Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!
Jodå, bada funkar men inte så mycket mer än så. 10 bar ska den klara i alla fall.
Brukar också tycka att datum är ett krav. Dock på denna är det cleant utan. Sen så används denna nästan bara de dagar jag inte behöver ha koll på varken tid eller dag så det funkar utan datumSynd att dessa inte kommer med datum på tavlan, klarar tyvärr inte mig utan det, helt underbar tavla dock
Jajamen, vi ska ju ha en gtg innan så det tänker jag inte missa.Hahaha! Jag citerarar Filip och Fredrik.
"Citatmaskinen". Uttrycktes i mötet med körkortsturken.
"Har aldrig varit mycket för groggar. Tills nu." Hahaha! Humor är härligt efter en hel dags trilskande med en tjurig, och numera vräkt, diskmaskin. Man blir ju förpassad till stenåldern utan diskmaskin
Du kommer till Minibasel, eller?
Jag vet inte om ni har sett den här. En PDV:d 156! Ser dessutom helt oanvänd ut. Den är verkligen helt fantastisk.
https://www.chrono24.se/sinn/156-military-pvd--id8042107.htm
Så jäkla stenhård! Hade jag haft 40k som mest bara skräpade så..
Den där säljaren får ofta in ovanliga Sinn i riktigt bra skick. Men en större säck pengar hade man bara behövt bevaka hans sida och slå till med jämna mellanrum, sen skulle man sitta på en supersamling.
Någon som har eller testat en? Är lite fundersam på storleken med sina 43 mm är jag rädd att den skulle vara lite stor.Jag vet inte om ni har sett den här. En PDV:d 156! Ser dessutom helt oanvänd ut. Den är verkligen helt fantastisk.
https://www.chrono24.se/sinn/156-military-pvd--id8042107.htm
Någon som har eller testat en? Är lite fundersam på storleken med sina 43 mm är jag rädd att den skulle vara lite stor.
Synd för 256:an känns som en perfekt storlek
Jo det hade varit enkelt men lite roligare att få tag i något som inte produceras längre.Men om du gillar 256 och föredrar den storleksmässigt så är det ju i alla fall en bonus ekonomiskt då den är väsentligt billigare.
Jo det hade varit enkelt men lite roligare att få tag i något som inte produceras längre.
Vad står 3H för?
Tack, blandar ihop det nu, 256 finns ju i arkivet på Sinn.se men inte 156:an.Varken 156 eller 256 är i produktion längre. 3H är att det är Tritium-lume på visare och index.
Mina vänner, jag är svag för en 556i MOP men sitter redan på en 556i. Vad göra?
Brukar också tycka att datum är ett krav. Dock på denna är det cleant utan. Sen så används denna nästan bara de dagar jag inte behöver ha koll på varken tid eller dag så det funkar utan datum
Fin på det där lädret, det måste ju även tunnelbanefolket förståFår konstiga blickar på tunnelbaneperrongen men det är svårt att inte få med blänket från lysrören.
Får konstiga blickar på tunnelbaneperrongen men det är svårt att inte få med blänket från lysrören
Tror det är utrikiska... Eller så är Sinnister bara stenhårda och dödsfarliga.Hårdrockikgt med "dö" i datumfönstret
Vad är det för band du har på där? Blev sugen på något nyttFår konstiga blickar på tunnelbaneperrongen men det är svårt att inte få med blänket från lysrören.
Det är ett Hirsch Knight. Det passar riktigt bra till klockan och av bra kvalité.Vad är det för band du har på där? Blev sugen på något nytt
Absolut! Kanske skulle ta å äta på the public innan, just på onsdagen!Som säkert alla vet så är det Mini Basel i år igen hos Erikson i Sundbyberg. Länk
Vad sägs om att träffas lite tidigare och äta en bit mat i närheten? (onsdag kanske?)
När vi pejlat av intresset kan vi dra ett pm med alla inblandade.
Låter bra men vi kan väl ta detaljerna i pm när det börjar närma sig.Absolut! Kanske skulle ta å äta på the public innan, just på onsdagen!