 556A. Det troligaste är att det är varianten som kallas Top Grade, men det har även vara Elaboré beroende på när klockan är tillverkad. Jag tror att det är svårt att se skillnad med blotta ögat då det inte är dekorationerna som skiljer sig, så för att vara helt säker får man maila Sinn med serienummer.
Här är godkända avvikelser för de olika varianterna av 2824-2:
- the Elaborated grade is adjusted in three positions with an average rate of +/-7 seconds/day, with a maximum daily variation of +/-30 seconds/day;
- while the Top grade is adjusted in five positions with an average rate of +/-4 seconds/day, with a maximum daily variation of +/-10 seconds/day.
Lite läsning om ETA 2824-2:
http://wornandwound.com/caliber-spec-eta-2824-automatic-people/
Tack för bra läsning, Bor väldigt långt från återförsäljaren i Sverige. Fungerar det bra att beställa direkt från Sinn hemsida eller finns det någon annan bra sida att beställa ifrån? Tack på förhand!
Kanonfin bild!Passar på att lägga ut lite jul inspirerade bilder, och det vore trevligt om ni andra Sinn ägare följde i samma spår. Blir lite roligare att följa tråden med annat än WS och analyser över klockor ingen äger eller köper. Trevlig helg nu...
Du kan även beställa direkt från @ERIKSON URHANDEL . Bara att ringa eller maila så ordnar de med det
Bra eller anus? Bild saxad från WUS.
Det stämmer! Väldigt fyndigt namn tycker jag.Sinn 660-tråden?
Vill du göra ett statement, köp Rolex. Annars är Sinn idag vad Rolex var förr.
Som Sinn-älskare var det väldigt roligt att se detta!
Samma här, haha.Kul att du länkade till det. Jag tog en printscreen när jag läste det i tråden för att föreviga
Samma här, haha.
För övrigt så släppte mitt svåra sug för Explorer 1 lite, får nog bli en till 556i istället.
Lite dyra för mig just nu, sen är det otroligt svårt att hitta begagnade i Sverige.Du ska ha U1/U2/UX...punkt!
Lite dyra för mig just nu, sen är det otroligt svårt att hitta begagnade i Sverige.
Måste klämma IRL en gång till också.
Jag har länge suktat efter en Explorer 1, men ändå alltid vetat att det är lång tid kvar dit. Jag hade köpt en U1/UX för länge sen om jag haft pengar till en, för de går ju inte under 10k beg.Ja, riktig jäkla dyra till skillnad från en Rolex Explorer
Verkligen svårt val. 103 blir ju så bra OWG-mässigt tack vare dess vattentäthet, något många andra kronografer inte klarar. Oavsett vad du kommer landa på så blir det jävligt bra iafJag har länge suktat efter en Explorer 1, men ändå alltid vetat att det är lång tid kvar dit. Jag hade köpt en U1/UX för länge sen om jag haft pengar till en, för de går ju inte under 10k beg.
Ruggigt sugen på en vanlig 103 på länk dock, jag har ett svårt val framför mig när jag väl kommer upp lite i budget.
Nu menade jag inte så.
Jag har en begagnad U1:aLite dyra för mig just nu, sen är det otroligt svårt att hitta begagnade i Sverige.
Måste klämma IRL en gång till också.
Jag har en begagnad U1:a
Ja, som du har skrivit flertalet att du inte kommer sälja.Jag har en begagnad U1:a
Hehe, det stämmer. Sen tycker jag att den gör sig otroligt bra på länk och nästan alla band.Verkligen svårt val. 103 blir ju så bra OWG-mässigt tack vare dess vattentäthet, något många andra kronografer inte klarar. Oavsett vad du kommer landa på så blir det jävligt bra iaf
Köp alla. Skit i Rolex. Bli en sinnerHehe, det stämmer. Sen tycker jag att den gör sig otroligt bra på länk och nästan alla band.
Självklart ska du göra det ändå!Edit: Hade tänkt skriva ett längre inlägg om det kopplat till en del av Sinn's tekniska lösningar, men det var innan det kom fram att sånt visst är bojsänke för tråden
PrecisJa, som du har skrivit flertalet att du inte kommer sälja.