• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad bättre att ta avsked från den vita 104:n än i solen där den kommer allra bäst till sin rätt. Tack för lånet @Nissenutz det var en trevlig bekantskap och den kommer bara bli bättre och bättre ju mer sommar det blir :)

IMG_20180315_122119.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Nej, nej jag vill inte dissa den! Jag har antingen haft osedvanlig otur, eller gjort nåt knas. Frågan är bara vad...
Enligt Sinn ska den uppstå vid låga temperaturer, lite över noll pga temperaturutvidgningen skiljer mellan materialen, och då medför att vakuumbubblan uppstår. Men sen när temperaturen stiger igen så ska oljan ta upp utrymmet igen och eliminera bubblan. Problemet jag haft är att gränsen för när bubblan bildas stiger i gradtal, så när den legat i rumstemperatur har den uppstått. Lite ljummet vatten på den, så vips har den försvunnit. Men minusgrader funkar inte alls. Bubblar sig omedelbart.

Så misstolka mig inte, den är riktigt het. Men jag ledsnade.
Hade den funkat som det var tänkt hade jag haft den länge än.
Hehe jag skojar lite bara! Förstår att du tappade sugen.

Konstigt att bubblan höll sig kvar även i rumstemperatur, det känns ju rent fysikaliskt som att bubblan borde försvinna vid samma temperatur som den uppstår. Mycket underligt. Blir lite sugen att utsätta min för lite minusgrader - samtidigt som jag inte vill trigga igång någonting
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vad bättre att ta avsked från den vita 104:n än i solen där den kommer allra bäst till sin rätt. Tack för lånet @Nissenutz det var en trevlig bekantskap och den kommer bara bli bättre och bättre ju mer sommar det blir :)

IMG_20180315_122119.jpg
Sekundvisaren ser ut att ha lite skav på mitt på och strax under toppen.
Men det kanske bara är ljuset?

Edit Piaf: Sekundvisaren ska det vara och ingenting annat.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hehe jag skojar lite bara! Förstår att du tappade sugen.

Konstigt att bubblan höll sig kvar även i rumstemperatur, det känns ju rent fysikaliskt som att bubblan borde försvinna vid samma temperatur som den uppstår. Mycket underligt. Blir lite sugen att utsätta min för lite minusgrader - samtidigt som jag inte vill trigga igång någonting
Tyckte jag med. Verkar som att nåt i konstruktionen förändrades under tidens gång.
Men hade du inte rastat din i Alperna? Min började frysa redan efter några minuter i kylan i Svedala.
Jag hade inte utmanat ödet. För den är ju störtskön när den mår som den ska.
 

individual

Breitling
2-Faktor
Jag är den lycklige ägaren av @Watcho 903:a :) Har tyvärr inte fått klockan ännu. Väntar på en släkting, som hjälpte mig med affären, att leverera den.
(Just nu befinner sig klockan i Waldsassen, Tyskland för slutdestination Västerbotten)

Slänger upp några bilder på 903:an tillsammans med min U1 SE när den landat...
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tyckte jag med. Verkar som att nåt i konstruktionen förändrades under tidens gång.
Men hade du inte rastat din i Alperna? Min började frysa redan efter några minuter i kylan i Svedala.
Jag hade inte utmanat ödet. För den är ju störtskön när den mår som den ska.
Nja den var lite klumpig under handsken så jag var klocklös om dagarna. Har inte utsatt den för någon nämnvärd kyla. Utför nog inte något test på den men kommer bära den som jag känner för så får jag se om det uppstår en bubbla någon gång, vore faktiskt intressant att se hur den skulle bete sig då :wideyed: Jävla märkligt om den inte försvinner vid samma temperatur, fattar inte det. Måste varit något som ändrades i konstruktionen som du sa - membranet känns väl misstänkt
 

1965ek

Patek
2-Faktor
C94A7E6F-F590-4227-AF89-E85F09464D2D.jpeg
CFA1DD24-EBA6-4063-8E55-BEE443853958.jpeg
BDA8FADC-F5AA-4AB2-BEF1-86F6E3DE22FF.jpeg
2CA07E0D-352A-4804-A32C-C4441BCF3DD8.jpeg
Då är man tillbaka i tråden sen ett år tillbaka då jag sålde min 104i. Återkommer dock hit då det är något med Sinn som slår an en nerv hos mig.
Hade tänkt en lite dressigare som tål hårda tag. En slägga i en lovika-vante... typ. Var länge ute efter en 556a men såg denna på annons så testar denna. Det är en 566i M (Mocha)
Uttagen nov 2017 hos Erikssons och i toppenskick!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
C94A7E6F-F590-4227-AF89-E85F09464D2D.jpeg
CFA1DD24-EBA6-4063-8E55-BEE443853958.jpeg
BDA8FADC-F5AA-4AB2-BEF1-86F6E3DE22FF.jpeg
2CA07E0D-352A-4804-A32C-C4441BCF3DD8.jpeg
Då är man tillbaka i tråden sen ett år tillbaka då jag sålde min 104i. Återkommer dock hit då det är något med Sinn som slår an en nerv hos mig.
Hade tänkt en lite dressigare som tål hårda tag. En slägga i en lovika-vante... typ. Var länge ute efter en 556a men såg denna på annons så testar denna. Det är en 566i M (Mocha)
Uttagen nov 2017 hos Erikssons och i toppenskick!

Grattis och kul val :) Ser fram mot bilder på tavlan i lite olika betraktningsvinklar och ljus.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
C94A7E6F-F590-4227-AF89-E85F09464D2D.jpeg
CFA1DD24-EBA6-4063-8E55-BEE443853958.jpeg
BDA8FADC-F5AA-4AB2-BEF1-86F6E3DE22FF.jpeg
2CA07E0D-352A-4804-A32C-C4441BCF3DD8.jpeg
Då är man tillbaka i tråden sen ett år tillbaka då jag sålde min 104i. Återkommer dock hit då det är något med Sinn som slår an en nerv hos mig.
Hade tänkt en lite dressigare som tål hårda tag. En slägga i en lovika-vante... typ. Var länge ute efter en 556a men såg denna på annons så testar denna. Det är en 566i M (Mocha)
Uttagen nov 2017 hos Erikssons och i toppenskick!
Se där!
Trevligt! Grattis!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Själv har jag just blivit en slant fattigare medan vår käre vän ASG har blivit en blomma rikare.
Screenshot_20180316-171535.png

Tyckte hon skötte det så bra på alla sätt, med alla mina turer fram och tillbaka, att jag bestämde mig för att skicka över en trevlig blomma.
Gjorde succé kan man säga. Kul när man kan göra nån riktigt glad. :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
C94A7E6F-F590-4227-AF89-E85F09464D2D.jpeg
CFA1DD24-EBA6-4063-8E55-BEE443853958.jpeg
BDA8FADC-F5AA-4AB2-BEF1-86F6E3DE22FF.jpeg
2CA07E0D-352A-4804-A32C-C4441BCF3DD8.jpeg
Då är man tillbaka i tråden sen ett år tillbaka då jag sålde min 104i. Återkommer dock hit då det är något med Sinn som slår an en nerv hos mig.
Hade tänkt en lite dressigare som tål hårda tag. En slägga i en lovika-vante... typ. Var länge ute efter en 556a men såg denna på annons så testar denna. Det är en 566i M (Mocha)
Uttagen nov 2017 hos Erikssons och i toppenskick!
Ulv i fårakläder har jag hört, men slägga i lovikavante var nytt för mig! :D

Själv har jag just blivit en slant fattigare medan vår käre vän ASG har blivit en blomma rikare.
Screenshot_20180316-171535.png

Tyckte hon skötte det så bra på alla sätt, med alla mina turer fram och tillbaka, att jag bestämde mig för att skicka över en trevlig blomma.
Gjorde succé kan man säga. Kul när man kan göra nån riktigt glad. :)
Grymt! God karma återbetalar sig!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Ulv i fårakläder har jag hört, men slägga i lovikavante var nytt för mig! :D


Grymt! God karma återbetalar sig!
Slägga i lovikavante var ett standarduttryck på oansenliga stereokomponenter som presterade stort tidningen HiFi&Musik :)

Edit. Som såg oansenliga ut men som kunde slå till med kraft...

Edit 2: stålhandske i lovikavante var det...
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sinn Saturday!
Håller på att samla på mig intryck. Återkommer med mina tankar.
Nedan är nog tavlans extremer även om det är svårt att återskapa med en iPhone 7.
CEFB70AB-F55F-41E6-80DF-AFDF791DCE60.jpeg
36196860-5364-4035-9AD3-8A2A5E03931C.jpeg

Även om jag gillar effekten när solen ligger på så tror jag att min favorit är när den går åt en mer chokladbrun ton.
Om man bildsöker så verkar de flesta som kör på läder välja en mer klassisk präglad mörkbrun look som på den bifogade bilden, men jag tror att den även skulle bli riktigt mysig på ett mörkbrunt mockaband. Det skulle göra att den får ytterligare en något mjukare look.

SI-379.jpg
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Även om jag gillar effekten när solen ligger på så tror jag att min favorit är när den går åt en mer chokladbrun ton.
Om man bildsöker så verkar de flesta som kör på läder gå mot en mer klassisk präglad mörkbrun look som på den bifogade bilden, men jag tror att den även skulle bli riktigt mysig på ett mörkbrunt mockaband. Det skulle göra att den får ytterligare en något mjukare look.

SI-379.jpg
Håller helt med om dina kommentarer. Kan tillägga att sunbursten på första bilden är framtvingad i direkt solljus och ur en vinkel där den är som extremast. Normalt chokladbrun/svart men ibland glänser sunbusrsten till.
Skall se om jag hittar ett passande läder. Tycker den förtjänar det.
 
Topp