• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Det såg kalasbra ut och om du vill vara ännu mer tacticool kan du komplettera med ett mörkgrått Isofrane som går mer ton i ton med caset. Hm, minns inte vem i vår tråd som har det till sin U1/U2/UX, men det såg riktigt bra ut.
Två isofrane?! Såna överdådigheter har jag inte råd med.
Själv fortsätter jag med mina syjuntegummin :D
Tant Clark? Ja, varför inte?
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
IMG_2097.JPG

Hoppas ni har en bra helg Sinnisters. Själv har man diverse Fysikplugg att dona med! Vad har ni för er? :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det blev ett Isofrane och jag gillar’t! Det sitter liksom mer runt handleden än ”utanpå” som jag upplevde att originalbandet gör -det ger mig vibbar av såna där hårda tantarmband som man hittar på bijouteriavdelningen. Så vill man inte ha. Man vill ju vara tacticool, och inte se ut att vara på väg till syjuntan.
5F4922E9-D13C-4A98-8415-185AF4463BC6.jpeg
6417DF3C-2E91-43F0-860B-BB48E309524F.jpeg
2BF7F81E-F5CE-4884-BAEF-4C36BFD00776.jpeg
Har du fått stil på vridringen?
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Har du fått stil på vridringen?
Nej. Var förbi hos Erikson idag men Rickard, deras Sinnist, jobbade inte idag så jag ska återkomma så får han kika på om han tycker att klick- och stoppfjäder ska bytas. Det kan visst hjälpa, men det är inte helt säkert att det gör det.
Sinn’s inställning är tydligen att det är så U-serien är. Take it or leave it. Det påverkar ju ”bara” känslan och inte funktionen eller hållbarheten.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Nej. Var förbi hos Erikson idag men Rickard, deras Sinnist, jobbade inte idag så jag ska återkomma så får han kika på om han tycker att klick- och stoppfjäder ska bytas. Det kan visst hjälpa, men det är inte helt säkert att det gör det.
Sinn’s inställning är tydligen att det är så U-serien är. Take it or leave it. Det påverkar ju ”bara” känslan och inte funktionen eller hållbarheten.
Misstänkte det. De har bevisligen ändrat på konstruktionen under åren. Månne spelar det in även här.
Kronan, t ex, är ju nu gängad med bara ungefär ett varv. Den äldre var som andra klockor är i allmänhet, säg iaf två varv. Så jag tänka mig att det är så här ringen är nu. Som du säger, take it and love it. ;)
 

Moody

Rolex
Passar på att lägga ut lite jul inspirerade bilder, och det vore trevligt om ni andra Sinn ägare följde i samma spår. Blir lite roligare att följa tråden med annat än WS och analyser över klockor ingen äger eller köper. Trevlig helg nu...
E71F7AD6-D424-4E94-8E1A-448F22A17983.jpeg
Håller med, nu får fan alla i tråden skärpa sig, inte ska vi väl prata om Sinn-klockor istället för att posta julbilder?

:D
 
Topp