• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

leiden

Rolex
Låter som en bra plan :) Det måste anses generöst att sätta Top i 556 när tex Oris kör Standard i sina Aquis, oavsett om de är limiterade och väldigt dyra...fortfarande bara Standard.
Ja, verkligen! Stowa gör samma sak.
Man skulle kunna vinkla det och säga att tyskarna har effektivare organisationer än schweizarna och därför kan de erbjuda mer pang för pengarna ;)
 

leiden

Rolex
Passaround-klocka!
IMG_3310.JPG
Violett :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hahah ta de lugnt gubbar, lite humor är alltid gött :)

En förutsättning för lyckad humor är att den träffar mottagaren på ett rätt sätt, eller vad tycker du? Har inte hängt med i om det är något tidigare replikskifte som upprepas, men det verkar nästan så. Oavsett så tycker jag att vi försöker vara vänliga mot varandra i Sinn-tråden och om en kommentar inte faller väl ut hos mottagaren är det väl bara att be om ursäkt. Det är tillräckligt mycket tjafs på övriga forumet och det är rätt skönt med en fristad här i tråden.

@Widowmaker @AdrianO
 

Bas

Patek
En förutsättning för lyckad humor är att den träffar mottagaren på ett rätt sätt, eller vad tycker du? Har inte hängt med i om det är något tidigare replikskifte som upprepas, men det verkar nästan så. Oavsett så tycker jag att vi försöker vara vänliga mot varandra i Sinn-tråden och om en kommentar inte faller väl ut hos mottagaren är det väl bara att be om ursäkt. Det är tillräckligt mycket tjafs på övriga forumet och det är rätt skönt med en fristad här i tråden.

@Widowmaker @AdrianO

Jo det har du rätt i :) försökte lätta lite på stämningen bara.
Har inte läst tidigare kommentarer så har ingen aning om hur långt det gått.
 

Rojalisten

Panerai
Ligger i soffan och läser 1001 armbandsur, i denna upptäckte jag att sinn förekommer ganska ofta. Det som slog mig var ”avfuktar kapseln” och argongasen, hur länge har sinn kört med detta? Trodde dessa var hyfsat nya uppfinningar :)

07A62987-E2D7-4578-BF2B-566CB75BEB6F.png


276DCF2E-99CC-4DC7-8475-9520EC00704E.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ligger i soffan och läser 1001 armbandsur, i denna upptäckte jag att sinn förekommer ganska ofta. Det som slog mig var ”avfuktar kapseln” och argongasen, hur länge har sinn kört med detta? Trodde dessa var hyfsat nya uppfinningar :)

07A62987-E2D7-4578-BF2B-566CB75BEB6F.png


276DCF2E-99CC-4DC7-8475-9520EC00704E.png

203 Ti var den första klockan med AR. Kom 1995 och jag var ett pucko som inte klickade hem en från eBay, full-set inklusive både träboxen plus ytterbox. Gick som re-listed två gånger innan den såldes. Lånad bild.

Skärmavbild 2017-12-12 kl. 21.08.57.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ligger i soffan och läser 1001 armbandsur, i denna upptäckte jag att sinn förekommer ganska ofta. Det som slog mig var ”avfuktar kapseln” och argongasen, hur länge har sinn kört med detta? Trodde dessa var hyfsat nya uppfinningar :)

07A62987-E2D7-4578-BF2B-566CB75BEB6F.png


276DCF2E-99CC-4DC7-8475-9520EC00704E.png

Den på andra bilden är också en 203 men som du ser står det "Arktis" på tavlan. Kom 1999, men själva tekniken med Sinn´s specialoljor som klarar temperaturer ner till -45 som 1998. Arktisen användes av Mario Weidner med framgång på en expedition till Nordpolen.

Vem var det förresten som sa att Sinn inte kunde göra reklam! Va, va, va???? Skåda och erkänn dig överbevisad :D


Ja, jag vet att det är ett tv-inslag :)
 

leiden

Rolex
Den på andra bilden är också en 203 men som du ser står det "Arktis" på tavlan. Kom 1999, men själva tekniken med Sinn´s specialoljor som klarar temperaturer ner till -45 som 1998. Arktisen användes av Mario Weidner med framgång på en expedition till Nordpolen.

Vem var det förresten som sa att Sinn inte kunde göra reklam! Va, va, va???? Skåda och erkänn dig överbevisad :D


Ja, jag vet att det är ett tv-inslag :)
När jag besökte Eriksons sist så kom Richard att prata om just Arktis. Hade inte hört talas om den tidigare så när jag kom hem så såg jag till att läsa på. Riktigt härlig modell måste jag säga, fantastisk tavla och kul med Ar!
Försökte hitta en prisreferens men det var inte lätt. Hittade alltifrån ca 7k, såld i Tyskland, och ca 27k, såld i Japan (surprise, surprise) :)
 
Topp