• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Forumets första Franken-U1... :D
F9B94C6F-BB06-4B74-B29D-897B3E20E8CE.jpeg
Coolt! :woot:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Betalt och klart. Troligtvis behövs kronhalsen bytas, men för det priset spelar det absolut ingen roll...hade ändå tänkt lämna in på service det första jag gjorde. Nu är det bara att hålla tummarna.
Jag tänkte; vad har jag missat!? Vi är oroliga för att nåt inte ska komma fram. Oklart vad. Men det är nåt tyskt, tillverkat i Frankfurt.
@Clark Kent har läget under kontroll.
Sist jag handlade på bukten trodde jag grejerna blivit snodda. Men ingen fara, det var Posten som trasslat till det såpass, att jag två månader senare fick besked av säljaren att han fått grejerna i retur eftersom jag inte hämtat ut dem :facepalm:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tänkte; vad har jag missat!? Vi är oroliga för att nåt inte ska komma fram. Oklart vad. Men det är nåt tyskt, tillverkat i Frankfurt.
@Clark Kent har läget under kontroll.
Sist jag handlade på bukten trodde jag grejerna blivit snodda. Men ingen fara, det var Posten som trasslat till det såpass, att jag två månader senare fick besked av säljaren att han fått grejerna i retur eftersom jag inte hämtat ut dem :facepalm:

Hm, jag funderar på att be säljaren vänta med att skicka till dess att julrushen är över. PostNord behöver nog all hjälp de kan få :)
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Nu får du Clark Kent sluta lägga upp klockor jag inte känner till men önskar jag köpt för länge sen!!!! :eek: När man just har ögnat på en japansk variant slänger du in en blästrad (såå bra) och när jag funderar på om man vågar skicka 10 tusen till en tysk så kommer nästa....:banghead:
Ja ja kul att det finns några Sinn i bakfickan:)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu får du Clark Kent sluta lägga upp klockor jag inte känner till men önskar jag köpt för länge sen!!!! :eek: När man just har ögnat på en japansk variant slänger du in en blästrad (såå bra) och när jag funderar på om man vågar skicka 10 tusen till en tysk så kommer nästa....:banghead:
Ja ja kul att det finns några Sinn i bakfickan:)

Ja, är det något man kan vara säker på är det att det finns otroligt många bra Sinn-modeller. Och trots att jag har läst om Sinn och varit intresserad så pass länge dyker det ju fortfarande upp nya modeller som jag inte hade en aning om att de fanns :)

Jag tycker definitivt att den blästrade 103:n är ett riktigt bra köp.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Har fortfarande jäkligt svårt för att skicka pengar o bara hoppas att man får något tillbaka. Åker du till Tyskland kan du få köpa 103:an till mig när du ändå är där;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har fortfarande jäkligt svårt för att skicka pengar o bara hoppas att man får något tillbaka. Åker du till Tyskland kan du få köpa 103:an till mig när du ändå är där;)

Jo, kan självklart förstå att det känns nervöst. De som är mer rutinerade köpare via eBay/utländska forum kanske kan komma med bra input hur man minimerar risken?
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jo, kan självklart förstå att det känns nervöst. De som är mer rutinerade köpare via eBay/utländska forum kanske kan komma med bra input hur man minimerar risken?
Har köpt hundratals ggr från ebay. 1 gång har det strulat till sig då jag var 90% säker på att jag fått en kopia på ett par solglasögon. Då hjälpte det att ha betalat med PayPal. De tog hand om hela processen och kostnad inkl frakt ersattes.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har köpt hundratals ggr från ebay. 1 gång har det strulat till sig då jag var 90% säker på att jag fått en kopia. Då hjälpte det att ha betalat med PayPal. De tog hand om hela process och kostnad inkl frakt ersattes.

Så om du skulle lugna @hisingen , vad händer tex om man betalar med PayPal och det visar sig att paketet är tomt, klockan är trasig eller att det är något annat som verkligen inte stämmer. Jag är också nyfiken :) Hur lång tid har man på sig att "klaga"...hinner man tex låta en uris titta på klockan?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jo, kan självklart förstå att det känns nervöst. De som är mer rutinerade köpare via eBay/utländska forum kanske kan komma med bra input hur man minimerar risken?
Jag har handlat mig tre Sinn över Ebay. En gång var det jackpot, två ggr var det helt okej. Men blåst har jag blivit ingen gång. Ej heller på en massa annat som köpts den vägen.
Och, skulle det gå alldeles åt fanders finns såväl Ebay som Paypal i bakgrunden och kan agera fallskärm. Bara man inte schabblar till det med den enda chansen man har att skapa ett returärende. Bränner man den chansen är man rökt.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Så om du skulle lugna @hisingen , vad händer tex om man betalar med PayPal och det visar sig att paketet är tomt, klockan är trasig eller att det är något annat som verkligen inte stämmer. Jag är också nyfiken :) Hur lång tid har man på sig att "klaga"...hinner man tex låta en uris titta på klockan?
Hej,
När jag tänker efter så kanske det var via ebay resolution center. Det började med att man skulle skicka ett mail till säljaren som sedan hade någon vecka på sig att svara för att lösa frågan tilsammans med köparen. Efter detta tog ebay eller paypal över och några veckor senare fick jag full kompensation.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Blastade 103:an var till salu på wus så det blir ju affär mellan två privatpersoner, på eBay hade jag vågat med paypal.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Undrar om jag har forumets mest trackade U/UX-boett :)

Det är ju banne mig inte enkelt att få märken, men jag har dels ett märke på bezelringen efter ett möte med asfalten. Och så en rejäl ding vid övre vänstra bandhornet som jag inte riktigt vet hur den har kommit till. Karaktär är ledordet här :)

IMG_20171213_213620.jpg
IMG_20171213_212819.jpg
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
EA9ED49B-3F5A-4D5C-9F7D-7C09F310EC32.jpeg
Om jag förstått det rätt så är det inget skydd i paypal utan det är i kombination med ex eBay som mellanhand man har skydd. Finns säkert dom som kan detta mkt bättre. Ska inte smutsa ner tråden mer, lägger in en bild
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
EA9ED49B-3F5A-4D5C-9F7D-7C09F310EC32.jpeg
Om jag förstått det rätt så är det inget skydd i paypal utan det är i kombination med ex eBay som mellanhand man har skydd. Finns säkert dom som kan detta mkt bättre. Ska inte smutsa ner tråden mer, lägger in en bild

Kul med bilder så klart, men åtminstone enligt mig så är det ju helt ok att fråga sina Sinn-kamrater om råd och tips utan att behöva känna att man smutsar ner tråden. Jag vet att det är många som längtar efter julen...men den kommer faktiskt inte snabbare oavsett om man ställer fram datumet ;)
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Förlåt för att jag tjatar, MEN, jag har fortfarande en finelink (556 serien) som jag inte använder, ifall någon är intresserad så PMa! :)
 
Topp