• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tillbaka från Frankfurt!
Min EZM 2 Hydro GSG 9 har fått sig en behövlig genomgång och blivit fylld med både ny kräm och olja.
CAE6E6C4-B3AB-468E-A04C-C824A0C90E3D.jpeg

Detta är alltså den första gen GSG9 Hydro där skillnaden gentemot en standard-Hydro är, förutom loggan, vitt datum kl. 3.
Det finns även en senare version med liten GSG9-logga där datumet är rött på svart skiva som placerades kl. 4 likt standardmodellen.
En ytterligare GSG9-version av Hydron där loggan täcker hela tavlan och är helt utan datum gjordes också.

Lådan är värd att nämnas.
170F7D4E-198A-437B-9BCA-FF1614424E63.jpeg

De första boxarna innehöll som synes klocka, läderband (dock inte med viklås som här), VHS om GSG 9, en liten ficklampa och verktyg. Detta innehåll uppdaterades till DVD och även en fällkniv i senare lådor.

Hej!
Jag har en fråga till Sinntusiasterna i tråden.
Den dagen som jag ska byta batteri i min UX om typ 6 år, servar Sinn klockan i samma veva då ?

Tillbaka från Frankfurt!
Min EZM 2 Hydro GSG 9 har fått sig en behövlig genomgång och blivit fylld med både ny kräm och olja.
CAE6E6C4-B3AB-468E-A04C-C824A0C90E3D.jpeg

Detta är alltså den första gen GSG9 Hydro där skillnaden gentemot en standard-Hydro är, förutom loggan, vitt datum kl. 3.
Det finns även en senare version med liten GSG9-logga där datumet är rött på svart skiva som placerades kl. 4 likt standardmodellen.
En ytterligare GSG9-version av Hydron där loggan täcker hela tavlan och är helt utan datum gjordes också.

Lådan är värd att nämnas.
170F7D4E-198A-437B-9BCA-FF1614424E63.jpeg

De första boxarna innehöll som synes klocka, läderband (dock inte med viklås som här), VHS om GSG 9, en liten ficklampa och verktyg. Detta innehåll uppdaterades till DVD och även en fällkniv i senare lådor.

Ser ju strålande bra ut! Skönt att allt gick att serva, och nu är det bara att leta fram vhs-spelaren från vinden :)

Har den samma studs i sekundvisaren som tex UX?

Tack för svaret Richard :)
Den är köpt hos er men skickar jag den direkt till Sinn eller via Erikson Urhandel ?
Du gör som du känner för. Har du nära till Sumpan är det kanske det enklaste. Har du det inte så går det bra att gå in på Sinns hemsida och fylla i ett serviceformulär. Sen kontaktar du dem och får en UPS-etikett i retur av dem. Då skickas klockan försäkrad via UPS till dem. Sen skickar de tillbaka den på samma sätt till dig. Smidigt, men tar lite tid. Du får betala 500 kr per frakt, så en tusing ovanpå själva servicen för UX:en som kostar drygt 2000 om jag inte minns fel.

Känns bra att ha den tillbaka i prima skick för alltsom allt en vettig peng.
Här en slo-mo på sekundstudsandet:
https://imgur.com/a/ohh2fOV
Ser inte likadant ut som på UX:arna, där visaren verkligen ”faller” tillbaka en bit efter att den hoppat fram. Fast det är lite olika var på varvet visaren befinner sig, så fenomenet kanske ser annorlunda ut någon annanstans på varvet. Skön klocka hur som helst!

Du gör som du känner för. Har du nära till Sumpan är det kanske det enklaste. Har du det inte så går det bra att gå in på Sinns hemsida och fylla i ett serviceformulär. Sen kontaktar du dem och får en UPS-etikett i retur av dem. Då skickas klockan försäkrad via UPS till dem. Sen skickar de tillbaka den på samma sätt till dig. Smidigt, men tar lite tid. Du får betala 500 kr per frakt, så en tusing ovanpå själva servicen för UX:en som kostar drygt 2000 om jag inte minns fel.
Vad bra då vet jag vilka alternativen är.
Det känns bra att klockan får sig en service när batteriet ändå byts och sen är man good to go 7 år till gissar jag ?
Tack för svaret :)

Ser inte likadant ut som på UX:arna, där visaren verkligen ”faller” tillbaka en bit efter att den hoppat fram. Fast det är lite olika var på varvet visaren befinner sig, så fenomenet kanske ser annorlunda ut någon annanstans på varvet. Skön klocka hur som helst!
Beter sig precis som en UX. Laddade upp en för kort film bara :)

Gör du slut alltså? :(
Man får ju faktiskt vara inne här och sukta även om man inte har en Sinn. ;)
Btw så har erikson urhandel fått igång den nya hemsidan. http://w73214.shop.textalk.se/sv/
Jag gjorde nyligen slut också, dock så gillar jag klockorna så kommer definitivt hänga i tråden.

Visa gärna er MOP-tavlor, är nog det som skulle göra att jag kanske frågar chans igen! :)

Tillbaka
Topp