demondave
Silver
Vem blir första U1-ägare i tråden att polera?
FUSK! Jag gör det den hårda vägen på min UX, genom användning. Klart blankare än ny vid det här laget, men tror högblankt blir svårt att nå under min livstid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vem blir första U1-ägare i tråden att polera?
Första tanken var arr bara är att glömma. Men så såg jag skruven där. Det enda förslag har är att ringa Ericsson.Någon som har koll på vad det skulle kosta och sätta in en ”fukt-kapsel”? Är det något som bara Sinn själva kan göra eller även en AD?
Första tanken var arr bara är att glömma. Men så såg jag skruven där. Det enda förslag har är att ringa Ericsson.
Varför vill du ha en sådan?
Schysst! Grattis!Låt mig presentera 856 S UTC.
Detta är en klocka som jag totalsågat så sent som förra året. Tyckte den var byggd för synskadade m.m men nu sitter den på armen och jag är helnöjd!
Vit kapsel givetvis och tegimenterad till tänderna.
Den är så härligt övertydlig, det enda jag har lite svårt för är det lutande datumet, känns lite billigt på något sätt.
Tänkte använda den i skogen och på resor som beater (testad för 20 bar) men inser att den kommer smyga på betydligt oftare än så.
Perfekt storlek med sina 40 mm och 11 tjock
Känner mig som en ninja när den glider på.
Jo nu så, det är fasligt vad små hål och stift det varSchysst! Grattis!
Och armbandet sitter perfekt!
Coolers! Tydliga klockor är bland de bästa som finns, behöver inte vara synskadad för detLåt mig presentera 856 S UTC.
Detta är en klocka som jag totalsågat så sent som förra året. Tyckte den var byggd för synskadade m.m men nu sitter den på armen och jag är helnöjd!
Den är så härligt övertydlig, det enda jag har lite svårt för är det lutande datumet, känns lite billigt på något sätt.
Tänkte använda den i skogen och på resor som beater (testad för 20 bar) men inser att den kommer smyga på betydligt oftare än så.
Vad tycker du om klockan? Funderat på om det ska bli nästa köp. Får bli ett besök i Sundbyberg/Stockholm i samband med köp då kanske
Precis när U1 suget hade börjat lägga sig... nu blev jag sjukt sugen igen... tack för det...Tänkte ge mig på en liten recension av Sinn U1 efter att ha haft min förra i ca två år. Mina recensioner är som vanligt subjektiva och består mest i en massa egna tankar och känslor.
När jag först hittade till KS så var det mycket snack om Seiko Sumo. En bra och rejäl dykare till ett riktigt bra pris. I samma veva pratades det om Seiko Marinemaster som var /är en ännu häftigare klocka.
Dessa två införskaffades men sidledes med dessa klockor så var det någ tok på forumet som hade en Sinn U1.
Priset på dessa var någonstans mittemellan Sumo och MM300. Jag gillade visarna på en gång. Visarna och hela ”aproachen” tillsammans med den svarta vridringen kändes lite skönt ”Lego” sådär.
Det faktum att klockan är ganska ren i sin design gör mycket för mig. Jag har egentligen aldrig gillat kronografer och andra ”specialare”
Rent och enkelt ska det vara! Jag skulle tex aldrig komma på tanken att köpa en Speedmaster. En vintage Sinn kronograf är dock undantaget som bekräftar regeln.
Sinn hade jag förstått att det var tyskt. Tyskt är ju coolt som kontrast till Japan och Schweiz. För mig är Tyskland strikt och rent! Ungefär som U1 och Mercedes Geländewagen!
Säljaren @Oli hade precis plockat ut den från Ericssons och hade även köpt till en länk. Jag lade till en slant och bytte ut länken mot en tegimenterad dito.
Idag hade jag nog valt den vanliga länken. Den här klockan tål allt både med och utan tegimentering!
Tyskt ubåtsstål ska väl inte behöva hjälp av någon fjollig ytbehandling?
Men länken är supernice och faktiskt lite avvikande i färgen mot boetten. Ser jättebra ut!
Nu började jag verkligen fastna för klockan! Tyngden är betydande och det här är inget fjoll man måste dalta med. Dyka 1000 meter? Ja tack!
Gräva i landet? Peace of cake!
Meka motorcykel? Bring it on!
Den klarar allt utan så mycket som en hairline någonstans!
En galning på forumet frös till och med in sin U1, vilket den såklart klarade galant.
Jag köpte till ett rött gummi, vilket gjorde sig bra till klockan. Köpte alla möjliga Nato och andra band men faktum är att denna är tuffast på länk!
Det fina med just U1 är de korta bandhornen. Jag har handleder på ca 17,5 cm och har inga som helst problem att bära upp de 44 millimetrarna.
Rakt över så är klockan 50-51mm vilket gör att det ser bra ut på många handleder klenare än mina.
Sinn har genom åren spunnit vidare på sin vinnande design och försökt göra varianter. Dessa har enligt mig aldrig varit särskilt lyckade.
Men visst, får jag tag i en helgrå så slår jag nog till.
Sinn har ju en otrevlig vana att göra tveksamma varianter av redan lyckade klockor. Se bara på 556 som fortfarande är som allra bäst i originalutförande.
U1 har som sagt kommit i många olika färger.
Men ingen kan möta sig med orginalet!
Hur gör den sig med andra klockor då? Kan den samsas med klockorna från fina gatan?
Klart den kan!
Större, ballare och mycket kaxigare än vilken Rolle Sub som helst!
Finns det ingenting dålig med denna klocka då?
Nja... lumen är väl inte supervärst.
Om den nu är så jäkla bra, varför sålde du då?
— Bra fråga. Jag har använt klockan så otroligt mycket de här två åren.
Jag vill utmana mig själv lite grann. ”Kill your darlings” är ett uttryck man brukar använda inom grafisk design. Man tar bort det element som man verkligen gillar och vips så blir man överraskad med ett gott resultat!
Om Löfven, Kungen eller någon annan skulle tvinga mig att använda bara en klocka resten av livet så är valet enkelt. Jag skulle utan att tveka välja en Sinn U1 på länk!
Nu då? Vad ska du köpa?
Tanken var att köpa en Pelagos tvåraders men som frun så riktigt påtalade så skulle jag ju i så fall kunnat ha denna klocka kvar! Jag ska istället spara slantarna för att snäppa upp nörderiet när jag egentligen skulle gå åt motsatt håll.
Jag ska spara en slant och köpa något helt annat med en väldigt annorlunda design.
Jag meddelar så snart denna klocka landar!
Något som jag tycker är riktigt löjligt är när man säljer klockan men samtidigt försöker få första tjing att köpa tillbaka den. Skittöntigt rent ut sagt.
Med det sagt så kan du väl höra av dig om du säljer @par Jag har en kompis som vill köpa en U1
Låt mig presentera 856 S UTC.
Grattis till den!
Vad tycker du om klockan? Funderat på om det ska bli nästa köp. Får bli ett besök i Sundbyberg/Stockholm i samband med köp då kanske
Haha du försöker så ett frö där din rackare!@Moorflax
Riktigt härlig läsning och kloka reflektioner. Hoppas verkligen att du hittar tillbaka till Sinn så småningom. Hur var det nu...hade du provat 212 på armen?
Tar gärna lite fler foton Det kan bli så att det tillkommer en EZM13 på forumet i höst/tidig vinterJag är otroligt nöjd med den. Överväger _nästan_ att köpa en till för att säkra reservdelar
Mitt spontana intryck var att den var i knubbigaste laget, men vande mig snabbt, och ser det som en del av dess personlighet.
Säg till om Du vill ha mer input eller fler foton. Det finns alldeles för få ezm 13 på forumet!
Håller med, har haft ögonen på köp o sälj ganska länge men dök aldrig upp någon så blev en 856 istället (helt logiskt)Jag är otroligt nöjd med den. Överväger _nästan_ att köpa en till för att säkra reservdelar
Mitt spontana intryck var att den var i knubbigaste laget, men vande mig snabbt, och ser det som en del av dess personlighet.
Säg till om Du vill ha mer input eller fler foton. Det finns alldeles för få ezm 13 på forumet!
Fy fysiken vad fin den är! Mäktig!Både jag och 556an trivs i solen
Lite kass bild, men nu är gummit på.
Tycker den gör sig bättre på gummi ändå
Lite kass bild, men nu är gummit på.
Tycker den gör sig bättre på gummi ändå
Jag är nog med i Team @Moorflax som föredrar länken, men gummit gör sig snudd på lika bra. Favoriten är det gröna gummit tätt följt av det svarta. Det gröna blir riktigt bra mot den svarta bezelringen.