• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kvällsplugg på våglära & optik - kommer nog bli en liten djupdykning i hur kvartskristaller vibrerar och varför betraktningsvinkeln blir som den blir framöver..
1CFC9667-4A32-40AF-9BE1-A7863F41BD4E.jpeg

Längesen jag var inne och skrev här nu. Måste säga att Sinn inte riktigt imponerade på mig med sina släpp på Basel. Jag hade nog velat se en helt ny modell, inte bara vidareutvecklingar. :)

Längesen jag var inne och skrev här nu. Måste säga att Sinn inte riktigt imponerade på mig med sina släpp på Basel. Jag hade nog velat se en helt ny modell, inte bara vidareutvecklingar. :)

Jag håller dessvärre med. Sen förstår jag inte riktigt taktiken med att slippa 756/757 bara någon vecka innan Basel. Plus att man gott hade kunnat vänta med att släppa Jagduhr också. En blå limiterad 103:a däremot känns som ett bra släpp i mellanperioden.

Jag håller dessvärre med. Sen förstår jag inte riktigt taktiken med att slippa 756/757 bara någon vecka innan Basel. Plus att man gott hade kunnat vänta med att släppa Jagduhr också. En blå limiterad 103:a däremot känns som ett bra släpp i mellanperioden.
Ja precis! Den blå 103:an är fin. Men hade gärna sätt några nya materialval eller liknande på den. Tycker t. ex att Omega gjorde det bra med den helt keramiska speedyn. :)

Screenshot_20180328-150321_Instagram.jpg

Är det en datamaskin som sköter sinns instagramkonto?
Slumpmässiga urklipp från bilder så man omöjligt kan tyda vad det är. Tycker mest det ser underligt ut, mycket underligt.

Håller med dom som tycker att Sinn var lite trista på Basel i år. Men det är ett vanligt fenomen - företag som flyttar huvudkontor (eller bygger nytt pampigt hk) brukar stanna av i sin kärnverksamhet ett tag - alla är inriktade på flytten/det nya pampiga hk (finns till och med forskning som visat detta). Det är bara att hoppas att dom kommer över flytten till nästa Basel!

Oftast är det ju klockorna man kommenterar här men shit va fint det ser ut i bakgrunden!

Svårt avis sitter jag hemma med fru o barn där sonen har brutet ben sedan vecka 11:shifty:
Eller hur! En bild till kan jag bjussa på. Utan klockan.
Vemdalen at its best :)
IMG-20180329-WA0002.jpeg
IMG-20180329-WA0004.jpeg

Trist med gipsat ben! Men det blir ju starkare när det är läkt, och fina dagar kommer även nästa säsong! :angel:

Tillbaka
Topp