• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är helt riktigt. Också nåt att titta efter.
Gjorde en snålisvariant innan jag köpte det röda bandet och spännet. Istället blev det ett par mjuka från Bonetto. Minns inte nu, men kostnaden inkl traditionellt spänne är väl knappt hälften av ett original Sinngummi, tror jag.
Så jag har ett grått ouppackat gummi liggandes, tror bestämt att jag såg inspirationsbilder här... Tror det kan bli jäkligt schysst.
Men bävar lite inför att använda det. Deras band har en stark vaniljdoft, för stark. Dock har jag kokat ett rött jag har, och därigenom lyckats forma det litegrann, men också minskat doften rejält. Så det återstår lite pill innan det grå hamnar på plats.

Men visst finns det ingen Bonetto som sluter upp mot boetten för oss som föredrar det? Sen håller jag med om vaniljdoften, det blir verkligen kvalmigt. För mig känns det som att ju mer vaniljdoft desto sämre kvalitet på gummit. Säger inte att det är så, men varför skulle man tillverka något som stinker om det inte var en prisfråga.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Men visst finns det ingen Bonetto som sluter upp mot boetten för oss som föredrar det? Sen håller jag med om vaniljdoften, det blir verkligen kvalmigt. För mig känns det som att ju mer vaniljdoft desto sämre kvalitet på gummit. Säger inte att det är så, men varför skulle man tillverka något som stinker om det inte var en prisfråga.
Nix, det ansluter inte mot boetten. Däremot är det rejält tjockt.
IMG_20171205_200007.jpg
IMG_20171205_200025.jpg

Sen tror jag, observera tror, att det är ett aktivt val de gör i tillverkningen. Alltså tillsätter parfym. Man må tycka vad man vill om det, men när lukten kokat bort eller åtminstone en del av den, så luktar det svagt av gummi som man är van vid. Det känns inte som nåt kinesiskt restavfall.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Sådärja! Äntligen hemma från Moderlandet. Nyservad o inga jobbiga fläckar - perfekt! Den var dessutom iskall när jag fick den och såg då ingen vakuumbubbla. Så det skulle nog krävas rätt mycket för att det skulle uppstå någon på denna, och då borde den ju verkligen försvinna igen vid normal temperatur kan man tycka (som det ska vara):confused: Kanske är denna skonad från bestående bubblor. Fattar inte ens att de kan bestå överhuvudtaget?!

Fick med ett reseetui också som jag snabbt moddade till en liten 2-klocksreselåda :)
2F43882B-E4C1-4401-88D3-E22D60A68A9C.jpeg

C5B1B51A-A50D-4E2B-BD81-0097A3FE8709.jpeg

39719C9A-C6FD-40A4-929A-5517F197E44B.jpeg
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sådärja! Äntligen hemma från Moderlandet. Nyservad o inga jobbiga fläckar - perfekt! Den var dessutom iskall när jag fick den och såg då ingen vakuumbubbla. Så det skulle nog krävas rätt mycket för att det skulle uppstå någon på denna, och då borde den ju verkligen försvinna igen vid normal temperatur kan man tycka (som det ska vara):confused: Kanske är denna skonad från bestående bubblor. Fattar inte ens att de kan bestå överhuvudtaget?!

Fick med ett reseetui också som jag snabbt moddade till en liten 2-klocksreselåda :)
2F43882B-E4C1-4401-88D3-E22D60A68A9C.jpeg

C5B1B51A-A50D-4E2B-BD81-0097A3FE8709.jpeg

39719C9A-C6FD-40A4-929A-5517F197E44B.jpeg

Skönt att den kom innan badsäsongen! Du har verkligen huvudet på skaft, det där modden var ju inte alls dum :)

Men vad sjutton håller Sinn på med i år? Om de har visat årets alla nyheter så blir det bara två utarbetade tyska attackdykare av fem i betyg från mig.
Baserat på en instagramfilm hade jag ju trott att jag hittade ett scoop med en helsvart U1 med enbart vita detaljer. (se bild)
  • Den blå 103:n med fakepatina lämnar mig helt oberörd. Förstår inte meningen med att göra den limiterad heller.
  • 910:n ska väl känna prisvärd i relation till 910 Anniverasy, men 40´utan att vara limiterad eller ha Rattrapante-funktionen så istället ett helt vanligt V7750, nein danke.
  • 836 är bra men för stor, 43mm. Det hade blivit en ruskigt bra klocka med 40mm och jag gillar de nya svärdvisarna och att man har lagt datumet vid 6.
  • 936 också för stor med sina 43mm. Plus för magnetismen på både 836 och 936, 80.000 A/m.
Här är bilden där jag trodde att jag hade varit lite sneaky och upptäckt en nyhet.

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 11.30.29.png
 

Geparden

Audemars
Skönt att den kom innan badsäsongen! Du har verkligen huvudet på skaft, det där modden var ju inte alls dum :)

Men vad sjutton håller Sinn på med i år? Om de har visat årets alla nyheter så blir det bara två utarbetade tyska attackdykare av fem i betyg från mig.
Baserat på en instagramfilm hade jag ju trott att jag hittade ett scoop med en helsvart U1 med enbart vita detaljer. (se bild)
  • Den blå 103:n med fakepatina lämnar mig helt oberörd. Förstår inte meningen med att göra den limiterad heller.
  • 910:n ska väl känna prisvärd i relation till 910 Anniverasy, men 40´utan att vara limiterad eller ha Rattrapante-funktionen så istället ett helt vanligt V7750, nein danke.
  • 836 är bra men för stor, 43mm. Det hade blivit en ruskigt bra klocka med 40mm och jag gillar de nya svärdvisarna och att man har lagt datumet vid 6.
  • 936 också för stor med sina 43mm. Plus för magnetismen på både 836 och 936, 80.000 A/m.
Här är bilden där jag trodde att jag hade varit lite sneaky och upptäckt en nyhet.

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 11.30.29.png
Håller med till punkt och pricka.
Ännu tråkigare än förra året..
936 kunde ha blivit något i annan storlek och större sub-dials.
Är detta verkligen allt!?!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Håller med till punkt och pricka.
Ännu tråkigare än förra året..
936 kunde ha blivit något i annan storlek och större sub-dials.
Är detta verkligen allt!?!

Förra året hade man ju åtminstone Ezm12 som oavsett vad man tycker om den stack ut, och hade lite nya features som fästet för gummit och att man kunde poppa av bezelringen för att tvätta bort blod och kroppsvätskor enkelt :)

Har jag missat någon limiterad U1 som har varit helt svart och vit? Professional hade ju rött på tavlan och dessutom vänsterkrona. Verkligen skumt. Inte för att en sådan U1:a skulle rädda upp släppen helt, men bara konstigt vart den har tagit vägen. Det får mig i alla fall att hoppas på att det kommer mera.
 
Senast ändrad:

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Skönt att den kom innan badsäsongen! Du har verkligen huvudet på skaft, det där modden var ju inte alls dum :)

Men vad sjutton håller Sinn på med i år? Om de har visat årets alla nyheter så blir det bara två utarbetade tyska attackdykare av fem i betyg från mig.
Baserat på en instagramfilm hade jag ju trott att jag hittade ett scoop med en helsvart U1 med enbart vita detaljer. (se bild)
  • Den blå 103:n med fakepatina lämnar mig helt oberörd. Förstår inte meningen med att göra den limiterad heller.
  • 910:n ska väl känna prisvärd i relation till 910 Anniverasy, men 40´utan att vara limiterad eller ha Rattrapante-funktionen så istället ett helt vanligt V7750, nein danke.
  • 836 är bra men för stor, 43mm. Det hade blivit en ruskigt bra klocka med 40mm och jag gillar de nya svärdvisarna och att man har lagt datumet vid 6.
  • 936 också för stor med sina 43mm. Plus för magnetismen på både 836 och 936, 80.000 A/m.
Här är bilden där jag trodde att jag hade varit lite sneaky och upptäckt en nyhet.

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 11.30.29.png
Verkligen kul! Fan så jag saknat den. Minns en gång när jag såg två små flickor, förmodligen systrar, väntandes vid en skidlift. De stod o pratade och såg allmänt glada ut. Strax senare kom deras föräldrar som de förmodligen kommit ifrån, och DÅ brast de ut i gråt. Ungefär så känns det nu. Nu går det upp för mig att jag varit utan klockan :D
Hehe tack! Det blev en schysst modd. Klockorna ligger perfekt där så fodralet kommer komma väl till användning :)

Har inte hängt med på vad som släppts men är det där det Sinn har att komma med i år känns det ju lite beige..
 

Geparden

Audemars
Förra året hade man ju åtminstone Ezm12 som oavsett vad man tycker om den stack ut, och hade lite nya features som fästet för gummit och att man kunde poppa av bezelringen för att tvätta bort blir och kroppsvätskor enkelt :)

Har jag missat någon limiterad U1 som har varit helt svart och vit? Professional hade ju rött på tavlan och dessutom vänsterkrona. Verkligen skumt. Inte för att en sådan U1:a skulle rädda upp släppen helt, men bara konstigt vart den har tagit vägen. Det får mig i alla fall att hoppas på att det kommer mera.
Ja vad är det du hittat där i aquariumet? :pompus:
Ser ju inte ut att ha standardtext under U1
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Skönt att den kom innan badsäsongen! Du har verkligen huvudet på skaft, det där modden var ju inte alls dum :)

Men vad sjutton håller Sinn på med i år? Om de har visat årets alla nyheter så blir det bara två utarbetade tyska attackdykare av fem i betyg från mig.
Baserat på en instagramfilm hade jag ju trott att jag hittade ett scoop med en helsvart U1 med enbart vita detaljer. (se bild)
  • Den blå 103:n med fakepatina lämnar mig helt oberörd. Förstår inte meningen med att göra den limiterad heller.
  • 910:n ska väl känna prisvärd i relation till 910 Anniverasy, men 40´utan att vara limiterad eller ha Rattrapante-funktionen så istället ett helt vanligt V7750, nein danke.
  • 836 är bra men för stor, 43mm. Det hade blivit en ruskigt bra klocka med 40mm och jag gillar de nya svärdvisarna och att man har lagt datumet vid 6.
  • 936 också för stor med sina 43mm. Plus för magnetismen på både 836 och 936, 80.000 A/m.
Här är bilden där jag trodde att jag hade varit lite sneaky och upptäckt en nyhet.

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 11.30.29.png
Den där tycker jag mig ha sett tidigare?! o_O


Trodde för ett ögonblick att 936 var en ny variant på 556.
43 mm är ju en rejäl besvikelse. :(
upload_2018-3-21_15-38-48.png
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Nja, om du jämför med de andra klockorna så ser ju det vita vitt ut. Det skulle vara konstigt om färgen hade ändrats så just på U1. Finns på Tim Burlons Instagram.

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 15.42.39.png


https://www.instagram.com/tim.m.burlon/
Hm, tycker nog att indexen på U1an ser gulare ut än indexen på de andra klockorna, men det är iofs inte stor skillnad :confused: Talar väl för att de är vita och inte gula. Kanske är färgåtergivningen lite off
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det visar sig väl, vore ballt om de skulle släppa en svart U1 med vita index (som jag tycker att U1 S E borde haft). Och ja, ny U1 borde ju ha presenterats med de andra.. :/

Om det här var allt förstår jag verkligen inte varför man inte väntade med 756/757 till Basel. Det var ju inte alls längesedan de lanserades och det hade ju åtminstone gjort det en smula mer matigt.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Alltså, jag tycker att den ser helvit ut. Man ser ju heller ingen färgskillnad på ”Sinn” och ”U1” (som på U1 S E är i vitt), och visare och index, (som på S E är i fauxpatina)
Juste, det är sant! Tänkte inte på att texten på U1 S E är i vitt. Ingen skillnad alls där ju! Kan de ha ytterligare ett släpp tro? Vet inte om alla tillverkare släpper allt på samma gång eller om de delar upp det
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Juste, det är sant! Tänkte inte på att texten på U1 S E är i vitt. Ingen skillnad alls där ju! Kan de ha ytterligare ett släpp tro? Vet inte om alla tillverkare släpper allt på samma gång eller om de delar upp det

Man får ju hoppas att det är den stora flytten som har gjort att det har blivit lidande på produktfronten och att det blir bättring till nästa år. Kommer sätta mig och skriva ner ett åtgärdsprogram till Sinn annars :)
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
D11C7784-8EF4-4B4F-88F1-E9B8C9B6CE64.jpeg
Nä det var lite trist, inget nytt att tråna efter för min del.
U1 finns ju i en massa varianter, man kanske kan plocka ihop en egen av alla som gjorts. Hittade denna på nätet, kanske den stämmer

Edit ser nu att även texten U1 var vit, hmm
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Nero13 postar i Basel-tråden om Sinn´s nyheter och där finns det även med en 856B.

Den är framtagen av Watchbuys, så vill man köpa går det inte via Sinn utan endast via WB. Finns både i I och A och det verkar vara en solid blå till skillnad från 556 B.

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 16.10.56.png


Skärmavbild 2018-03-21 kl. 16.14.37.png
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Även jag hade hoppats på mer i det här släppet från Sinn :(

Både 836 och 936 känns spontant ganska trevliga med sina solida baksidor och röda sekundvisare men är, för mig, troligen för stora.
Precis som @Clark Kent så gillar jag svärdsvisarna men samtidigt känner jag stor osäkerhet i hur jag tycker att de passar ihop med de vanliga målade indexen. Magen säger att de hade passat bättre tillsammans med stavindex a la 556:eek:rna utan datum.

Kontentan för mig är väl att även om man bör få möjlighet att se dessa IRL innan man dömer ut så känns det just nu ganska avslaget...

[EDIT] Blandade ihop namn på indextyper :depressed:
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Även jag hade hoppats på mer i det här släppet från Sinn :(

Både 836 och 936 känns spontant ganska trevliga med sina solida baksidor och röda sekundvisare men är, för mig, troligen för stora.
Precis som @Clark Kent så gillar jag svärdsvisarna men samtidigt känner jag stor osäkerhet i hur jag tycker att de passar ihop med de vanliga applicerade indexen. Magen säger att de hade passat bättre tillsammans med stavindex a la 556:eek:rna utan datum.

Kontentan för mig är väl att även om man bör få möjlighet att se dessa IRL innan man dömer ut så känns det just nu ganska avslaget...

Du har 100% rätt i att det borde vara applicerade index till de nya visarna.
 
Topp