• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hej alla Sinnare! ;) Finns det någon som skulle rekommendera/svära/lova att 556i är mer klocka än Oris big crown propilot? :) Eller möjligtvis Sinn 104? Klockan skulle användas varje dag!

Men resekamrat genom Europa.
0E8A6D84-CC90-455F-9ABE-C72D646424DF.jpeg

Av de nämnda uren har jag enbart, om än med sug efter 556:an, bekantat mig närmre med 104:an. I jämförelsen måste väl 104:an vara den som skiljer sig mest från övriga. Jag kan bara säga att jag tycker att den är grymt allsidig men vet samtidigt att många här i tråden sjunger 556:ans lov.
Hej alla Sinnare! ;) Finns det någon som skulle rekommendera/svära/lova att 556i är mer klocka än Oris big crown propilot? :) Eller möjligtvis Sinn 104? Klockan skulle användas varje dag!

Hej alla Sinnfantaster!
Har aldrig ägt en Sinn även om det varit ruggigt nära flera gånger.
Då har det alltid varit 103st som lockat.

På senare tid har jag även fått upp ögonen för den minimalistiska 556i och då särskilt med den coola svarta MOP-tavlan.
Den vita hittar jag bara produktbilder på tyvärr men jag tror att den mörka är mer i min smak.

Ni som är ägare till den svarta, är ni nöjda?
Finns det någon som kan slänga upp lite bilder på den i olika ljus och vinklar?

Och är det så att någon har en som de sälja vandra vidare så är det bara att PM:a :)

Vänliga hälsningar
Mycket nöjd med den svarta och vilken variation det är på tavlan beroende på ljusförhållanden :hungry:
received_463002847515620.jpeg

received_655110171540115.jpeg
received_241764529809925.jpeg

Det börjar dra ihop sig mot resan över Den Stora Pölen.
20180828_201135.jpg

Råkade synda längs vägen också.
20180828_194219.jpg

Tur att man har förståndet kvar. Med en sån liten plutt tappar man ju nästan bort den på armen...
Btw det där med avläsbarhet och funktion... äsch här inne vet ju alla vilket märke som är nummer ett.

Det börjar dra ihop sig mot resan över Den Stora Pölen.
20180828_201135.jpg

Råkade synda längs vägen också.
20180828_194219.jpg

Tur att man har förståndet kvar. Med en sån liten plutt tappar man ju nästan bort den på armen...
Btw det där med avläsbarhet och funktion... äsch här inne vet ju alla vilket märke som är nummer ett.
Någon obskyr variant av 556 nu igen? Och vad har hänt med glaset där vid datumet?

Någon obskyr variant av 556 nu igen? Och vad har hänt med glaset där vid datumet?
Hm det var därför jag drog öronen åt mig.

Fast för den ev intresserade ter sig marknaden för det där andra märket allt märkligare. Enligt utsago kommer det bli än svårare att hitta det man ev vill ha. Hövdingarna där vill inte möta marknadens sug och det kommer bli svårare att få hem det man vill. Låter som att man får ta det man får, som butik.
Tur att vi här gillar Sinn. De är ju möjliga att få tag i iaf.

Hm det var därför jag drog öronen åt mig.

Fast för den ev intresserade ter sig marknaden för det där andra märket allt märkligare. Enligt utsago kommer det bli än svårare att hitta det man ev vill ha. Hövdingarna där vill inte möta marknadens sug och det kommer bli svårare att få hem det man vill. Låter som att man får ta det man får, som butik.
Tur att vi här gillar Sinn. De är ju möjliga att få tag i iaf.
Ja det är ju krångligt nog med bara EN återförsäljare i detta långa land.

PS grattis @ironcastle trots bubbla

Snyggt! Vill du byta till en MOP framöver så är jag säkert intresserad av den där! 556i verkar tyvärr inte finnas utan datum, så jag måste nog erkänna mig besegrad och köpa en med datum tillslut.
Köpte du den där via KS?

Slog till på denna idag.
A40F45BC-93B0-4130-A2CD-3DC05752D0F7.jpeg

Kul att till slut testa Sinn.
Första intryck är bra och att tavlan är jäkligt blank :)
Vi får se om det ändå blir en MOP i slutändan...

Den blanka tavlan är verkligen en blickfångare, personligen tycker jag att den är fantastisk. Stort grattis och kul med fine-linken. Har du fått till en bra passform?

Snyggt! Vill du byta till en MOP framöver så är jag säkert intresserad av den där! 556i verkar tyvärr inte finnas utan datum, så jag måste nog erkänna mig besegrad och köpa en med datum tillslut.
Köpte du den där via KS?
Tack!
Absolut!
Nej, utan datum och med blanksvart tavla/målade index finns tyvärr inte.
Hör av mig om, eller snarare när det ska flippas ;)
Ja, hittade den här på KS.

Vänligen

Den blanka tavlan är verkligen en blickfångare, personligen tycker jag att den är fantastisk. Stort grattis och kul med fine-linken. Har du fått till en bra passform?
Ja, verkligen coolt och annorlunda mot alla andra klockor med svart tavla jag ägt.
Blir en otrolig kontrast mot kritvita index.

Länken är inte justerad efter mig ännu så jag ber att få återkomma om det om/när jag kommer till skott och justerar den.
Tror nog att jag mest kommer köra på Nato eller läder om jag ska var ärlig då jag tycker 556i ser bäst ut så.

Dagens Sinn-kompis...144St. Jag kan ibland få för mig att den är något hög mot vad jag trivs med. Sinn har ju lovat att jag ska få byta glasbaksidan mot en i stål, men frågan är om det tar bort någon millimeter i höjd eller inte.

IMG_20180829_133206.jpg
Do you use the upper or lower spring bar holes? The old one has just the upper, I think it helps with the height. It is a bit tall, but such a nice design :)

Hmm Afrikas rödbruna jord men så står det en jäkla Björk mitt i allt......
Drar på 5 poäng- Sydafrika!

Edit: ångrar mig redan, det är ju vinter där nu skit också! @ironcastle

Tillbaka
Topp