• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Patek
2-Faktor
Beställt till min 556iM. Tror det kan bli bra mot det chokladbruna. Eller inte alls. Hade ett sånt här på en SKX för några år sedan och det var det bästa gummiband jag provat. Funkar det inte får den testas på min smpc
31A292F6-AF07-43F3-BEC3-F23347283269.jpeg
Jag beställde en hållare för klockor, typ "ståställning", från Obris Morgan. Gick snabbt att få den till Sverige, men sen med postens hantering och deras hittepåavgift, så tog det nästan tre veckor, trots omedelbar swishinbetalning, innan den landade hos mig efter att jag fått sms:et där de förklarade att de fört in sin hittepåavgift, och att de bad om förståelse för det extra jobb den medförde tillsammans med den ökade hanteringen för dem som ledde till att det tog lite extra tid.. :confused::mad::banghead:

Men det fina bandet finns nog här när det är badtemperatur iaf :) För snyggt var det.
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag beställde en hållare för klockor, typ "ståställning", från Obris Morgan. Gick snabbt att få den till Sverige, men sen med postens hantering och deras hittepåavgift, så tog det nästan tre veckor, trots omedelbar swishinbetalning, innan den landade hos mig efter att jag fått sms:et där de förklarade att de fört in sin hittepåavgift, och att de bad om förståelse för det extra jobb den medförde tillsammans med den ökade hanteringen för dem... :confused::mad::banghead:

Men det fina bandet finns nog här när det är badtemperatur iaf :) För snyggt var det.
Känner igen detta. Dock oklart om det levereras från Italien eller från US. Fick igår hem ett 22mm waffle strap från Uncle Seiko som både blev dyrt och tog extremt lång tid innan det kom. Klockan den skulle användas till är såld sen månader. Känner igen din beskrivning.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tjena,
Jag har som några av er kanske sett köpt mig en 556 och har googlat runt på olika gummi till den, jag hittar dock inte så många olika med "curved endlinks", förutom Sinns egna, någon som kan peka mig i rätt riktning?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Verkar skickas från Portugal enligt bekräftelsemail:)
Då så, då låter det hoppfullt. :)

Märklig situation denna med Posten egentligen.
På andra sidan havet har vi Mr Donald som hittar på allt möjligt. Bl a en extra tull för varor utrikes köpta. EU skriker i högan sky. Sverige är en av de som skriker högst. Stor upprördhet i de svenska leden.
I samma veva så kommer Posten med sin briljanta idé att belägga varor köpta utanför EU med en extra avgift.
...och skillnaden mellan vårt och Mr Donalds agerande är...? Och ingen varken säger nåt eller tar dem i örat.

Obegripligt. Trist också med så enkla grejer som t ex armbandband och annat där priset helt plötsligt är något helt annat än man tänkt sig. Känns ytterst otidsenligt.
 

MAIN

Cartier
o_O
Då så, då låter det hoppfullt. :)

Märklig situation denna med Posten egentligen.
På andra sidan havet har vi Mr Donald som hittar på allt möjligt. Bl a en extra tull för varor utrikes köpta. EU skriker i högan sky. Sverige är en av de som skriker högst. Stor upprördhet i de svenska leden.
I samma veva så kommer Posten med sin briljanta idé att belägga varor köpta utanför EU med en extra avgift.
...och skillnaden mellan vårt och Mr Donalds agerande är...? Och ingen varken säger nåt eller tar dem i örat.

Obegripligt. Trist också med så enkla grejer som t ex armbandband och annat där priset helt plötsligt är något helt annat än man tänkt sig. Känns ytterst otidsenligt.

PostNords avgift är tänkt att ersätta den moms som ska betalas av var och en när vi importerar varor från Kina. Inte så konstigt och kanske inte helt jämförbart med tullar på stål och aluminium som sker på industriell nivå ... Postens avgift rör väl framförallt privatpersoner o_O

Men avgiften kan nog bli helt orimligt hög på billigare varor ...
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
o_O

PostNords avgift är tänkt att ersätta den moms som ska betalas av var och en när vi importerar varor från Kina. Inte så konstigt och kanske inte helt jämförbart med tullar på stål och aluminium som sker på industriell nivå ... Postens avgift rör väl framförallt privatpersoner o_O
Nej, det är den väl inte? Du får ju betala både moms och Postnords avgifter när du tar emot utom-EU-post.
 

MickeJ

Panerai
? I så fall är jag felunderrättad och har missförstått det hela. My bad ...

Egentligen inget nytt i detta. Skillnaden mot tidigare är att staten via Tullverket har förtydligat för Postnord att de måste ta ut moms från första kronan i varuvärde. Postnord har tidigare låtit försändelser med lågt värde passera (om än inte helt konsekvent). Om du blir ombedd av Postnord att betala 100 kronor för ett så kallat kinapaket så är 75 kronor Postnords avgift för att agera tullombud för din räkning, resterande 25 kronor är då moms i exemplet. Detta gäller, som jag har förstått det, upp till ett varuvärde på 1500 kronor, därefter gäller andra regler. Om du vill slippa Postnords avgift på 75 kronor finns på Tullverkets hemsida en ganska komplicerad instruktion för vad du behöver göra för att själv förtulla ditt paket.

Jag har nu mina första "kinapaket" där jag har fått erlägga avgift och moms. Betalade in allt för en knapp månad sedan men har fortfarande inte sett röken av mina paket. På förfrågan får jag svaret "vi jobbar på så fort vi kan". Lite tröstlöst kan man tycka.
 

MAIN

Cartier
Egentligen inget nytt i detta. Skillnaden mot tidigare är att staten via Tullverket har förtydligat för Postnord att de måste ta ut moms från första kronan i varuvärde. Postnord har tidigare låtit försändelser med lågt värde passera (om än inte helt konsekvent). Om du blir ombedd av Postnord att betala 100 kronor för ett så kallat kinapaket så är 75 kronor Postnords avgift för att agera tullombud för din räkning, resterande 25 kronor är då moms i exemplet. Detta gäller, som jag har förstått det, upp till ett varuvärde på 1500 kronor, därefter gäller andra regler. Om du vill slippa Postnords avgift på 75 kronor finns på Tullverkets hemsida en ganska komplicerad instruktion för vad du behöver göra för att själv förtulla ditt paket.

Jag har nu mina första "kinapaket" där jag har fått erlägga avgift och moms. Betalade in allt för en knapp månad sedan men har fortfarande inte sett röken av mina paket. På förfrågan får jag svaret "vi jobbar på så fort vi kan". Lite tröstlöst kan man tycka.

Tack för förtydligandet, och lycka till med paketen.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena boys, tankarna går mot en sinn 104 men undrar om det är någon som har erfarenhet hur den är storleksmässigt vs Black Bay gen1?
 

erikolja

Breitling
Tjena! Har en 104 påväg in och är taggad på att handla på mig lite band redan nu för att kunna skifta mellan. På jakt efter inspiration, men tänker initialt:
1) Något schysst ljust mockaband
2) Bra naton
3) Kanske nåt gummi?
4) Andra bra ideer från er?

Vilka webbshopar brukar ni köpa band från?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tjena! Har en 104 påväg in och är taggad på att handla på mig lite band redan nu för att kunna skifta mellan. På jakt efter inspiration, men tänker initialt:
1) Något schysst ljust mockaband
2) Bra naton
3) Kanske nåt gummi?
4) Andra bra ideer från er?

Vilka webbshopar brukar ni köpa band från?
Toshi straps är det bästa bandet jag provat. Mjukt, följsamt men därför inte heller det billigaste.

97BF09EE-DB35-41AF-A9DA-325F87D6361F.jpeg
 
Topp