• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Neck of Steel

Omega
2-Faktor
Får konstiga blickar på tunnelbaneperrongen men det är svårt att inte få med blänket från lysrören.
IMG_20180410_074955.jpg

Riktigt fin patina har du skaffat på klockan också! Tycker särskilt om när aluminiumet tittar igenom lite på vridningen!

Hur gammal är klockan?

Min 103:a som tålmodigt väntar på att få bli lika snyggt sliten säger hej!
30B35C50-45B7-4C90-93C5-64B38F2562E7.jpeg
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Riktigt fin patina har du skaffat på klockan också! Tycker särskilt om när aluminiumet tittar igenom lite på vridningen!

Hur gammal är klockan?

Min 103:a som tålmodigt väntar på att få bli lika snyggt sliten säger hej!
30B35C50-45B7-4C90-93C5-64B38F2562E7.jpeg
Tack
Detta är den klocka jag har med mest själ.
Lite oklart hur gammal, troligen tidigt 90-tal kanske lite äldre.
Jag köpte den här för ca 5 år sen, men den kommer aldrig lämna ;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Oljan gör sannolikt sitt till för att minska instrålningen av UV-ljuset. Sen är Sinn inte annars heller i klass med Seiko t ex.
Men den där har så mycket annat istället!
Njut av den!

Ja den har nåt lite extra. Gillar det röda på tavla o bezel :)
Lumen funkar dock tillräckligt för visa tiden mitt i natten.

Tycker den är så gott som identisk i storlek som Pelagos.
42F5EE83-BE31-4C25-928A-5A521C828005.jpeg
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Storleksjämförelse. Pelagos känns större trots att den är mindre på pappret.

Hade önskat lite bättre drag i lumen på Sinn faktiskt. Verkar trögladdad.

EFFB454D-FE41-4DC0-92CC-DD73C162D3A0.jpeg
Grattis till UX. Stenhård på alla sätt och vis. Undrar vad det är som gör att Pelagosen den större ut? Jag är bra sugen på en Pelagos men storleken avskräcker lite. Hur stora handleder har du?

Första generationens är absolut den bästa!
Snyggare kanske men på pappret är väl ändå inhouse versionen bättre.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Grattis till UX. Stenhård på alla sätt och vis. Undrar vad det är som gör att Pelagosen den större ut? Jag är bra sugen på en Pelagos men storleken avskräcker lite. Hur stora handleder har du?


Snyggare kanske men på pappret är väl ändå inhouse versionen bättre.

Jag har strax under 17cm och varken UX eller Pelagos är några problem att bära för mig.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snyggare kanske men på pappret är väl ändå inhouse versionen bättre.

Jag är ingen inhouse-vurmare generellt, så för mig går estetiken före i det här fallet. Visst är 70 timmars gångreserv toppen, men 2 rader text trumfar 5 rader alla dagar i veckan och ETA2824-2 är ju ändå en pålitlig arbetshäst som gör jobbet.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Jag är ingen inhouse-vurmare generellt, så för mig går estetiken före i det här fallet. Visst är 70 timmars gångreserv toppen, men 2 rader text trumfar 5 rader alla dagar i veckan och ETA2824-2 är ju ändå en pålitlig arbetshäst som gör jobbet.
Jag förstår hur du tänker :) Själv har jag svårt att bestämma mig för vilken modell jag tycker är coolast.
 

Zee

Cartier
Storleksjämförelse. Pelagos känns större trots att den är mindre på pappret.

Hade önskat lite bättre drag i lumen på Sinn faktiskt. Verkar trögladdad.

EFFB454D-FE41-4DC0-92CC-DD73C162D3A0.jpeg
Det där med lumen; it's not a bug, it's a feature. Lumen är designad att ge ett konstant sken länge snarare än ett först starkt sken som mattas snabbt.

Du vill inte göra ett ovetenskapligt test och ladda både Pelagos och Sinnen och se hur de står sig över tid i mörker? Kanske kolla min 0, min 5, min 10, min 30, 1h, 2h, 3h, 4h?

Hade vart kul att veta. :)
 
Topp