• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Anatta

Panerai
2-Faktor
41013DC1-D149-4FAF-A4D2-434AA4206A20.jpeg
Nu har jag äntligen blivet en Sinner efter många månaders tjuvläsande i tråden :D

Ja verkligen grattis! :)
Då otroligt allsidig klocka. Jag gick från den till en lite mer dressad 556i M med Finelink.
Fina klockor!
DC41BD05-01C0-4832-8A82-A541DF559CAB.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Testar hur det skulle bli med ett rött gummi till U1:an. Testet involverade ett sällsynt opassande band till uret i fråga men resultatet är i alla fall att jag nog behöver ett rött Sinn gummi:)

20180526_164637.jpg
Rött är riktigt sött!
Men du har helt rätt i att du behöver uppgradera till äkta vara. Det där var faktiskt inget vidare.
Köp ett äkta och njut! :)
 
Är sugen på en 104:a eller 103:a men är fundersam på h-länken. Har denna alltid polerad mittlänk eller finns den i borstad version också. På bilder ser mittlänken ibland polerad ut och ibland inte.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är sugen på en 104:a eller 103:a men är fundersam på h-länken. Har denna alltid polerad mittlänk eller finns den i borstad version också. På bilder ser mittlänken ibland polerad ut och ibland inte.

Det finns borstade H-länkar men inte till de vanliga 103 och 104. 103Ti exempelvis har borstad länk.

EDIT: Så finns ju @hisingen ´s übercoola 103 där precis allt är blästrat :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
@Yoko behöver ett rött gummi som jag råkar ha. Vad är ett skäligt pris för ett sådant så att båda blir nöjda och glada?
Kommer utan clasp.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Okej, tack! Det känns som att den polerade h-länken är ok men att den borstade hade varit mer passande och såklart mindre utsatt för repor.

Får man fråga hur en helborstad länk fås? @hisingen :)
Självklart! Man köper den av en tidigare driftig ägare som lämnade in den till en urmakare i Tyskland som utförde jobbet:D.

Skall dock nämnas att ytan blir är grövre än någon annan klocka jag har fingrat på och att slitage vid exempelvis låset blir mer synligt än vanligt.
Trots detta är jag helt nöjd och accepterar dessa slitningar som en del av klockans charm, det är liksom mina repor:)
E0940E27-02C7-463B-A666-26AC4A2AB4DA.jpeg
 
Topp