• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hmm Afrikas rödbruna jord men så står det en jäkla Björk mitt i allt......
Drar på 5 poäng- Sydafrika!

Edit: ångrar mig redan, det är ju vinter där nu skit också! @ironcastle

Kl 1 svensk tid, kl 7 lokal.... Jag gissar Western Australia?
Bra gissningar. Iaf Western Australia. Sydafrika är ju ganska rakt söderut så det har samma tidzon som Finland.
Men röd jord är det definitivt och trädet kan vara en importerad eucalyptus.
Men nej. Svaret är Brasilien, rätt nära ekvatorn. Bra med GMT nu. :)

Do you use the upper or lower spring bar holes? The old one has just the upper, I think it helps with the height. It is a bit tall, but such a nice design :)

Jag använder de övre hålen, men tänkte prova att byta till de nedre. Anledningen att jag valt de övre är för att länken ska ligga så tätt mot boetten som möjligt, men det får konsekvenser vid första länkbiten samt första mittlänken.

Här ser man att det blir en rejäl vinkel mellan första och andra länkbiten plus att första mittlänken ställer sig upp. Hoppas att det löser sig om länken flyttas ner.

Edit: Kan också bero på att jag har väldigt platta handleder :)

IMG_20180830_160524.jpg

IMG_20180830_160404.jpg

Jag börjar få ett ohälsosamt sug efter en 856 UTC. Det måste vara den ultimata Sinn-beatern och nära på den ultimata beatern overall. Tegimenterad, 20atm, milgaus-skydd mot magnetism, Sinns AR-teknologi, GMT och grym både på länk, gummi och NATO.

sinn_856_utc_1438391252_97ced9d5.jpg

p1180513.jpg

downloadfile.jpg

Riktigt trevlig på Nato men jag föredrar 857:)

41B25839-5F98-4AB2-B9D7-D5E29F9C8E58.jpeg

Måste hålla med @Moorflax här, vridringen gör det. Sjukt diskret och snygg datumplacering för övrigt!

Har nu haft 856 S UTC på armen ett antal veckor och här kommer några reflektioner.

Gillar inte det större mellanrummet på första länkbiten, inget som märks så mycket när den bärs men det känns ändå, ni vet.
6EC87AF8-76B4-48EF-B75E-54A5178895D7.jpeg

Länken kunde vara liiite kraftigare, jag jämför med min U1 och 103 ST som båda har länkar som matchar klockan mer.
DE167774-9E68-41C3-A9DB-2208FBB99332.jpeg

Annars är det en grym klocka som i mitt tycke kan bäras när som helst till vad som helst.
1AF66FA1-DAC5-48B1-BE90-BBA2E3FAEC69.jpeg

Har nu haft 856 S UTC på armen ett antal veckor och här kommer några reflektioner.

Gillar inte det större mellanrummet på första länkbiten, inget som märks så mycket när den bärs men det känns ändå, ni vet.

Länken kunde vara liiite kraftigare, jag jämför med min U1 och 103 ST som båda har länkar som matchar klockan mer.

Annars är det en grym klocka som i mitt tycke kan bäras när som helst till vad som helst.
Är länken tunnare än på U1an alltså?

Har aldrig sett mellanrummet på någon länk tidigare. Köpte du den ny?

Stannar kvar i Team 856...föredrar den utan vridring :) Tycker att det bidrar till mångsidigheten i användarvänlighet även om man förlorar en funktion.

Tänkte att jag skulle delge några intryck nu när jag haft min 556 ett heeelt dygn.

Första intrycket var att tavlan är mycket bättre IRL än på bild då det blanksvarta inte riktigt kommer till sin rätt på bild.
Den blanka tavlan och alla borstade ytor kompletterar och kontrasterar varandra extremt bra.

Dessutom är tavlan så klart helt magiskt minimalistisk och symmetrisk vilket jag uppskattar.
Väldigt tillfredställande rent designmässigt.

Hade den inte haft ett datumfönster, även om detta är ett av de diskretare, hade den varit helt perfekt rent symmetriskt.

Till en början kändes den lite liten och kändes mindre än specen jämfört med min 39mm Explorer som bär betydligt större än vad måtten antyder men efter ett tag, när hjärnan vant sig, känns den riktigt bra på mina 18.5cm handleder.

Efter att ha tagit av fine-länken och slängt på ett relativt tjockt vintage-läderarmband (som på bilden ovan) fick klockan i mitt tycke ett lite köttigare intryck på armen.
Eftersom boettens sida och bandhornen är relativt knubbiga kändes det mer harmoniskt med ett tjockare läderarmband än med den tunnare länken.

Summa summarum tycker den är riktigt, riktigt trevlig nu när jag haft den på armen nästan 1 dygn och jag borde testat Sinn långt tidigare.

Tillbaka
Topp