• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Yoko

Panerai
2-Faktor
856 UTC fick det bli idag. Gillart!
20180506_103645_HDR.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
245A3CE4-7862-4468-A8B3-DEB2632E76CE.jpeg

556i M(ocha). Haft en vanlig 556i tidigare med H-länk. Men detta. Det är en annan nivå för mig. Älskar ju finelink och denna tavla. Från nästan svart inomhus till Saurons öga när solen slår. Mmm.
Se där! Ett uttryck jag var tvungen att slå upp! Klockan är mycket finare än vad filmerna är bra ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack Superman :heart:
Ses vi på Mini Basel? Jag har anmält mig till den 17:e andra visningen.

Tyvärr tveksamt om jag hinner någon av dagarna. Så jag har inte anmält mig så att jag riskerar att ta platsen från någon annan om det blir så att jag inte kan, men håller fortfarande öppet att möta upp innan eller efter någon av dagarna.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
856 UTC fick det bli idag. Gillart!
20180506_103645_HDR.jpg

En av mina favorit-Sinn som bara blir bättre och bättre i mina ögon. Den är ju själva essensen av Sinn om man tänker efter.
  • Maximal tool med det blästrade caset som dessutom är Tegimenterat
  • Maximal läsbarhet på tavlan i kombination med en diskret och funktionell GMT-visning
  • Top grade ETA 2893
  • Skydd mot magnetism upp till 1 Gauss
  • Vattentät till 20Atm
  • AR-teknologi med kopparsulfatkapsel
  • Perfekta mått med 40mm x 11mm x 20mm bandbredd
  • Pris ett par tusenlappar under 20´på länk
Helt otroligt egentligen hur mycket klocka man får för pengarna.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
En av mina favorit-Sinn som bara blir bättre och bättre i mina ögon. Den är ju själva essensen av Sinn om man tänker efter.
  • Maximal tool med det blästrade caset som dessutom är Tegimenterat
  • Maximal läsbarhet på tavlan i kombination med en diskret och funktionell GMT-visning
  • Top grade ETA 2893
  • Skydd mot magnetism upp till 1 Gauss
  • Vattentät till 20Atm
  • AR-teknologi med kopparsulfatkapsel
  • Perfekta mått med 40mm x 11mm x 20mm bandbredd
  • Pris ett par tusenlappar under 20´på länk
Helt otroligt egentligen hur mycket klocka man får för pengarna.

Kan bara hålla med dig i din analys!
Det enda som stör mig, och det är inte unikt för just denna modell, är att AR skiktet på utsidan inte håller samma standard som resten av klockan. Blir tokig på alla små repor :mad:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vilket jag har gjort på två av mina Sinn :) Min poäng var väl mer att man kanske kan tycka att skiktet antingen borde skippas eller fixas från Sinn:s sida. Kanske är det fixat på nyare exemplar än de jag har?

Jag har pyttemärken på min U1 men den har levt ett hårt liv. I övrigt så har jag inte tänkt på att det skulle vara några märken och mina har ju ett par år på nacken hela bunten. Undrar om man skulle kunna beställa en ny från Sinn med bara invändig AR.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Jag har pyttemärken på min U1 men den har levt ett hårt liv. I övrigt så har jag inte tänkt på att det skulle vara några märken och mina har ju ett par år på nacken hela bunten. Undrar om man skulle kunna beställa en ny från Sinn med bara invändig AR.

Jag är antagligen för oförsiktig med mina klockor, alternativt överkänslig mot denna typen av repor. Att kunna välja bort det yttre skiktet hade ju faktiskt varit trevligt, hur som. Men antagligen ganska dyrt för Sinn.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag är antagligen för oförsiktig med mina klockor, alternativt överkänslig mot denna typen av repor. Att kunna välja bort det yttre skiktet hade ju faktiskt varit trevligt, hur som. Men antagligen ganska dyrt för Sinn.

Hur fungerar UTC:n på 856 förresten? Går den även att ställa på halvtimmar i relation till timvisaren?
 
Topp