• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JoelD

Rolex
2-Faktor
MoP
34940870-4F5B-4EE4-A708-D6AA3CE29835.jpeg
Whoa!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tack!
Jodå, bada funkar men inte så mycket mer än så. 10 bar ska den klara i alla fall.

Ja, det är det som är viktigt att det just klarar det så när kiden lite spontant ska vattna en eller man vill bada och glömt att man har en krono på sig.

Jag är alltid nojig med kronografer dock...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hahaha! Jag citerarar Filip och Fredrik.
"Citatmaskinen". Uttrycktes i mötet med körkortsturken.
"Har aldrig varit mycket för groggar. Tills nu." Hahaha! Humor är härligt efter en hel dags trilskande med en tjurig, och numera vräkt, diskmaskin. Man blir ju förpassad till stenåldern utan diskmaskin :rage:

Du kommer till Minibasel, eller?
Jajamen, vi ska ju ha en gtg innan så det tänker jag inte missa. :)
Har precis köpt ny diskmaskin och har levt utan i ca en vecka. Det är som du säger, ett rent helvete för en stackars medelålders svensk man.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Någon som har eller testat en? Är lite fundersam på storleken med sina 43 mm är jag rädd att den skulle vara lite stor.

Trots att det skiljer relativt många millimeter så tycker jag inte att det ser ut att vara så vansinnigt stor skillnad visuellt. Men ska tillägga att jag aldrig har testat 156 på handleden, (eller ens hållt i en förresten).

 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@hisingen En fördel med 256 är att Sinn fortfarande har reservdelar på lager. Självklart så går det att serva även 156, men exempelvis så kan du fortfarande köpa en sprillans bezelring till 256 medan det är kört via Sinn till 156.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Mina vänner, jag är svag för en 556i MOP men sitter redan på en 556i. Vad göra?

Klurigt...kanske bytlåna några dagar om det är någon som kan tänka sig det så att du får en bättre känsla för modellen?
För vissa är avsaknaden av datum en för stor nackdel. Det är inget som skulle få mig att avstå och jag gillar @Pojken från Götet ´s take på datumlöst :)

Brukar också tycka att datum är ett krav. Dock på denna är det cleant utan. Sen så används denna nästan bara de dagar jag inte behöver ha koll på varken tid eller dag så det funkar utan datum:)
 
Topp