• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Clark Kent
43 är ju inget att skrämmas av när boetten ser ut som den gör? De e ju i princip bara en tunn ram runt tavlan. Ingen ”kropp” och korta luggar. Den där bär nog som en 40. :)

Det för mig gör att klockan bärs större :) Ju smalare glasring, ju mer tavelyta och desto större blir den upplevda känslan. Speciellt när tavlan i sig är så pass ren. Jag upplever till exempel U1 som större än U2 trots samma case just av den anledningen. Eller att jag tror känslan mellan 836 och 936 är att 836 upplevs större på armen trots samma case.

Håller dock med om korta luggar hjälper till och att det kanske det som blir räddningen i det här fallet.

Citerar mig själv :D:cool:
Chronon 936 va ju skitsnygg! Den måste kännas mindre än en speedy. Lite väl tilltaget listpris kanske. Och länken verkar behålla samma clasp... :arghh:

Jäkligt synd med claspen, och man undrar ju om de verkligen har örat mot kunderna i det fallet. Hm, det är nog bäst att jag gör allvar med att sammanställa mitt åtgärdsprogram i alla fall och skickar det till Frankfurt #hybris :D
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Det för mig gör att klockan bärs större :) Ju smalare glasring, ju mer tavelyta och desto större blir den upplevda känslan. Speciellt när tavlan i sig är så pass ren. Jag upplever till exempel U1 som större än U2 trots samma case just av den anledningen. Eller att jag tror känslan mellan 836 och 936 är att 836 upplevs större på armen trots samma case.

Håller dock med om korta luggar hjälper till och att det kanske det som blir räddningen i det här fallet.



Jäkligt synd med claspen, och man undrar ju om de verkligen har örat mot kunderna i det fallet. Hm, det är nog bäst att jag gör allvar med att sammanställa mitt åtgärdsprogram i alla fall och skickar det till Frankfurt #hybris :D
Jag håller både med och säger emot. Tavlan kanske kan kännas större, men den faktiska storleken är ju mindre än gemene 43:a. När den sen sitter på handleden bör det ju visa sig. Till och med på mina klena 17. :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det tycker jag! Längesen jag va förbi nu. :) Undrar om den landar innan minibasel?

Det är 16-17 maj så frågan om det verkligen har hunnit komma till butik då. Jag har aldrig varit med så kan heller inte redogöra för hur det har varit tidigare år. @Moorflax visst var du där förra året? Hade tex Ezm12 kommit då? För visst var det så att den 240 ni hade passaround på kom till butiken vid ett senare tillfälle?
 

seikoswede

Panerai
836 är min nya favvo! Gillar den stenhårt och 43mm är perfekt för mig!

Har allltid gillat 556an men tycker den är något för liten så det här var en positiv nyhet!

Hoppas den inte blir för dyr bara!?

Jim
 

Geparden

Audemars
836 är min nya favvo! Gillar den stenhårt och 43mm är perfekt för mig!

Har allltid gillat 556an men tycker den är något för liten så det här var en positiv nyhet!

Hoppas den inte blir för dyr bara!?

Jim
IMG_3230.PNG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är 16-17 maj så frågan om det verkligen har hunnit komma till butik då. Jag har aldrig varit med så kan heller inte redogöra för hur det har varit tidigare år. @Moorflax visst var du där förra året? Hade tex Ezm12 kommit då? För visst var det så att den 240 ni hade passaround på kom till butiken vid ett senare tillfälle?
Ja var där förra året och ska försöka åka i år igen. Klämde på Ezm12 men den kändes bara konstig. Däremot så älskade jag den skitstora 47mm U212!
240:n va ju där också. När vi hade passarounden så fick vi ju den absolut första som släpptes från fabrik.
Tyvärr stulen nu :(
Men vad sägs om en liten gtg innan?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så sant som det är sagt!:)

Hoppas gör man ju alltid men priset är inte oöverkomligt på något sätt.

Får fundera lite men den är riktigt intressant som min första Sinn.

Jim

Det är ju rätt coolt att den matchar Milgauss och smiskar Omegas AT Gauss totalt när det kommer till skydd mot magnetism :)

EDIT: Omegan är så klart nummer 1. Jag blandar ihop enheterna som @Filip Dudeson påpekat.

Ja var där förra året och ska försöka åka i år igen. Klämde på Ezm12 men den kändes bara konstig. Däremot så älskade jag den skitstora 47mm U212!
240:n va ju där också. När vi hade passarounden så fick vi ju den absolut första som släpptes från fabrik.
Tyvärr stulen nu :(
Men vad sägs om en liten gtg innan?

Ja, det var ett jäkla skit. Nummer 1 i hela produktionen med intyg och allt :(

Jag kan eventuellt men är inte hundra för den 17:e fyller lilla mamma. Hon har precis blivit ensam, så jag försöker få med mig min syster på att vi ska åka bort någonstans med henne.
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är ju rätt coolt att den matchar Milgauss och smiskar Omegas AT Gauss totalt när det kommer till skydd mot magnetism :)



Ja, det var ett jäkla skit. Nummer 1 i hela produktionen med intyg och allt :(

Jag kan eventuellt men är inte hundra för den 17:e fyller lilla mamma. Hon har precis blivit ensam, så jag försöker få med mig min syster på att vi ska åka bort någonstans med henne.
Klart du ska fira mamma! :)
Jag tänkte mig att åka ner den 16:e. @Anatta va ju med förra året. Dags igen kanske? @Hoffa kanske?
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Jag går fortfarande och väntar på att @Hoffa ska hoppa in i tråden igen med ett grönt Jagduhr på armen :)
Haloi bois.
Im back:) självklart ska jag till minibasel, vore kul med mini gtg innan. (Jag har mitt kontor 300m ifrån, där man kan i lugn och ro klämma)
Själv väntar jag att Sinn ska få arslet ur vagnen och bättra på låsen i länkarna.
Har alltid irreterat mig så mycket på det att det slutat med att jag sålt alla mina Sinn.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Haloi bois.
Im back:) självklart ska jag till minibasel, vore kul med mini gtg innan. (Jag har mitt kontor 300m ifrån, där man kan i lugn och ro klämma)
Själv väntar jag att Sinn ska få arslet ur vagnen och bättra på låsen i länkarna.
Har alltid irreterat mig så mycket på det att det slutat med att jag sålt alla mina Sinn.

Det påminner mig om att jag måste åka förbi Erikson. Jag gjorde ju ett experiment med att sätta ett 20mm dykarlås på länken till U1. Jag tycker att det blev riktigt lyckat och framförallt blev det en bättre harmoni med det kraftigare låset tillsammans med länk och klocka. Tyvärr blev det lite blankpolerat av misstag när någon boetkille skulle borra hål för microjustering, så sedan dess har det legat i Sumpan och jag har helt glömt bort det.

Så det finns görbara alternativ om man vill modda H-länken och det är bonus att det fortfarande är med Sinns egna delar, så inget fulmodd.
 

demondave

Rolex
Haloi bois.
Im back:) självklart ska jag till minibasel, vore kul med mini gtg innan. (Jag har mitt kontor 300m ifrån, där man kan i lugn och ro klämma)
Själv väntar jag att Sinn ska få arslet ur vagnen och bättra på låsen i länkarna.
Har alltid irreterat mig så mycket på det att det slutat med att jag sålt alla mina Sinn.

Jag tog just det som en inbjudan! ;) Vi får se till att synka kvällar.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det för att det är en one-off? Vet du hur prisbilden ser ut om man kan tänka sig att köpa några stycken, är nämligen också intresserad.

Nej, jag har tyvärr ingen uppfattning om det annat än att jag gissar att det inte blir så pass mycket billigare att det är värt det om det inte skulle vara så att man gör en sådan tavla till ett helt limiterat släpp. Så 1,2 eller 5 tror jag kvittar dessvärre.

EDIT: Jag fick förresten inte ens ett pris på röd bezelring till U1. Det var en no go :)
 

JSP

Breitling
2-Faktor
Nej, jag har tyvärr ingen uppfattning om det annat än att jag gissar att det inte blir så pass mycket billigare att det är värt det om det inte skulle vara så att man gör en sådan tavla till ett helt limiterat släpp. Så 1,2 eller 5 tror jag kvittar dessvärre.

EDIT: Jag fick förresten inte ens ett pris på röd bezelring till U1. Det var en no go :)
Skumt med tavlan, tror att det skulle vara en vettig option som många skulle kunna tänka sig.
 
Topp