• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Då så!
Örnen har landat.
Efter många turer fram och tillbaka så är UX:en ett avslutat kapitel.
In kom idag nåt helt annat, nytt å fräscht. Snabbt agerat av UPS, de tycks vara pålitliga iaf. Lämnade Frankfurt i går eftermiddag och for iväg på utkörning redan kl 8 i morse.
Så, vad blev det då?
Några bilder ger oss snart svaret.
IMG_20180314_184552.jpg

Så får man lite nytta av Spydercon, det är ju kul.
IMG_20180314_184637.jpg

Sinns kartonger. Även de av state-of-the-art. Inget bubbelplasttjafs utan ingjuten skumplast. Den jag skickade ner hade tejpats till oigenkänlighet pga de resor den fått avverka. Bra med en fräsch
IMG_20180314_190553.jpg

Tyskt u-båtsstål. Så oväntat. En smula fantasilöst kanske, men ack så trevligt!
Har boxen ett nytt utförande? Vill minnas att den förra inte var lika polstrad.
IMG_20180314_184941.jpg

Gillade ju formspråket så mycket på UX:en med sina svärdsvisare att det fick bli nåt liknande.
IMG_20180314_185010.jpg

IMG_20180314_185218.jpg

IMG_20180314_185442.jpg

IMG_20180314_202522.jpg

Kortad och klar.
Känns bra med T:et på länken.
IMG_20180314_185618.jpg

-Vad är det där för krumelur på spännet?
-Jo, seru lille vän. Den är härdad förstår du :happyhappy:

Men alltså.
Betraktningvinkeln!! Vad hände!? :arghh:
Den är ju askass!
IMG_20180314_185603.jpg


Eller... den är ju störtskönt mysig :smug:

För att säga nåt mer av värde kanske.
Det är mycket stål. Det märks. Tog ett bra tag innan den inte kändes kall på armen. Den är tämligen hög. UX:en med quartz kändes märkbart plattare.
Glaset ger riktigt sköna brytningar med sin kupade form. Läsbarheten är som väntat utmärkt. Lika bra som den gamla. Trots det röda plottret. Plottret ja, på många bilder har det sett lite sisådär ut har jag tyckt, men i verkligheten är det lika schysst som det är på vissa (rätt få) bilder.
Den blå torrhetskapseln är så ljus att den i det närmaste är vit till färgen. Det diskreta Ar-trycket tillsammans med Made in Germany i svart är härligt nördiga detaljer som höjer helhetsintrycket.
Det är väl bara inbillning förstås, men jag tycker att sekundvisaren flyter ovanligt jämnt, i synnerhet med tanke på att den är så lång.
Sen känns det extra bra att veta att den är kapabel i temperaturintervallet -45 till +80 grader, och att Sinn tack vare torrhetskapseln och de speciella tätningarna lämnar 3 års garanti.
Men kanske viktigast av allt; den har inga
visare från
LEGO_logo.svg.png

Helheten känns helt enkelt riktigt flucker. :)

Bjussar på en sista för denna gång.
IMG_20180314_204707.jpg
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Grymt @ironcastle ! Helrätt val och kul att första intrycket är så bra. Placeringen av kopparsulfatkapseln är en fullträff och jag tror nog aldrig att jag har sett en så ljus. Den brukar ju dessutom få en något mörkare ton på bild än live så jag förstår om den upplevs som helt vit. Härlig känsla att få plasta av en sprillans ny klocka också.

Nu är bara frågan när du ska beställa en SDR bezelring :)

EDIT: Kan slänga in min i postens blå och skicka om du vill testa innan du köper.
 

Moorflax

Pandion
2-Faktor
Då så!
Örnen har landat.
Efter många turer fram och tillbaka så är UX:en ett avslutat kapitel.
In kom idag nåt helt annat, nytt å fräscht. Snabbt agerat av UPS, de tycks vara pålitliga iaf. Lämnade Frankfurt i går eftermiddag och for iväg på utkörning redan kl 8 i morse.
Så, vad blev det då?
Några bilder ger oss snart svaret.
IMG_20180314_184552.jpg

Så får man lite nytta av Spydercon, det är ju kul.
IMG_20180314_184637.jpg

Sinns kartonger. Även de av state-of-the-art. Inget bubbelplasttjafs utan ingjuten skumplast. Den jag skickade ner hade tejpats till oigenkänlighet pga de resor den fått avverka. Bra med en fräsch
IMG_20180314_190553.jpg

Tyskt u-båtsstål. Så oväntat. En smula fantasilöst kanske, men ack så trevligt!
Har boxen ett nytt utförande? Vill minnas att den förra inte var lika polstrad.
IMG_20180314_184941.jpg

Gillade ju formspråket så mycket på UX:en med sina svärdsvisare att det fick bli nåt liknande.
IMG_20180314_185010.jpg

IMG_20180314_185218.jpg

IMG_20180314_185442.jpg

IMG_20180314_202522.jpg

Kortad och klar.
Känns bra med T:et på länken.
IMG_20180314_185618.jpg

-Vad är det där för krumelur på spännet?
-Jo, seru lille vän. Den är härdad förstår du :happyhappy:

Men alltså.
Betraktningvinkeln!! Vad hände!? :arghh:
Den är ju askass!
IMG_20180314_185603.jpg


Eller... den är ju störtskönt mysig :smug:

För att säga nåt mer av värde kanske.
Det är mycket stål. Det märks. Tog ett bra tag innan den inte kändes kall på armen. Den är tämligen hög. UX:en med quartz kändes märkbart plattare.
Glaset ger riktigt sköna brytningar med sin kupade form. Läsbarheten är som väntat utmärkt. Lika bra som den gamla. Trots det röda plottret. Plottret ja, på många bilder har det sett lite sisådär ut har jag tyckt, men i verkligheten är det lika schysst som det är på vissa (rätt få) bilder.
Den blå torrhetskapseln är så ljus att den i det närmaste är vit till färgen. Det diskreta Ar-trycket tillsammans med Made in Germany i svart är härligt nördiga detaljer som höjer helhetsintrycket.
Det är väl bara inbillning förstås, men jag tycker att sekundvisaren flyter ovanligt jämnt, i synnerhet med tanke på att den är så lång.
Sen känns det extra bra att veta att den är kapabel i temperaturintervallet -45 till +80 grader, och att Sinn tack vare torrhetskapseln och de speciella tätningarna lämnar 3 års garanti.
Men kanske viktigast av allt; den har inga
visare från
LEGO_logo.svg.png

Helheten känns helt enkelt riktigt flucker. :)

Bjussar på en sista för denna gång.
IMG_20180314_204707.jpg
Det där är nog den bästa klockan från Sinn :)
Det röda plottret har ju den finessen att det inte ska synas för mycket. Det som är viktigt syns med vitt liksom....
Synd på visarna bara. Hade varit snygg med Legovisare på denna :D
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Det där är nog den bästa klockan från Sinn :)
Det röda plottret har ju den finessen att det inte ska synas för mycket. Det som är viktigt syns med vitt liksom....
Synd på visarna bara. Hade varit snygg med Legovisare på denna :D

Det hade varit kul att se en photoshop med byte av visare. En U1 med svärdvisare och en U2 med legovisare :)
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Ezm4, en av de Sinn som jag ”måste” ha dök upp på C24 idag och i ett fantastiskt skick, nära nog på NOS. Men herregud vad säljaren tar i, 37´!!! Mer än 15 tusen över vad de senaste har sålts för, och det har ju inte varit några vrak vi pratar om utan även de har varit i bra skick. Suck vad trött man kan bli på vintage ibland.

https://www.chrono24.se/sinn/ezm-4-achilles-3h--id7903747.htm

Skärmavbild 2018-03-14 kl. 22.09.22.png
 

Nissenutz

Pandion
2-Faktor
Då så!
Örnen har landat.
Efter många turer fram och tillbaka så är UX:en ett avslutat kapitel.
In kom idag nåt helt annat, nytt å fräscht. Snabbt agerat av UPS, de tycks vara pålitliga iaf. Lämnade Frankfurt i går eftermiddag och for iväg på utkörning redan kl 8 i morse.
Så, vad blev det då?
Några bilder ger oss snart svaret.
IMG_20180314_184552.jpg

Så får man lite nytta av Spydercon, det är ju kul.
IMG_20180314_184637.jpg

Sinns kartonger. Även de av state-of-the-art. Inget bubbelplasttjafs utan ingjuten skumplast. Den jag skickade ner hade tejpats till oigenkänlighet pga de resor den fått avverka. Bra med en fräsch
IMG_20180314_190553.jpg

Tyskt u-båtsstål. Så oväntat. En smula fantasilöst kanske, men ack så trevligt!
Har boxen ett nytt utförande? Vill minnas att den förra inte var lika polstrad.
IMG_20180314_184941.jpg

Gillade ju formspråket så mycket på UX:en med sina svärdsvisare att det fick bli nåt liknande.
IMG_20180314_185010.jpg

IMG_20180314_185218.jpg

IMG_20180314_185442.jpg

IMG_20180314_202522.jpg

Kortad och klar.
Känns bra med T:et på länken.
IMG_20180314_185618.jpg

-Vad är det där för krumelur på spännet?
-Jo, seru lille vän. Den är härdad förstår du :happyhappy:

Men alltså.
Betraktningvinkeln!! Vad hände!? :arghh:
Den är ju askass!
IMG_20180314_185603.jpg


Eller... den är ju störtskönt mysig :smug:

För att säga nåt mer av värde kanske.
Det är mycket stål. Det märks. Tog ett bra tag innan den inte kändes kall på armen. Den är tämligen hög. UX:en med quartz kändes märkbart plattare.
Glaset ger riktigt sköna brytningar med sin kupade form. Läsbarheten är som väntat utmärkt. Lika bra som den gamla. Trots det röda plottret. Plottret ja, på många bilder har det sett lite sisådär ut har jag tyckt, men i verkligheten är det lika schysst som det är på vissa (rätt få) bilder.
Den blå torrhetskapseln är så ljus att den i det närmaste är vit till färgen. Det diskreta Ar-trycket tillsammans med Made in Germany i svart är härligt nördiga detaljer som höjer helhetsintrycket.
Det är väl bara inbillning förstås, men jag tycker att sekundvisaren flyter ovanligt jämnt, i synnerhet med tanke på att den är så lång.
Sen känns det extra bra att veta att den är kapabel i temperaturintervallet -45 till +80 grader, och att Sinn tack vare torrhetskapseln och de speciella tätningarna lämnar 3 års garanti.
Men kanske viktigast av allt; den har inga
visare från
LEGO_logo.svg.png

Helheten känns helt enkelt riktigt flucker. :)

Bjussar på en sista för denna gång.
IMG_20180314_204707.jpg
Ett grattis är i Sinn ordning! :)
Här är förresten en jämförelsebild mellan U1, U2 och UX. Stabil trippel :) Lånad bild.

2dl4tpu.jpg
Alla är coola på sitt sätt men UX är min favorit av de där 3. Synd att den är så stor bara. Hade gärna sett en "damstorlek" då hade min Cwc dykare rykt till förmån för en miniUX
 

Nissenutz

Pandion
2-Faktor
Man får ingenting gjort när man har klockintresse ihop. Finns en eller två på min arbetsplats och när vi sätter igång kan vi babbla 1 timma lätt men ofta kommer möten ivägen :p
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Grymt @ironcastle ! Helrätt val och kul att första intrycket är så bra. Placeringen av kopparsulfatkapseln är en fullträff och jag tror nog aldrig att jag har sett en så ljus. Den brukar ju dessutom få en något mörkare ton på bild än live så jag förstår om den upplevs som helt vit. Härlig känsla att få plasta av en sprillans ny klocka också.

Nu är bara frågan när du ska beställa en SDR bezelring :)

EDIT: Kan slänga in min i postens blå och skicka om du vill testa innan du köper.

Det där är nog den bästa klockan från Sinn :)
Det röda plottret har ju den finessen att det inte ska synas för mycket. Det som är viktigt syns med vitt liksom....
Synd på visarna bara. Hade varit snygg med Legovisare på denna :D

Haha!! Grabbar, ni är för härliga! En svart ring i en grön påse, vem skulle tacka nej till nåt sånt? Klart man vill! Jag hör av mig när jag provkört med den grå ett tag. :)

Men alltså legovisare på den här :confused::doctor::dead:
Som jag sa tidigare, fy fasen vad vi skulle ha kul ihop på en gemensam arbetsplats!
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Ett grattis är i Sinn ordning! :)

Alla är coola på sitt sätt men UX är min favorit av de där 3. Synd att den är så stor bara. Hade gärna sett en "damstorlek" då hade min Cwc dykare rykt till förmån för en miniUX

Du har ju U200 annars. Ingen oljefyllda quartz, men med svärdvisare och 37mm. Lånad bild.

EDIT: Finns i nuvarande modellutbud.

0a669fc3362efb8f99d322623e721a50.jpg
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Haha!! Grabbar, ni är för härliga! En svart ring i en grön påse, vem skulle tacka nej till nåt sånt? Klart man vill! Jag hör av mig när jag provkört med den grå ett tag. :)

Men alltså legovisare på den här :confused::doctor::dead:
Som jag sa tidigare, fy fasen vad vi skulle ha kul ihop på en gemensam arbetsplats!

Absolut, säg bara till :) Den är ju föredömligt enkel att byta också.
 

Moorflax

Pandion
2-Faktor
Absolut, säg bara till :) Den är ju föredömligt enkel att byta också.
Du menar byta jobb?
Jag har precis bytt till ett tråkigt jobb. Jobbat en månad men i morgon ska jag på en intervju för ett ännu tråkigare jobb.
Så jag kan absolut tänka mig att jobba hos dig @ironcastle!
Vad gör du för nåt på dagarna?
Jag kan hantera en dator, koka kaffe, ljuga, skvallra, surfa klocksnack och lite undervisning i Excel om det kniper.
Fasen, det är snart dags för en Sinn-gtg känner jag! :rolleyes:
Vad gör ni på Kristi flygare?
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Du menar byta jobb?
Jag har precis bytt till ett tråkigt jobb. Jobbat en månad men i morgon ska jag på en intervju för ett ännu tråkigare jobb.
Så jag kan absolut tänka mig att jobba hos dig @ironcastle!
Vad gör du för nåt på dagarna?
Jag kan hantera en dator, koka kaffe, ljuga, skvallra, surfa klocksnack och lite undervisning i Excel om det kniper.
Fasen, det är snart dags för en Sinn-gtg känner jag! :rolleyes:
Vad gör ni på Kristi flygare?

Nu tänkte jag på bezelringen, men nog skulle det vara kul att skifta jobb ett steg till höger i tråden :D
GTG är ett måste snart....Kristi Flygare kan det dock bli båtliv för min del.
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Du menar byta jobb?
Jag har precis bytt till ett tråkigt jobb. Jobbat en månad men i morgon ska jag på en intervju för ett ännu tråkigare jobb.
Så jag kan absolut tänka mig att jobba hos dig @ironcastle!
Vad gör du för nåt på dagarna?
Jag kan hantera en dator, koka kaffe, ljuga, skvallra, surfa klocksnack och lite undervisning i Excel om det kniper.
Fasen, det är snart dags för en Sinn-gtg känner jag! :rolleyes:
Vad gör ni på Kristi flygare?
Från ett tråkigt jobb till ett ännu tristare!? Det låter som du behöver din dagliga dos av KS, det förstår jag.
Dagarna för min del spenderas på en av landets två lastbilstillverkare, där jag under många år arbetade med att konstruera transmissionsdetaljer, men numera verkar för att företagets framtida transmissioner konstrueras rätt. Fast jag ska också byta snart. Då blir det istället fältprov som gäller, för att verifiera att produkten är mogen att möta marknaden.
Det som jag visade att UX: en inte var... ;)

GTG skulle vara kul! Kristi flygare är inte inplanerad ännu, men jag gissar att det blir landet, vilket dock inte innebär att man inte kan ta sig till Sthlm.
 

Moorflax

Pandion
2-Faktor
Från ett tråkigt jobb till ett ännu tristare!? Det låter som du behöver din dagliga dos av KS, det förstår jag.
Dagarna för min del spenderas på en av landets två lastbilstillverkare, där jag under många år arbetade med att konstruera transmissionsdetaljer, men numera verkar för att företagets framtida transmissioner konstrueras rätt. Fast jag ska också byta snart. Då blir det istället fältprov som gäller, för att verifiera att produkten är mogen att möta marknaden.
Det som jag visade att UX: en inte var... ;)

GTG skulle vara kul! Kristi flygare är inte inplanerad ännu, men jag gissar att det blir landet, vilket dock inte innebär att man inte kan ta sig till Sthlm.
Sthlm?
Är det långt bort?
 

Nissenutz

Pandion
2-Faktor
Från ett tråkigt jobb till ett ännu tristare!? Det låter som du behöver din dagliga dos av KS, det förstår jag.
Dagarna för min del spenderas på en av landets två lastbilstillverkare, där jag under många år arbetade med att konstruera transmissionsdetaljer, men numera verkar för att företagets framtida transmissioner konstrueras rätt. Fast jag ska också byta snart. Då blir det istället fältprov som gäller, för att verifiera att produkten är mogen att möta marknaden.
Det som jag visade att UX: en inte var... ;)

GTG skulle vara kul! Kristi flygare är inte inplanerad ännu, men jag gissar att det blir landet, vilket dock inte innebär att man inte kan ta sig till Sthlm.
Hehe då är det 50/50 att vi jobbar i samma företag ;)
 

hisingen

Silver
2-Faktor
Den här tråden är det första jag kollar på morgonen, inte nog med att man lär sig massa nyttigt utan det är underhållning också.

Börjar fundera på hur mycket stämningen i en tråd påverkar ett intresse för ett klockmärke. Givetvis tycker jag Sinn har grymma klockor och det finns flera på önskelistan men rimligtvis borde andra märken locka också. Men oftast landar jag i att jämföra med någon modell från Sinn som ett bättre alternativ än andra märken. Jag tror att denna tråden är en av anledningarna till det.

Kan även ha att göra med bristen av reklam för Sinn som gör att man kan sätta sin egen prägel på märket och bilda sin egna bilder i huvudet om hur en Sinn ägare är. Och där kommer denna tråden in och hjälper märket att lyfta ytterligare.

Nä nu ska jag gå och köpa en Rolex så man får vara med i dom stora trådarna, sååå många kan ju inte ha fel;)
 

Moorflax

Pandion
2-Faktor
Den här tråden är det första jag kollar på morgonen, inte nog med att man lär sig massa nyttigt utan det är underhållning också.

Börjar fundera på hur mycket stämningen i en tråd påverkar ett intresse för ett klockmärke. Givetvis tycker jag Sinn har grymma klockor och det finns flera på önskelistan men rimligtvis borde andra märken locka också. Men oftast landar jag i att jämföra med någon modell från Sinn som ett bättre alternativ än andra märken. Jag tror att denna tråden är en av anledningarna till det.

Kan även ha att göra med bristen av reklam för Sinn som gör att man kan sätta sin egen prägel på märket och bilda sin egna bilder i huvudet om hur en Sinn ägare är. Och där kommer denna tråden in och hjälper märket att lyfta ytterligare.

Nä nu ska jag gå och köpa en Rolex så man får vara med i dom stora trådarna, sååå många kan ju inte ha fel;)
Jag är övertygad om att trådarna och diskussionerna i desamma gör massor när man är på jakt. :)
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Jag är övertygad om att trådarna och diskussionerna i desamma gör massor när man är på jakt. :)

Håller med, och Panerai-tråden där du också huserar är ytterligare ett exempel på en tråd med trevlig stämning. Breitlingtråden likaså och om jag skulle rangordna så tycker jag nog att det är i den som det finns mest detaljkunskap.

Gemensamt för de tre märkestrådarna är väl en skvätt av utanförskap, OBS! Ska läsas med en stor dos glimten i ögat!. Men det jag menar är att Breitling fortfarande har en aura av dörrvakt, Panerai är alldeles för stora och alla ser likadana ut och Sinn är något svårdefinierat med märkligt namn som inte så många har koll på.

Så när man väl har klivit över tröskeln, kommit in i värmen och inser att det är fantastiska klockor, (i alla tre exemplen), och dessutom att det är trivsamma trådar att hänga i så är det lätt att vurma en smula extra för ”sitt” märke.
 

Bjoerlin76

Guld
2-Faktor
Från ett tråkigt jobb till ett ännu tristare!? Det låter som du behöver din dagliga dos av KS, det förstår jag.
Dagarna för min del spenderas på en av landets två lastbilstillverkare, där jag under många år arbetade med att konstruera transmissionsdetaljer, men numera verkar för att företagets framtida transmissioner konstrueras rätt. Fast jag ska också byta snart. Då blir det istället fältprov som gäller, för att verifiera att produkten är mogen att möta marknaden.
Det som jag visade att UX: en inte var... ;)

GTG skulle vara kul! Kristi flygare är inte inplanerad ännu, men jag gissar att det blir landet, vilket dock inte innebär att man inte kan ta sig till Sthlm.
Äh, hörru, prata inte skit om UX nu! :D Trots eventuella barnsjukdomar är den grym!!! Det är väl bara det där med bubblan väl? Borde få hem min snart..längtar.. ;)

När du fick svar från Sinn att man inte behöver oroa sig för bubblan - försvann bubblan när klockan blev varmare igen eller blev den kvar..?
 

Nissenutz

Pandion
2-Faktor
@Nissenutz Den här kanske kan vara värd att bevaka. Ligger ju väldigt bra till än så länge, men iofs tre dagar kvar. Tror ändå att U200 har färre ögon på sig än U1/2/X så auktion är nog det bästa sättet att hitta en till ett bra pris.

https://www.ebay.com/itm/Sinn-Tauch...359881?hash=item41dcfbbdc9:g:oOEAAOSw5i5apXz8
Absolut! Jag är alldeles för ekonomisk/snål för att hämta ut en ny med vetskapen om att marknaden för en begagnad är så liten.

Den där håller jag ögonen på. Vill ju egentligen ha länk men de går givetvis att köpa separat (3k nånting?)

Iom att de inte står något om service så misstänker jag att de kan börja bli dags efter 7år nu, kostar kanske runt 4k? Hmm och dessutom måste jag polera bort yttre AR iom reporna eller byta glaset.

Den får inte bli mkt dyrare nu för att de ska kännas OK med priset mot en ny. Står inte hur kort gummit är heller förutom att de är kort.
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Absolut! Jag är alldeles för ekonomisk/snål för att hämta ut en ny med vetskapen om att marknaden för en begagnad är så liten.

Den där håller jag ögonen på. Vill ju egentligen ha länk men de går givetvis att köpa separat (3k nånting?)

Iom att de inte står något om service så misstänker jag att de kan börja bli dags efter 7år nu, kostar kanske runt 4k? Hmm och dessutom måste jag polera bort yttre AR iom reporna eller byta glaset.

Den får inte bli mkt dyrare nu för att de ska kännas OK med priset mot en ny. Står inte hur kort gummit är heller förutom att de är kort.

Du har rätt i att det tillkommer en hel del kostnader på det där exemplaret. Nog bättre att vänta tills en något nyare begagnad dyker upp.
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Äh, hörru, prata inte skit om UX nu! :D Trots eventuella barnsjukdomar är den grym!!! Det är väl bara det där med bubblan väl? Borde få hem min snart..längtar.. ;)

När du fick svar från Sinn att man inte behöver oroa sig för bubblan - försvann bubblan när klockan blev varmare igen eller blev den kvar..?
Nej, nej jag vill inte dissa den! Jag har antingen haft osedvanlig otur, eller gjort nåt knas. Frågan är bara vad...
Enligt Sinn ska den uppstå vid låga temperaturer, lite över noll pga temperaturutvidgningen skiljer mellan materialen, och då medför att vakuumbubblan uppstår. Men sen när temperaturen stiger igen så ska oljan ta upp utrymmet igen och eliminera bubblan. Problemet jag haft är att gränsen för när bubblan bildas stiger i gradtal, så när den legat i rumstemperatur har den uppstått. Lite ljummet vatten på den, så vips har den försvunnit. Men minusgrader funkar inte alls. Bubblar sig omedelbart.

Så misstolka mig inte, den är riktigt het. Men jag ledsnade.
Hade den funkat som det var tänkt hade jag haft den länge än.
 
Topp