• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Patek
2-Faktor
Någon som har en en 103 St sa och kan dela med sig av bilder och intryck? Hur är den jämfört med 103 St?
SI-047.jpg
Har en från 2009. Var nog den klocka som gjorde att jag lite av upptäckte Sinn.
Levde tidigare i tron att alla automatiska ur kostade skjortan och att jag dessutom skulle behöva sälja min ena njure för att kunna finansiera en kronograf. Så den jag tittade på första gången köpte jag aldrig. 10.000 och det med en som jag tyckte lite härjad klocka och dessutom en för avslappnad säljare gjorde att det aldrig blev nåt av.
Men sen gick åren och nu har jag en sen nåt par år eller så.
Tycker den är riktigt vacker i sitt utseende. Ren, upplever jag det som. Sen gillar jag de gängade pushersena, bidrar till ett coolare utseende tycker jag. Och så är det nåt man kan fippla med också, när det kliar i fingrarna.
Det är en tjockis, bägge sidorna har välvda safirglas. Lite trist ibland då den är väl hög egentligen. Men storleken är å andra sidan helt rätt. Lite tung kanske.
Verket är vackert tycker jag, även om det inte är högklassigt finishierat. Men att slå ihjäl en stund med att studera det är lätt hänt.
En trevlig och robust klocka med klassisk look blandat med en viss dos sportighet. Och så vattentät till 200m.
Vad mer kan du begära?
Har inte hållit i 103St så har ingen bra referens, men jag gillar allt StSa bättre med sin bezel och de snyggare knapparna. Glaset är dock fränare på St:n.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Jag har ingen, men min personliga uppfattning är att man väljer utifrån hur mycket vintagekänsla man vill ha av sin klocka.

Med safirglas och skruvade pushers så ger den ett modernare intryck än plexivarianten som har vanliga pushers. Ytterligare så är St Sa något tjockare...17mm mot 15,5 för St så om man gillar att bära klockan på nato kan det vara en god idé att testa på armen först så att man inte tycker att det blir för högt då det ju adderar ytterligare någon millimeter. Även bezelringen med sina silvriga kanter tycker jag ser betydligt modernare ut än den helsvarta till St som påminner om gamla tiders bezelring.

Har en från 2009. Var nog den klocka som gjorde att jag lite av upptäckte Sinn.
Levde tidigare i tron att alla automatiska ur kostade skjortan och att jag dessutom skulle behöva sälja min ena njure för att kunna finansiera en kronograf. Så den jag tittade på första gången köpte jag aldrig. 10.000 och det med en som jag tyckte lite härjad klocka och dessutom en för avslappnad säljare gjorde att det aldrig blev nåt av.
Men sen gick åren och nu har jag en sen nåt par år eller så.
Tycker den är riktigt vacker i sitt utseende. Ren, upplever jag det som. Sen gillar jag de gängade pushersena, bidrar till ett coolare utseende tycker jag. Och så är det nåt man kan fippla med också, när det kliar i fingrarna.
Det är en tjockis, bägge sidorna har välvda safirglas. Lite trist ibland då den är väl hög egentligen. Men storleken är å andra sidan helt rätt. Lite tung kanske.
Verket är vackert tycker jag, även om det inte är högklassigt finishierat. Men att slå ihjäl en stund med att studera det är lätt hänt.
En trevlig och robust klocka med klassisk look blandat med en viss dos sportighet. Och så vattentät till 200m.
Vad mer kan du begära?
Har inte hållit i 103St så har ingen bra referens, men jag gillar allt StSa bättre med sin bezel och de snyggare knapparna. Glaset är dock fränare på St:n.
Tackar för utförliga svar. Sitter i tankarna att sälja min speedy men måste isf ersätta den med någon kronograf, så därför jag frågar. Gillar båda klockorna men tycker att vridringen och tryckknapparna gör St sa snäppet vassare. Safir eller plexi gör det samma. Får ta mig till Erikssons nästa gång man är i sthlm och klämma!
 
Senast ändrad:

Rojalisten

Panerai
Någon som har en en 103 St sa och kan dela med sig av bilder och intryck? Hur är den jämfört med 103 St?
SI-047.jpg
Hallå! Jag har en, köpte den ny i november, fortfarande mig väldigt kär. Har tidigare haft Speedmaster, tycker denna kompletterar den väldigt bra, om inte bättre just pga vattentätheten. Jag hade noll koll på sinn när den införskaffades, hade tidigare tyckt att sinn verkade trist, men efter att jag fick klämma på 103an och verkligen såg kvaliteten och finishen blev jag helt förälskad. En pjäs som lätt skulle kunna ligga på det dubbla i pris, köp köp köp!!!
6C9B750E-1C75-49A0-AA27-4D7CC99E318E.jpeg


7A1D049E-28FF-44DF-B296-C7072BB57A92.jpeg
 

Geparden

Audemars
Grym den där! Grattis!
Oj, den såg ju riktigt bra ut! :)
Skoj med ny modell! Ska bli skoj att klämma på denna på Mini Basel.
Edit: Skönt matta färger också
Äntligen! :) Ett rungande stort grattis.
Den där är riktigt härlig på så många sätt. Som @Moorflax redan har påpekat är färgschemat otroligt bra, och den osar ju toolighet med sin tydlighet, det matta caset och så magnetismresistensen som grädde på moset.
Tack alla! Den var klart bättre än förväntat faktiskt.
Meen..
Det kommer mera...
Varför nöja sig med bara en så här på Valborg och Konungens födelsedag. :)
IMG_3906.JPG
 

Geparden

Audemars
Mäh hörru! Visa mer! :woot:
Sicken cliffhanger, ge oss bilder! Grattis till nyförvärven. Skulle vara kul att höra hur 756(?) känns för det är väl första på forumet
Ni får gissa lite tills det blir gynnsamt fotoljus imorgon.
Ledtrådar: "1972" och "runner-up"

Med tanke på hur länge 756:an funnits så har jag väldigt svårt att tro den inte har passerat forumet någonstans men särskilt populär är den inte. Just denna version är jag dock nog tämligen säker på att jag är ensam om här än så länge. Snarlika 757 (med vridring) har ju åtminstone @Fliegerchronograph.

Känslan är tool. Finns inget direkt smäckert med den, hög och klossig i profil. Sitter riktigt fint på handleden ändå med bra diameter- och lugg till luggmått.
 
Senast ändrad:

hooods

Panerai
2-Faktor
Hallå! Jag har en, köpte den ny i november, fortfarande mig väldigt kär. Har tidigare haft Speedmaster, tycker denna kompletterar den väldigt bra, om inte bättre just pga vattentätheten. Jag hade noll koll på sinn när den införskaffades, hade tidigare tyckt att sinn verkade trist, men efter att jag fick klämma på 103an och verkligen såg kvaliteten och finishen blev jag helt förälskad. En pjäs som lätt skulle kunna ligga på det dubbla i pris, köp köp köp!!!
6C9B750E-1C75-49A0-AA27-4D7CC99E318E.jpeg


7A1D049E-28FF-44DF-B296-C7072BB57A92.jpeg
Otroligt fin!
 

Geparden

Audemars

Geparden

Audemars
Iom att ni gissar så dåligt öppnar jag bara boxen helt enkelt.
IMG_3922.JPG

En EZM 2 Hydro med GSG9-tavla blev det.
IMG_3928.JPG

IMG_3923.JPG
IMG_3925.JPG
IMG_3927.JPG

Oljefylld tuffing som har alla attribut jag gillar.
Svårt nöjd!
Måste dock ner till Frankfurt för batteribyte och översyn.

IMG_3929.JPG

Känns som en hyfsad duo det här.
 

Bilagor

  • IMG_3924.JPG
    IMG_3924.JPG
    114.4 KB · Visningar: 1

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Iom att ni gissar så dåligt öppnar jag bara boxen helt enkelt.
IMG_3922.JPG

En EZM 2 Hydro GSG9-tavla blev det.
IMG_3928.JPG

IMG_3923.JPG
IMG_3925.JPG
IMG_3927.JPG

Oljefylld tuffing som har alla attribut jag gillar.
Svårt nöjd!
Måste dock ner till Frankfurt för batteribyte och översyn.

IMG_3929.JPG

Känns som en hyfsad duo det här.

Makalöst bra! Bara att plocka fram vhs-spelaren och titta på filmen :)
Har sekundvisaren på Ezm2 samma bouncing-effekt som på UX? Lollipop-visaren är förresten delikat. Vet inte om någon annan tillverkare har en så smal del på visaren där bubblan är fäst. Ser skör men riktigt cool ut :)
 

Geparden

Audemars
Makalöst bra! Bara att plocka fram vhs-spelaren och titta på filmen :)
Har sekundvisaren på Ezm2 samma bouncing-effekt som på UX? Lollipop-visaren är förresten delikat. Vet inte om någon annan tillverkare har en så smal del på visaren där bubblan är fäst. Ser skör men riktigt cool ut :)
Hell noo!! Den är ju fortfarande inplastad ;).
Det bör ju vara samma "studs" i den men får återkomma om det när den är igång.
Riktigt nöjd med yttre skicket, verkar ha varit ägd av en försiktig japan.
 
Topp