• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

När jag besökte Eriksons sist så kom Richard att prata om just Arktis. Hade inte hört talas om den tidigare så när jag kom hem så såg jag till att läsa på. Riktigt härlig modell måste jag säga, fantastisk tavla och kul med Ar!
Försökte hitta en prisreferens men det var inte lätt. Hittade alltifrån ca 7k, såld i Tyskland, och ca 27k, såld i Japan (surprise, surprise) :)

För 7´måste den nästan ha varit defekt, eller så var det en riktigt gammal annons? Jag tror att det är svårt att hitta en bra Arktis under 15´.

Vad jag kunde se så såldes de i september.
Verkar vara svårt att hitta en Arktis öht :D
Måste medge att jag är sugen på att leta upp en när jag fått en annan affär att gå i lås!

Kan du länka? Inte för att jag misstror dig men det låter ju lite märkligt :) Tror oavsett att under 15 blir svårt om man ska ha ett bra ex.

Det var eBay. Sökte på sold listings. De såldes samma dag också om uppgiften stämmer. Har ingen länk nu men kan söka upp de imorgon :)

Ser ut som att den helt saknar AR-kapsel?

https://www.ebay.com/itm/Sinn-203-Arctic-/282655902056?hash=item41cf9ac968:g:u-QAAOSw1KNZvO9O&nma=true&si=IujG299iQfV%2FCtyQ0ys331OKW6U%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Skärmavbild 2017-12-12 kl. 22.38.40.png

Haha...ja det är något att överväga på ålders höst :) Det kanske löste sig i alla fall...klickade hem en helt vansinnig sak på eBay och först stod det att säljaren bara skickar till Sverige men sen i hans annons står det fritt inom Europa.
Härligt, nu blir jag sjukt nyfiken! Gissar att det inte är någon dussinpryl :)

Tillbaka
Topp