• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Korspostar lite badbilder bara för att ni med ska få njuta lite av UX GSG9'an!
20180719_131802.jpg
20180719_131813.jpg
20180719_131907.jpg
20180719_131939.jpg
20180719_131953.jpg
20180719_132013.jpg

Ja jag är verkligen super-nöjd! Den sitter även grymt skönt på armen! En riktig favorit som tryck undan min speedy i sommar. Frågan är vad som händer i höst..
Har du några bruksspår på klockan eller håller det tyska ubåtsstålet vad det lovar ?
Ska se vad min UX går för i havet snart :cool:
:sinn:

Sinn-lös för första gången på flera år.
U1an drog likt en avlöning sent i går kväll.
Jag kommer dock hänga kvar i forumets trevligaste tråd. :)

B00A90C3-0015-4485-8679-D3A5F8ACE1D6.jpeg

C12420F6-60C9-4DF6-A6BB-34B53F25CC78.jpeg

Är det Pannan som har stått för att den har blivit utkonkurrerad? Modigt drag hur som helst, det är väl den som har hängt med längst? Jag skulle egentligen också behöva göra mig av med ett par Sinn för att få in lite nytt blod i lådan, men det är jäkligt svårt att ta steget.

Är det Pannan som har stått för att den har blivit utkonkurrerad? Modigt drag hur som helst, det är väl den som har hängt med längst? Jag skulle egentligen också behöva göra mig av med ett par Sinn för att få in lite nytt blod i lådan, men det är jäkligt svårt att ta steget.
Absolut! U1an har ju varit en grundpelare i samlingen. Pannan är en svår konkurrent helt klart och jag har jämnt ett sug efter lite förnyelse i lådan.
Pannan används mest. Rollen när det ska vara lite speciellt och så har jag någon Magrette och lite annat jox.
Den stackars U1an har blivit liggande tyvärr och då är det bättre att den får ge vika.
Man får inte vara blödig över materiella ting men jag måste erkänna att det är lite tungt att göra sig av med trogen kamrat som varit med på alla möjliga resor och upplevelser.

9671911E-6BB5-4A82-87A0-354BDDAE7D22.jpeg

665E4EB9-63EC-401F-9DFD-8587499E8F57.jpeg

Absolut! U1an har ju varit en grundpelare i samlingen. Pannan är en svår konkurrent helt klart och jag har jämnt ett sug efter lite förnyelse i lådan.
Pannan används mest. Rollen när det ska vara lite speciellt och så har jag någon Magrette och lite annat jox.
Den stackars U1an har blivit liggande tyvärr och då är det bättre att den får ge vika.
Man får inte vara blödig över materiella ting men jag måste erkänna att det är lite tungt att göra sig av med trogen kamrat som varit med på alla möjliga resor och upplevelser.

9671911E-6BB5-4A82-87A0-354BDDAE7D22.jpeg

665E4EB9-63EC-401F-9DFD-8587499E8F57.jpeg

Jag har ju haft den svarta Ingyn i bakhuvudet ett par år nu, men för att det ska fungera så måste något bort. Det är superhärligt att ha en stor samling Sinn, men på samma gång bromsar det samlandet eftersom de ekonomiska resurserna är begränsade. Men nu blir det nästan som att jag letar nya Sinn bara för att istället för att det är modeller som jag verkligen vill ha.

Jag har ju haft den svarta Ingyn i bakhuvudet ett par år nu, men för att det ska fungera så måste något bort. Det är superhärligt att ha en stor samling Sinn, men på samma gång bromsar det samlandet eftersom de ekonomiska resurserna är begränsade. Men nu blir det nästan som att jag letar nya Sinn bara för att istället för att det är modeller som jag verkligen vill ha.

Vilka Sinn är det du spanar efter?

Suget efter en SDR-bezel på min U2:a finns kvar och tycks inte svalna. Någon som har en liggande och kan tänka sig att sälja?
Eller som kanske har en SDR och vill ha en standard och kan tänka sig ett byte?

Tillbaka
Topp