• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Iom att ni gissar så dåligt öppnar jag bara boxen helt enkelt.
IMG_3922.JPG

En EZM 2 Hydro med GSG9-tavla blev det.
IMG_3928.JPG

IMG_3923.JPG
IMG_3925.JPG
IMG_3927.JPG

Oljefylld tuffing som har alla attribut jag gillar.
Svårt nöjd!
Måste dock ner till Frankfurt för batteribyte och översyn.

IMG_3929.JPG

Känns som en hyfsad duo det här.
Galet coolt! Så jävla retro med VHS :D

Så du gick alltså från inga Sinn till dessa två, inte dåligt :) grattis!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Iom att ni gissar så dåligt öppnar jag bara boxen helt enkelt.
IMG_3922.JPG

En EZM 2 Hydro med GSG9-tavla blev det.
IMG_3928.JPG

IMG_3923.JPG
IMG_3925.JPG
IMG_3927.JPG

Oljefylld tuffing som har alla attribut jag gillar.
Svårt nöjd!
Måste dock ner till Frankfurt för batteribyte och översyn.

IMG_3929.JPG

Känns som en hyfsad duo det här.
Så jäkla WIS colection!!! Grattis!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hell noo!! Den är ju fortfarande inplastad ;).
Det bör ju vara samma "studs" i den men får återkomma om det när den är igång.
Riktigt nöjd med yttre skicket, verkar ha varit ägd av en försiktig japan.

Det skulle vara kul med lite närbilder på sekundvisaren :) Hoppas att de är snabba med service nere i Frankfurt så att den kommer tillbaka medan det fortfarande är sommar. Det där är ju en riktig badklocka DeLuxe!

Passar gummit från 756 till Ezm-boetten? Det är ju ganska stor skillnad på bandhornen, men det kanske blir ok i alla fall?
 

Geparden

Audemars
Galet coolt! Så jävla retro med VHS :D

Så du gick alltså från inga Sinn till dessa två, inte dåligt :) grattis!
Har tagit Sinn-paus i några år vilket känts fel då jag verkligen gillar märket. Ordningen återställd alltså :)
Det skulle vara kul med lite närbilder på sekundvisaren :) Hoppas att de är snabba med service nere i Frankfurt så att den kommer tillbaka medan det fortfarande är sommar. Det där är ju en riktig badklocka DeLuxe!

Passar gummit från 756 till Ezm-boetten? Det är ju ganska stor skillnad på bandhornen, men det kanske blir ok i alla fall?
Bilder på sekund kommer.
Det är min förhoppning att gummit passar hyfsat, har dock inte hunnit testats än. Har sett bilder med moderna silikon men det blir en hel del rem över på undersidan pga tjockleken.
Blir nog nästa års sommarklocka det här.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Iom att ni gissar så dåligt öppnar jag bara boxen helt enkelt.
IMG_3922.JPG

En EZM 2 Hydro med GSG9-tavla blev det.
IMG_3928.JPG

IMG_3923.JPG
IMG_3925.JPG
IMG_3927.JPG

Oljefylld tuffing som har alla attribut jag gillar.
Svårt nöjd!
Måste dock ner till Frankfurt för batteribyte och översyn.

IMG_3929.JPG

Känns som en hyfsad duo det här.
Lyfter på hatten! Grattis till en värstingduo!
 

Geparden

Audemars
Det skulle vara kul med lite närbilder på sekundvisaren :) Hoppas att de är snabba med service nere i Frankfurt så att den kommer tillbaka medan det fortfarande är sommar. Det där är ju en riktig badklocka DeLuxe!

Passar gummit från 756 till Ezm-boetten? Det är ju ganska stor skillnad på bandhornen, men det kanske blir ok i alla fall?
IMG_3939.JPG
Silikonet går att montera men tjockleken är som jag befarade ett problem. Undertill gör det ju inget men även ovansida drabbas. Det livar upptill med vridringen. Snyggt? -Nja. Funkar? -Ja. Se bilder
IMG_3940.JPG IMG_3942.JPG IMG_3949.JPG IMG_3950.JPG IMG_3948.JPG IMG_3947.JPG IMG_3944.JPG
 
Senast ändrad:

LennyK

Panerai
Tack för bra svar! Precis som du säger så tror jag också att den låg nog trots allt rätt i pris. Oavsett så är det ju ett bra pris för den grymma klockan :).
Tja! Råkade se konversationen, det var jag som sålde den. Den var i riktigt fint skick faktiskt och som sagt ny servad. Jag lade ut den på tradera först och fiskade efter lite högre belopp. Men den stannade ganska lågt, så jag körde ut den på blocket. Jag var osäker på vad man skulle kunna få för en 2006:a men den gick väldigt fort där
 
Topp