Ja, viss erfarenhet har jag skaffat mig...Just UX-boetterna är ju extremt stryktåliga så när det kommer till skick är det oftast ingen större skillnad på en från 2006 eller en från 2016. Har lagt upp filmen nedan tidigare i tråden så flera av er har redan sett den, men för nytillkomna kan den ändå vara kul att se. Det är 7 års skillnad mellan de U1 som han postar.
Sen så har @ironcastle bättre koll på just UX. Om jag inte minns fel så har man gjort vissa ändringar bland annat på kronhalsen. Det skulle däremot inte avskräcka mig det minsta att köpa en från 2006 och dessutom helt nyservad från Sinn, så 7år innan nästa service. Svårt att sia om priset...med tanke på avsaknad av länk så är det möjligt att den låg rätt i pris trots allt. För mig som redan har en passande länk plus en sdr-bezel att skifta med blir 8´mer prisvärt i och med att jag köper för att behålla när det kommer till Sinn.
Nu ska ju jag egentligen vara ute och gräva ur jordgubbslandet, men jag smet så det blir ett kort svar.
Uppdateringar som jag känner till över åren hos UX:en:
Tavla, inte Chronometer sedan 2014-15 någonstans.
Halsen är omgjord. Endast lite drygt ett gängvarv på den nya idag.
Oljan, eller åtminstone viskositeten, är en annan.
Det är vad minnet ger mig just nu.
Nu kallar plikten. Mot jordgubbslandet!