• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Patek
2-Faktor
Just UX-boetterna är ju extremt stryktåliga så när det kommer till skick är det oftast ingen större skillnad på en från 2006 eller en från 2016. Har lagt upp filmen nedan tidigare i tråden så flera av er har redan sett den, men för nytillkomna kan den ändå vara kul att se. Det är 7 års skillnad mellan de U1 som han postar.

Sen så har @ironcastle bättre koll på just UX. Om jag inte minns fel så har man gjort vissa ändringar bland annat på kronhalsen. Det skulle däremot inte avskräcka mig det minsta att köpa en från 2006 och dessutom helt nyservad från Sinn, så 7år innan nästa service. Svårt att sia om priset...med tanke på avsaknad av länk så är det möjligt att den låg rätt i pris trots allt. För mig som redan har en passande länk plus en sdr-bezel att skifta med blir 8´mer prisvärt i och med att jag köper för att behålla när det kommer till Sinn.

Ja, viss erfarenhet har jag skaffat mig...
Nu ska ju jag egentligen vara ute och gräva ur jordgubbslandet, men jag smet så det blir ett kort svar.
Uppdateringar som jag känner till över åren hos UX:en:
Tavla, inte Chronometer sedan 2014-15 någonstans.
Halsen är omgjord. Endast lite drygt ett gängvarv på den nya idag.
Oljan, eller åtminstone viskositeten, är en annan.

Det är vad minnet ger mig just nu.
Nu kallar plikten. Mot jordgubbslandet!
 

vistor

Omega
Jag slog till på ezm3an som låg ute för länge, kände att den behövde ett kärleksfullt hem och lite handledstid.

Just nu ligger han maskerad i en kull av valpar, får se om de accepterar honom. Mamman är lite skeptisk
DA5B6E8E-914A-4B06-A43F-B1CFD4DE031E.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sinnister!
När ska ni till Minibasel?
Den 16:e eller 17:e? Första eller andra visningen?
Jag tänker den sena visningen. Tror den 17:e.
@Clark Kent @Moorflax @engst m fl

Det är fortfarande ett stort kanske för mig då lilla mamma fyller år den 17:e och är inte säker om jag är kvar i Stockholm 16, 17 så jag kommer inte anmäla mig. Däremot så om det visar sig att jag har möjlighet möter jag gärna upp på en öl eller kaffe innan eller efter.

Jag slog till på ezm3an som låg ute för länge, kände att den behövde ett kärleksfullt hem och lite handledstid.

Just nu ligger han maskerad i en kull av valpar, får se om de accepterar honom. Mamman är lite skeptisk
DA5B6E8E-914A-4B06-A43F-B1CFD4DE031E.jpeg

Grattis och mycket bra shoppat :) Vad är det för ras på valparna? Kan man lämna en Sinn och ta med sig en valp :rolleyes:
 

vistor

Omega
Grattis och mycket bra shoppat :) Vad är det för ras på valparna? Kan man lämna en Sinn och ta med sig en valp :rolleyes:


Haha! Det är amerikanska cocker spaniels. Ganska sjuk historia. Mamman fick jag för någon månad sedan, hon är rätt ung och såg väl dräktig ut men både veterinär och hunduppfödare sa bara att hon skulle börja löpa snart.

Fine tänkte jag, och hade henne som en vanlig hund och försökte uppfostra henne osv. Sen efter en lång dag i bilen för bådas del skulle jag rasta henne, och såg något svart börja komma ut ur henne. Jag visste inte vad det var frågan om så jag kollade närmare och såg ett par tassar, vips så hade jag förlöst en valp.. tre stycken kom det. ”Tjuvparning” så uppfödaren visste ju inte om det, men jag tycker att veterinären som kände och klämde bara någon vecka innan inte borde missa att det finns tre valpar i magen på tiken
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Börjar nytt jobb den 2 maj och vet inte riktigt vilken dag som passar bäst. Men spontant känns torsdag bäst pga träning och annat.
Vore ju skoj att ses innan och äta lite. Man behöver ju inte hänga på låset heller.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hur gillar du fine länken? :D
Uppfattar den som tunn och följsam. Det finns kortare bitar till den, men man måste ha lite tur med måttet på sin handled. Länken erbjuder inga finjusteringsmöjligheter. Gillar utseendet på den med blandningen av det borstade och polerade.
Klockan får ett helt annat utseende med H-länken. Valet var lätt när jag gjorde det, men nu tycker jag H-länken också gör sig bra till 104:an.
Det var @laketwig bilder på 104:an med finelink som öppnade ögonen på mig.
 
Uppfattar den som tunn och följsam. Det finns kortare bitar till den, men man måste ha lite tur med måttet på sin handled. Länken erbjuder inga finjusteringsmöjligheter. Gillar utseendet på den med blandningen av det borstade och polerade.
Klockan får ett helt annat utseende med H-länken. Valet var lätt när jag gjorde det, men nu tycker jag H-länken också gör sig bra till 104:an.
Det var @laketwig bilder på 104:an med finelink som öppnade ögonen på mig.
Tack för utförligt svar :D Får helt enkelt gå till eriksons och testa.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Här var en liten intressant annons: https://www.tradera.com/item/341996/308623364/sinn-903-st-automatisk-i-originalkartong-med-tillbehor
Standardservice ligger på €400, vart tror ni att den landar?

Svårt att säga, men jag tolkar det som att det inte är något servicebehov då den varit nere hos Sinn på garantireparation. Garanterat därför han har service-caset.

Sen tycker jag att det är rätt så fånigt med startbud på 999sek när man inte ens har nått reservationspriset vid 14'.
 

fflpa

Omega
Svårt att säga, men jag tolkar det som att det inte är något servicebehov då den varit nere hos Sinn på garantireparation. Garanterat därför han har service-caset.

Sen tycker jag att det är rätt så fånigt med startbud på 999sek när man inte ens har nått reservationspriset vid 14'.
Alla försöker väl på något sätt, många har ju inte heller samma insikt som du har i märket och liknande =)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Alla försöker väl på något sätt, många har ju inte heller samma insikt som du har i märket och liknande =)

Jo men jag tror knappast att icke-initierade fortsätter att buda så det blir ändå helt verkningslöst :) B-modellen såldes här för 21,5 så jag skulle inte gå så väldigt mycket högre än vad priset är nu för den vanliga.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Någon som har en en 103 St sa och kan dela med sig av bilder och intryck? Hur är den jämfört med 103 St?
SI-047.jpg

Jag har ingen, men min personliga uppfattning är att man väljer utifrån hur mycket vintagekänsla man vill ha av sin klocka.

Med safirglas och skruvade pushers så ger den ett modernare intryck än plexivarianten som har vanliga pushers. Ytterligare så är St Sa något tjockare...17mm mot 15,5 för St så om man gillar att bära klockan på nato kan det vara en god idé att testa på armen först så att man inte tycker att det blir för högt då det ju adderar ytterligare någon millimeter. Även bezelringen med sina silvriga kanter tycker jag ser betydligt modernare ut än den helsvarta till St som påminner om gamla tiders bezelring.
 
Topp