Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nähä, det var intressant!@leiden Såg din kommentar på Insta Ville inte skriva i hans flöde, men jag har sett den där förut och jag vet att det har diskuterats om tavlan är någon sorts servicetavla, men bara för det så hittar jag inte tråden. Bezelringen stämmer inte heller med vad som ska vara original.
Nähä, det var intressant!
Vad är det med tavlan som inte stämmer?
Det var inte mycket som stämde där@leiden Även markeringarna i sub-dialsen är fel plus att pilen på kronograf-sekunden är alldeles för avlång/spetsig och på minutvisaren är den för kort
Hmm, undrar vad det är för verk i den med fel tavla?Sorry för spam i tråden, men det är spännande när man hittar nya tells på varför det kan vara en servicetavla Tidigare hade jag bara läst om bezelringen och skalan på urtavlan, men det andra upptäckte jag nu när jag jämförde dels med min och med andra bilder. Har lånat båda bilderna så att övriga i tråden kan se vad det är vi pratar om @leiden
Ser nu på en gång att även logotypen är fel. Så tjocka bokstäver som det är på den undre tavlan använde sig inte Sinn av medan 101A var i produktion.
EDIT: Står ju även Antimagnetic istället för Incablock.
Här är 101A som den "ska" se ut. För övrigt det ex som jag precis missade
Den 101A som vi pratat om ovan:
Hmm, undrar vad det är för verk i den med fel tavla?
Kan den vara legit men ändå så fel?
Jag blir förbryllad
Hmm.Oerhört svårt att veta men jag skulle nog sticka ut hakan och gissa på en fejk- frankentavla.
Nu finns ju inte ägaren på KS och håller väl hus på andra sidan Atlanten, så eventuella spekulationer är inget som drabbar honom. Men det finns väl två tänkbara scenarion. Antingen har någon hittat ett Sinn-case och därefter plockat ihop resten efter bästa förmåga, eller så har man haft en legit klocka där tavla och bazelring har blivit på pass skadad att man har bytt ut till så nära det går utan att ha hittat original. Jag vet med 99% säkerhet att det inte finns reservdelar till 101 hos Sinn.
Det finns ju mängder av sådana här tavlor och kit att köpa på Ebay, och med en stadig hand skulle man kunna göra en precis lika trovärdig Sinn-tavla av den där som av den 101A som vi diskuterar.
Vilken av dem?Den får helt enkelt ingen tid på armen.
Explorern är fruns och den sitter stensäkert. (hade gärna tagit över den)Vilken av dem?
Jättetråkigt! Vad är det som gör att den inte få tillräckligt med handledstid? Är själv intresserad av en UX men ser att klockorna jag har sen tidigare blir mindre och mindre använda när jag skaffar en ny =)Explorern är fruns och den sitter stensäkert. (hade gärna tagit över den)
Uxen har jag bara burit ett få tal gånger. Ska testa med svarta gummit eller länken idag så kanske...
Gillar att dom smyger in ett litet datum där nere, diskret men det finns därEfter att ha smyghängt i denna tråd ett längre tag får jag äntligen vara med på riktigt!
Håller med!Gillar att dom smyger in ett litet datum där nere, diskret men det finns där
Jag tycker att ett svart band är melodin på den. Favoriterna är Isofrane, Bonetto och nato, i den ordningen.Ska testa med svarta gummit eller länken idag så kanske...
Den får helt enkelt ingen tid på armen.
Efter att ha smyghängt i denna tråd ett längre tag får jag äntligen vara med på riktigt!
När jag köpte Pannan hade jag en tanke att ha dykare från flera olika länder.Trist, men den kanske blev för lik U1? I och med att den inte har fått så mycket handledstid på sistone så kanske det inte är så konstigt att UX inte heller lyckades.
Vet inte varför, men jag tänker mig att Pannan, vintage-subben och U1:n skulle kompletteras perfekt med en vittavlad GS likt den som @Bjoerlin76 har. I annat fall kanske det är dags att prova vintage-Sinn?
När jag köpte Pannan hade jag en tanke att ha dykare från flera olika länder.
Sub = Schweiz
Sinn = Tyskland
Panerai = Italien
Det haltar ju lite iom att Panerai inte längre tillverkas i Italien.
Undrar förresten inte om Rolex härstammar från England från allra första början? (har glömt)
Till länderna ovan skulle man ju kunna lägga till:
Frankrike (Cartier med flera)
Sverige: S&S Landsort (är väl ingen riktig dykare om man ska vara sådan men men....)
Japan: Seiko Marinemaster SBDX017
Kommer inte riktigt överens med Cartierdykaren, och det var länge sedan jag såg en Landsort.
Så kanske är det läge att börja kika efter en Marinemaster igen?
Nu är jag ju lite i fel tråd för att dryfta sådant men vi har ju blandat in fler tillverkare förut
Ser bra ut på alla tre!MM001/017 är ju inget dåligt val...en klar favorit och skulle komplettera U1 bättre än UX faktiskt. Hm, såg din bild i Perfekt Duo-tråden nyss och jag kanske får ta tillbaka vad jag skrev...U1 och UX är vassa tillsammans!
För att hålla det OnT så kommer här dagens bandprovning med 256 på länk, bund och nato. Brukar inte dubbelposta, (de är i Vadgördunu-tråden också), men vill ha bilderna i Sinn-tråden så ni får stå ut
Riktigt trist om den är medvetet fejk!Oerhört svårt att veta men jag skulle nog sticka ut hakan och gissa på en fejk- frankentavla.
Nu finns ju inte ägaren på KS och håller väl hus på andra sidan Atlanten, så eventuella spekulationer är inget som drabbar honom. Men det finns väl två tänkbara scenarion. Antingen har någon hittat ett Sinn-case och därefter plockat ihop resten efter bästa förmåga, eller så har man haft en legit klocka där tavla och bazelring har blivit på pass skadad att man har bytt ut till så nära det går utan att ha hittat original. Jag vet med 99% säkerhet att det inte finns reservdelar till 101 hos Sinn.
Det finns ju mängder av sådana här tavlor och kit att köpa på Ebay, och med en stadig hand skulle man kunna göra en precis lika trovärdig Sinn-tavla av den där som av den 101A som vi diskuterar.
Riktigt trist om den är medvetet fejk!
Får ändå hoppas att det är med goda intentioner som den ser ut sådär, typ att det inte gick att få tag i originaldelar.
Har bara sett den där bilden jag taggade dig i så vet inte hur ägaren framställer klockan, men hoppas som sagt att den framställs ärligt.
Tackar! Känns bra!Härligt....stort grattis och välkommen in i värmen Tycker att blågrått nato-band på 556 är så ruskigt snyggt...tips om du vill variera dig lite
Skulle gärna ta över den UX:en men behöver sälja en vintage racercykel förstNär jag köpte Pannan hade jag en tanke att ha dykare från flera olika länder.
Sub = Schweiz
Sinn = Tyskland
Panerai = Italien
Det haltar ju lite iom att Panerai inte längre tillverkas i Italien.
Undrar förresten inte om Rolex härstammar från England från allra första början? (har glömt)
Till länderna ovan skulle man ju kunna lägga till:
Frankrike (Cartier med flera)
Sverige: S&S Landsort (är väl ingen riktig dykare om man ska vara sådan men men....)
Japan: Seiko Marinemaster SBDX017
Kommer inte riktigt överens med Cartierdykaren, och det var länge sedan jag såg en Landsort.
Så kanske är det läge att börja kika efter en Marinemaster igen?
Nu är jag ju lite i fel tråd för att dryfta sådant men vi har ju blandat in fler tillverkare förut
Skulle gärna ta över den UX:en men behöver sälja en vintage racercykel först
Var förvånansvärt bra på bund men bäst var den nog på nato, det blev en bra kontrastMM001/017 är ju inget dåligt val...en klar favorit och skulle komplettera U1 bättre än UX faktiskt. Hm, såg din bild i Perfekt Duo-tråden nyss och jag kanske får ta tillbaka vad jag skrev...U1 och UX är vassa tillsammans!
För att hålla det OnT så kommer här dagens bandprovning med 256 på länk, bund och nato. Brukar inte dubbelposta, (de är i Vadgördunu-tråden också), men vill ha bilderna i Sinn-tråden så ni får stå ut