• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

D0461C43-F174-4828-93BA-42340E03F15E.jpeg

Provar ny kombination och förbereder inför sista arbetsdagen innan tjänsteledighet. Tycker detta lirar.
104 sväljer de flesta kombinationer. Väldigt tacksam på både nato och canvas :)

Funkar UX på smala handleder? Typ 16.5-17.5?

Lite småsugen att ha en till jobbet! vad man sett och läst ska den klara stryk som bara den :D
Men oroar mig för storleken..

Funkar UX på smala handleder? Typ 16.5-17.5?

Lite småsugen att ha en till jobbet! vad man sett och läst ska den klara stryk som bara den :D
Men oroar mig för storleken..
Det kommer fungera!
Bara för det så har jag glömt måttet rakt över lug till lug, men det är ju korta bandhorn på dessa boetter.
Edit: 50-51mm ska det vara

Där verkar vara ganska korta bandhorn? Samt relativt tunn klocka va?
Så det bör ju göra att den bärs lite mindre

Som bilderna visare och ni nämner, korta bandhorn ja.
Men inte vill jag påstå att klockan är tunn, den är ganska hög tycker jag. :)
Men den är trots allt 44mm i dia så jag trivs bra med höjden på den för att behålla toolighets känslan. Annars skulle det se och kännas konstigt tror jag.

Dimensions and Weight
  • Case diameter: 44 mm
  • Band lug width: 22 mm
  • Case thickness: 13.3 mm
  • Weight without strap: 105 gramme

Fick precis ut min 556i som varit inne på garantiservice (problem med manuellt uppvrid). Gott så och den verkar gå som den ska men tiden (19/5-10/8) tycker jag inte är helt skälig för vad som enligt deras specifikation är ett vanligt och lätt avhjälpt problem. Hur är er erfarenhet av Sinns service etc?

Fick precis ut min 556i som varit inne på garantiservice (problem med manuellt uppvrid). Gott så och den verkar gå som den ska men tiden (19/5-10/8) tycker jag inte är helt skälig för vad som enligt deras specifikation är ett vanligt och lätt avhjälpt problem. Hur är er erfarenhet av Sinns service etc?
Har ingen erfarenhet av servicetider men kan hålla med om att nästan 3månader kan tyckas långt

Har ingen erfarenhet men det låter länge trots semestertider.
Fick du någon tid angivet när du lämnade in den?

Jag har haft rätt mycket kontakt med deras kundservice av olika anledningar. De har fått rätt mycket skäll just för att det tar sån tid för dem. Så kan hända att sommaren gör sitt till, men långa tider har de hur som helst för sina serviceärenden. Dock är de mycket bra att ha att göra med är min erfarenhet.

Tillbaka
Topp