• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för input! Tror jag börjar med ett test utan förlängningen. Det går ju, som du säger, inte att gå "åt andra hållet". Jag har taniga handleder så jag inbillar mig att det skulle vara fördelaktigt med en kortare clasp för mig.

Håller med att det ser bra ut med kortare lås. Jag har ju det på min U1 till länken där jag tog ett 20mm-lås och tog bort dykarförlängningen. Personligen tycker jag att det blev kalasbra och en bättre balans mellan klocka och lås, men WUS gillade det inte...men å andra sidan vad sjutton vet dem på det forumet :D

Jag har tyvärr inga bilder i den här mobilen och jag går bet att söka i tråden också. Kan posta senare ikväll när jag kommer hem.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Yoko

Inte så bra bilder, men det är de enda som jag har tyvärr. Länk/spänne är kvar hos Erikson...har helt glömt bort att det ligger där.

IMG_20171027_171336.jpg
IMG_20171027_171415.jpg
IMG_20171027_171421.jpg
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Inte så bra bilder, men det är de enda som jag har tyvärr. Länk/spänne är kvar hos Erikson...har helt glömt bort att det ligger där.

Men det där ser ju kalas ut:woot: Det där måste du ju bara se till att hämta upp. Liggandes hos Erikson gör den ju ingen nytta:)
Är det där alltså resultatet av ett försök efter den som "inte blev helt som beställt"?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men det där ser ju kalas ut:woot: Det där måste du ju bara se till att hämta upp. Liggandes hos Erikson gör den ju ingen nytta:)
Är det där alltså resultatet av ett försök efter den som "inte blev helt som beställt"?

Man ser inte riktigt på de där bilderna men spännet blev delvis blankpolerat och de nyborrade hålet får microjustering blev inte heller helt riktigt bra. Det var Inte Erikson själva som gjorde jobbet, utan någon boettmakare ska tilläggas.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Man ser inte riktigt på de där bilderna men spännet blev delvis blankpolerat och de nyborrade hålet får microjustering blev inte heller helt riktigt bra. Det var Inte Erikson själva som gjorde jobbet, utan någon boettmakare ska tilläggas.

Trist! Är det från pushern och uppåt på första bilden?
 

3nduro

Breitling
Hur stor möjlighet finns det att få specialjusteringar efter önskemål hos Sinn kontra andra märken?
Jag var intresserad av att beställa en UX GSG9 men med vanliga UX tavlan och sekundvisaren så jag kontaktade Eriksons. De i sin tur frågade Sinn och svaret var ja, det gick att ordna. Kostnaden estimerades till strax under 2k. Leveranstiden var, om jag minns rätt, ca 2 månader.
Min gissning är att går det att göra på en modell så går det att göra på flera. Det är bara att fråga dem.

Mvh /3nduro
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Jag var intresserad av att beställa en UX GSG9 men med vanliga UX tavlan och sekundvisaren så jag kontaktade Eriksons. De i sin tur frågade Sinn och svaret var ja, det gick att ordna. Kostnaden estimerades till strax under 2k. Leveranstiden var, om jag minns rätt, ca 2 månader.
Min gissning är att går det att göra på en modell så går det att göra på flera. Det är bara att fråga dem.

Mvh /3nduro
Är det bara kronans placering som är skillnad?
 

3nduro

Breitling
Är det bara kronans placering som är skillnad?
Så vitt jag vet är det bara kronan, tavlan och sekundvisaren som skiljer. Men jag har inte frågat Sinn om det stämmer eller ens grävt djupare i frågan.
För min del så gillar jag UX estetik men skulle föredra GSG9:an placering av kronan. Saken bli ju inte sämre av att specialanpassa en klocka som GSG9 redan specialanpassat :)
GSG9_as_UX.jpg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Så vitt jag vet är det bara kronan, tavlan och sekundvisaren som skiljer. Men jag har inte frågat Sinn om det stämmer eller ens grävt djupare i frågan.
För min del så gillar jag UX estetik men skulle föredra GSG9:an placering av kronan. Saken bli ju inte sämre av att specialanpassa en klocka som GSG9 redan specialanpassat :)
GSG9_as_UX.jpg
Den varianten, UX Ten, går att beställa från https://www.pageandcooper.com/sinn-ux-10-rubber-strap/
Lurade på den ett tag men dom extra tusenlapparna och väntetiden gjorde att jag valde den vanliga istället.
 

engst

Cartier
Jag gillar iofs alla UX-varianter, inställsamt nog, men är extra svag för ovanstående.

Diskreta tavlan, U-Boot-Stahl från ThyssenKrupp som verkligen syns, och en krona som är så litet i vägen som det bara går.

Kör hårt! Det värsta som kan hända är ju att någon i tråden blir glad av att få överta om den flippas ;)
 
Topp