Då så!
Örnen har landat.
Efter många turer fram och tillbaka så är UX:en ett avslutat kapitel.
In kom idag nåt helt annat, nytt å fräscht. Snabbt agerat av UPS, de tycks vara pålitliga iaf. Lämnade Frankfurt i går eftermiddag och for iväg på utkörning redan kl 8 i morse.
Så, vad blev det då?
Några bilder ger oss snart svaret.
Så får man lite nytta av Spydercon, det är ju kul.
Sinns kartonger. Även de av state-of-the-art. Inget bubbelplasttjafs utan ingjuten skumplast. Den jag skickade ner hade tejpats till oigenkänlighet pga de resor den fått avverka. Bra med en fräsch
Tyskt u-båtsstål. Så oväntat. En smula fantasilöst kanske, men ack så trevligt!
Har boxen ett nytt utförande? Vill minnas att den förra inte var lika polstrad.
Gillade ju formspråket så mycket på UX:en med sina svärdsvisare att det fick bli nåt liknande.
Kortad och klar.
Känns bra med T:et på länken.
-Vad är det där för krumelur på spännet?
-Jo, seru lille vän. Den är härdad förstår du
Men alltså.
Betraktningvinkeln!! Vad hände!?
Den är ju askass!
Eller... den är ju störtskönt mysig
För att säga nåt mer av värde kanske.
Det är mycket stål. Det märks. Tog ett bra tag innan den inte kändes kall på armen. Den är tämligen hög. UX:en med quartz kändes märkbart plattare.
Glaset ger riktigt sköna brytningar med sin kupade form. Läsbarheten är som väntat utmärkt. Lika bra som den gamla. Trots det röda plottret. Plottret ja, på många bilder har det sett lite sisådär ut har jag tyckt, men i verkligheten är det lika schysst som det är på vissa (rätt få) bilder.
Den blå torrhetskapseln är så ljus att den i det närmaste är vit till färgen. Det diskreta Ar-trycket tillsammans med Made in Germany i svart är härligt nördiga detaljer som höjer helhetsintrycket.
Det är väl bara inbillning förstås, men jag tycker att sekundvisaren flyter ovanligt jämnt, i synnerhet med tanke på att den är så lång.
Sen känns det extra bra att veta att den är kapabel i temperaturintervallet -45 till +80 grader, och att Sinn tack vare torrhetskapseln och de speciella tätningarna lämnar 3 års garanti.
Men kanske viktigast av allt; den har inga
visare från
Helheten känns helt enkelt riktigt flucker.
Bjussar på en sista för denna gång.
Örnen har landat.
Efter många turer fram och tillbaka så är UX:en ett avslutat kapitel.
In kom idag nåt helt annat, nytt å fräscht. Snabbt agerat av UPS, de tycks vara pålitliga iaf. Lämnade Frankfurt i går eftermiddag och for iväg på utkörning redan kl 8 i morse.
Så, vad blev det då?
Några bilder ger oss snart svaret.
Så får man lite nytta av Spydercon, det är ju kul.
Sinns kartonger. Även de av state-of-the-art. Inget bubbelplasttjafs utan ingjuten skumplast. Den jag skickade ner hade tejpats till oigenkänlighet pga de resor den fått avverka. Bra med en fräsch
Tyskt u-båtsstål. Så oväntat. En smula fantasilöst kanske, men ack så trevligt!
Har boxen ett nytt utförande? Vill minnas att den förra inte var lika polstrad.
Gillade ju formspråket så mycket på UX:en med sina svärdsvisare att det fick bli nåt liknande.
Kortad och klar.
Känns bra med T:et på länken.
-Vad är det där för krumelur på spännet?
-Jo, seru lille vän. Den är härdad förstår du
Men alltså.
Betraktningvinkeln!! Vad hände!?
Den är ju askass!
Eller... den är ju störtskönt mysig
För att säga nåt mer av värde kanske.
Det är mycket stål. Det märks. Tog ett bra tag innan den inte kändes kall på armen. Den är tämligen hög. UX:en med quartz kändes märkbart plattare.
Glaset ger riktigt sköna brytningar med sin kupade form. Läsbarheten är som väntat utmärkt. Lika bra som den gamla. Trots det röda plottret. Plottret ja, på många bilder har det sett lite sisådär ut har jag tyckt, men i verkligheten är det lika schysst som det är på vissa (rätt få) bilder.
Den blå torrhetskapseln är så ljus att den i det närmaste är vit till färgen. Det diskreta Ar-trycket tillsammans med Made in Germany i svart är härligt nördiga detaljer som höjer helhetsintrycket.
Det är väl bara inbillning förstås, men jag tycker att sekundvisaren flyter ovanligt jämnt, i synnerhet med tanke på att den är så lång.
Sen känns det extra bra att veta att den är kapabel i temperaturintervallet -45 till +80 grader, och att Sinn tack vare torrhetskapseln och de speciella tätningarna lämnar 3 års garanti.
Men kanske viktigast av allt; den har inga
visare från
Helheten känns helt enkelt riktigt flucker.
Bjussar på en sista för denna gång.