• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vem blir först med en sådan här? :)
Sinn 901 tillverkad i 150 ex.

5086A898-C567-4A42-AB13-8B79B1C2A24C.jpeg
”Fine adjustment of the lugs for altering the bracelet length by 3 x 0.8 mm per side using a special mechanism built into the case”
Nja den får någon annan köpa, känns inte riktigt Sinn för mig förutom luglösningen då.
Har lagt ett bud på en klocka, får se om det dyker upp något nytt här snart....:D
 
Är på gång att byta mobil och var och tittade på Huawei Mate 10 Pro då jag fortsatt vill ha en mobil med dubbla simkortsplatser. Öppnade kamera-appen och insåg att det inte var någon mobil för mig. Det går säkert att förenkla, men det var För många olika inställningsmöjligheter i startläget :)

Vilken mobil har du köpt? Det är riktigt bra bildkvalité.
Det blev en galaxy s8. Tyckte att min tidigare xperia z3 tog bra bilder men den här är riktigt vass. Framförallt är det väldigt lätt att få bra skärpa direkt i autoläget. Finns ett Pro-läge också men dit har jag inte kommit än :)
Den uppfyller inte ditt krav på dubbla simkort dock :sorry:
 
Det blev en galaxy s8. Tyckte att min tidigare xperia z3 tog bra bilder men den här är riktigt vass. Framförallt är det väldigt lätt att få bra skärpa direkt i autoläget. Finns ett Pro-läge också men dit har jag inte kommit än :)
Den uppfyller inte ditt krav på dubbla simkort dock :sorry:

Jag gillar verkligen när man har ett bra autoläget! Det blir nog en helt vanlig Huawei P10 som passar mig mycket bättre i storlek plus att den har ett bättre grepp, nog så viktigt för en sån som jag som brukar tappa varje mobil runt ett hundratal gånger under dess livstid :)
 
Jag gillar verkligen när man har ett bra autoläget! Det blir nog en helt vanlig Huawei P10 som passar mig mycket bättre i storlek plus att den har ett bättre grepp, nog så viktigt för en sån som jag som brukar tappa varje mobil runt ett hundratal gånger under dess livstid :)
Jag har just en sån, en vanlig P10. Är supernöjd men den är hal som bara attan utan ett gummiskal på så det införskaffades kvickt innan den drog i backen.

Arkivbild pga OT. (fotat med P10)
Lätt redigerad
IMG_20170928_090148.jpg

Originalbild
IMG_20170928_085724.jpg
 
Senast ändrad:
Jag har just en sån, en vanlig P10. Är supernöjd men den är hal som bara attan utan ett gummiskal på så det införskaffades kvickt innan den drog i backen.

Arkivbild pga OT. (fotat med P10)
Lätt redigerad
IMG_20170928_090148.jpg

Originalbild
IMG_20170928_085724.jpg

Jag som tycker att det är den mest greppvänliga mobilen som finns med tanke på alla andra glas- och metallbaksidor :) P10 har ju...åtminstone som det känns, någon form av ytbehandling som gör den sträv. Är inget fan av skal heller ska tilläggas.

Har precis beställt ett sandfärgat nato från Singular som jag tror kommer matcha de patinerade indexen på min 256 utmärkt. Lånad bild på 256+nato (men i en mörkare nyans för att komma undan OT :) )

Skärmavbild 2018-01-10 kl. 22.40.49.png
 
Jag som tycker att det är den mest greppvänliga mobilen som finns med tanke på alla andra glas- och metallbaksidor :) P10 har ju...åtminstone som det känns, någon form av ytbehandling som gör den sträv. Är inget fan av skal heller ska tilläggas.

Har precis beställt ett sandfärgat nato från Singular som jag tror kommer matcha de patinerade indexen på min 256 utmärkt. Lånad bild på 256+nato (men i en mörkare nyans för att komma undan OT :) )

Skärmavbild 2018-01-10 kl. 22.40.49.png

Den kanske är för stor men Note 8 har både dubbla SIM-kort (finns å köpa i sverige) och en grym kamera!
https://www.phonearena.com/phones/compare/Samsung-Galaxy-Note-8,Huawei-P10/phones/10478,10415
Däremot kan du köpa 2st p10 och nästan ha pengar över ;)
 
Den ska klara 10atm men han provtryckte den bara till 5atm med godkänt resultat. Men det känns helt ok, jag har varken för avsikt att bada eller dyka med den :)

När 101B ska servas ska jag be honom provtrycka till dess fulla potential som är 20Atm :)
Hoppas att det testet går lika bra, vore häftigt :)
Du kan ju sköta disken med 103 utan problem, det är väl gott nog!
 
Hoppas att det testet går lika bra, vore häftigt :)
Du kan ju sköta disken med 103 utan problem, det är väl gott nog!

Japp...disk och regn är inget att oroa sig för och jag duschar ändå aldrig med mina klockor. Jag är inget stort fan av den typ av patina som egentligen beror på en defekt eller skada på tavlan som många i fallet med många premiumprisade Rolex, så jag är hellre en smula försiktig snarare än oförsiktig när det kommer till fukt/vatten. Med det sagt så kommer jag bära 103:n till 94% av allt jag tar för mig, så det är ingen prinsessa på ärten-klocka för den sakens skull.
 
Japp...disk och regn är inget att oroa sig för och jag duschar ändå aldrig med mina klockor. Jag är inget stort fan av den typ av patina som egentligen beror på en defekt eller skada på tavlan som många i fallet med många premiumprisade Rolex, så jag är hellre en smula försiktig snarare än oförsiktig när det kommer till fukt/vatten. Med det sagt så kommer jag bära 103:n till 94% av allt jag tar för mig, så det är ingen prinsessa på ärten-klocka för den sakens skull.
Den byggdes för att användas och nu har du gett den lite nytt liv så klart att den ska leva igen!

Att blöta ner vintageklockorna i onödan tycker jag låter som risky business men det finns väl de som tycker att det är häftigt att bada med gamla ur och det är kanske kul till den dagen då den börjar ta in vatten.
 
Den kanske är för stor men Note 8 har både dubbla SIM-kort (finns å köpa i sverige) och en grym kamera!
https://www.phonearena.com/phones/compare/Samsung-Galaxy-Note-8,Huawei-P10/phones/10478,10415
Däremot kan du köpa 2st p10 och nästan ha pengar över ;)

Ja, den är för stor men tack för tips :)

Jag tillhör det garde som tyckte att mobiltelefonernas guldålder var när de krigade med varandra storleksmässigt. Och inte som nu med så stor skärm som möjligt, utan när själva mobilerna blev mindre och mindre :)
 
Det är nog å andra sidan den kanske mest ovanliga 103:n, Big Eyes, och om jag får gissa även den dyraste. Har V72 som tickar inuti.
Ska tilläggas att den såldes av handlare och att 75´var begärt pris...vad den gick för har jag inte en aning om.
Har du någon katalog eller liknande för äldre modeller? Tycker det är sjukt svårt att reda ut vilka modeller och beteckningar alla klockorna har. Vet ju att det är dåligt dokumenterat från Sinn efter ägarbytet men något måste ju finnas tycker man.
 
Har du någon katalog eller liknande för äldre modeller? Tycker det är sjukt svårt att reda ut vilka modeller och beteckningar alla klockorna har. Vet ju att det är dåligt dokumenterat från Sinn efter ägarbytet men något måste ju finnas tycker man.

Nej, tyvärr inte. Man får googla och leta efter gammal reklam, tidningsartiklar m.m. Men gällande 101/102/103 hittar du precis allt här:

http://www.vintage-sinn-collector.de
 
@hisingen I övrigt så finns det ju även utländska forum där man kan hitta info, men var beredd på att det ofta är segt som knäck och att det är klar majoritet med diskussioner om nyare Sinn. Jag kan i och för sig tycka att det är en del av charmen, att det inte är ett uppdukat smörgåsbord utan man får lägga lite tid på att försöka få fram information. Sen finns det ju en massa kunskap även i den här tråden, jag har lärt mig en hel del av @Geparden till exempel :)
 
@hisingen I övrigt så finns det ju även utländska forum där man kan hitta info, men var beredd på att det ofta är segt som knäck och att det är klar majoritet med diskussioner om nyare Sinn. Jag kan i och för sig tycka att det är en del av charmen, att det inte är ett uppdukat smörgåsbord utan man får lägga lite tid på att försöka få fram information. Sen finns det ju en massa kunskap även i den här tråden, jag har lärt mig en hel del av @Geparden till exempel :)
Jo kan hålla med dig om att det är en del av charmen att inte få allt uppdukat men ibland får man ju ett psykbryt och önskar att man hade mer tid och tålamod att leta.
KS är ju ett mkt bra forum jämfört med mycket annat som du säger, blir lika förvånad varje gång jag går in på WUS exempelvis.

Nu har mitt bud på klockan accepterats så nu håller jag tummarna att klockan dyker upp också:nailbiting:
 
Tillbaka
Topp