Jo, Nato har ju tyvärr den inverkan. Dock är denna något tunnare än de nyare med glasbaksida.Snygg som bara den!
Tycker du inte den blir för hög med Nato? Jag kan tycka att den blir lite toptung.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, Nato har ju tyvärr den inverkan. Dock är denna något tunnare än de nyare med glasbaksida.Snygg som bara den!
Tycker du inte den blir för hög med Nato? Jag kan tycka att den blir lite toptung.
Jag har en bit kvar till att bli inbiten vintage lover märker jag...Det kommer garanterat att fortsätta uppåt...såldes en 103 A Big Eyes för över 70´för ett tag sedan. Ovanligare och i bättre skick, men kanske att den här stannar på 45-50.
He he ja ibland är det tur att man tycker olika.Jag har en bit kvar till att bli inbiten vintage lover märker jag...
Jo, så är det allt. Men tänk 70 lax. Du kan t ex skaffa en bättre begagnad Aprilia RSV4. Eller så ha krystat ytterligare lite till och gått på en vintage Daydate. Förvisso annat märke som inte hör hemma i denna tråd, men ändock en vintageklocka.He he ja ibland är det tur att man tycker olika.
Men nytt plexi och ett par äldre visare på den så hade den varit grym! Fast då kanske Knut Knutsson mfl tycker man är en idiot som förstör den?
Eller en Sinn U1000 och en sämre begagnad Ducati 900ss. (om man vill ha riktiga problem)Jo, så är det allt. Men tänk 70 lax. Du kan t ex skaffa en bättre begagnad Aprilia RSV4. Eller så ha krystat ytterligare lite till och gått på en vintage Daydate. Förvisso annat märke som inte hör hemma i denna tråd, men ändock en vintageklocka.
Ja jag kommer inte buda på den! Hade jag haft dom pengarna över hade jag siktat på något mer repfritt, hm en JLC deep...sorry fel trådJo, så är det allt. Men tänk 70 lax. Du kan t ex skaffa en bättre begagnad Aprilia RSV4. Eller så ha krystat ytterligare lite till och gått på en vintage Daydate. Förvisso annat märke som inte hör hemma i denna tråd, men ändock en vintageklocka.
Ja jag hade nog kunnat skippa min glasbaksida, även om det då och då är kul att se på ett manuellt verk.Jo, Nato har ju tyvärr den inverkan. Dock är denna något tunnare än de nyare med glasbaksida.
Så jäkla snygg! Saknar min.Dubbelpostar.
Redo för fredagen den 13:e
Det där med lumen; it's not a bug, it's a feature. Lumen är designad att ge ett konstant sken länge snarare än ett först starkt sken som mattas snabbt.
Du vill inte göra ett ovetenskapligt test och ladda både Pelagos och Sinnen och se hur de står sig över tid i mörker? Kanske kolla min 0, min 5, min 10, min 30, 1h, 2h, 3h, 4h?
Hade vart kul att veta.
Kul att du verkar trivas med klockaDubbelpostar.
Redo för fredagen den 13:e
Haha, hade en Ducce SS750 -00 för längesen. Fint chassie, grymma bromsar, undermotoriserad men funkade faktiskt bra.Eller en Sinn U1000 och en sämre begagnad Ducati 900ss. (om man vill ha riktiga problem)
Drömmer fortfarande mardrömmar om sen där j#*la hojen!
Mmm, den svarta ringen är riktigt fin. Nästa inköp blir nog en sån.Svart vridring + grönt gummi är en mysig kombo.
Mmm, den svarta ringen är riktigt fin. Nästa inköp blir nog en sån.
Sa det till ASG att det vore bra att ha en så man kan byta lite som det passar. Så svarar ASG att det är ett jobb för en erfaren urmakare då den behöver justeras in så att den kommer rätt(!). Nåt med rätt alignment, typ.
Jag hade loss ringen på den första UX:en jag hade, och det var ju inga konstigheter öht att få den på plats på ett respektabelt sätt efter det. Har ni några andra erfarenheter?
Nä precis. Och ser man bara till att inte skruva ur skruvarna för långt så är det ju sprättlätt. Nästan enklare än att laga en cykelpunkaHar aldrig hört talas om att det skulle vara några problem att byta själv. Det är ju bara tre skruvar. Har postat klippet flera gånger i tråden på hur man byter så jag ska bespara er, men inte ser det ut som att det behövs något större injustering.
Nä precis. Och ser man bara till att inte skruva ur skruvarna för långt så är det ju sprättlätt. Nästan enklare än att laga en cykelpunka
Har du fått spännet blästrat nu, för inte kör du väl med semipolerat?
Har aldrig hört talas om att det skulle vara några problem att byta själv. Det är ju bara tre skruvar. Har postat klippet flera gånger i tråden på hur man byter så jag ska bespara er, men inte ser det ut som att det behövs något större injustering.
Coolt! Var köper man en svart bezel? Skulle gärna byta på min UX.
Brukar gå fort och vara dyra. Ligger på typ 270 Euro nya tror jag. Sketdyrt. Därför har inte jag köpt. Än.Du kan köpa av Erikson, kan kolla om de har hemma om jag åker dit imorgon och det exakta priset om du vill beställa.
Annars så dyker det upp då och då på olika säljforum, men de brukar säljas relativt snabbt.
Brukar gå fort och vara dyra. Ligger på typ 270 Euro nya tror jag. Sketdyrt. Därför har inte jag köpt. Än.
Två klockor till priset av en! Då blev det ju billigt helt plötsligt. Du vet hur man för snacket!Ja, de är inte gratis precis. Men det är värt det att ha möjligheten att byta. Det blir så pass stor skillnad att det nästan är som att man får två olika klockor
Vet inte om dessa nyheter redan har avhandlats i tråden.
1746 Edition F.A.Z. G
103 Ti Ar - Edition DIE ZEIT
Jodå, då har postats tidigare De dök upp på Sinn´s hemsida i december men det luriga är att man bara ser dem om man har sidan inställd på tyska. Om man har engelska som språk och klickar in sig på nya klockor så dyker de inte upp.
1746 Edition F.A.Z. G
Jag hade en 900ss från -94. Skitfin och underbar kurvhoj. Men resten....Haha, hade en Ducce SS750 -00 för längesen. Fint chassie, grymma bromsar, undermotoriserad men funkade faktiskt bra.
Men du kanske tänkte på förra generationen igen, tidigt 90-tal? Super light, mono posto och hela den biten.. Kan tänka mig att det var "lite skruvande" på dem.. Elfel som en modern Alfa Romeo.
”Bit av en kaka” även för en klåpare som mig att byta vridring. Kolla 50-60 sidor bak i tråden vetjaMmm, den svarta ringen är riktigt fin. Nästa inköp blir nog en sån.
Sa det till ASG att det vore bra att ha en så man kan byta lite som det passar. Så svarar ASG att det är ett jobb för en erfaren urmakare då den behöver justeras in så att den kommer rätt(!). Nåt med rätt alignment, typ.
Jag hade loss ringen på den första UX:en jag hade, och det var ju inga konstigheter öht att få den på plats på ett respektabelt sätt efter det. Har ni några andra erfarenheter?