• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Spännande minst sagt :) Har du ultraljudstvätt?
Det har jag. Men det ser tyvärr ut att vara värre än så. Nedre kronografknappen sitter stenhårt. Ser ut som att knappen fått sig en kyss. Behöver nog ersättas. Innan jag gör nåt mer ska jag försöka skicka tillbaka. Men eftersom det var ett Ebay-köp är jag rädd för att säljaren inte håller KS-standard, om man säger så. Tror det är en orm. Men det återstår att se. I värsta fall blir det mitt första besök i Sumpan vad det lider. Och då blir det nog en dyr rackare detta.

Nu är jag ruskigt laddad. Ungefär som när man har spelat Lotto, och i ett par dagar sitter och planerar vad man ska köpa för alla miljoner fram till dess att det är dragning och man vinner de sedvanliga 23 stackars kronorna för 4+1 :) Har ställt frågan om en ostansad tavla till U1:n med Sinn tryckt i rött! :cool:

Det var en riktigt snygg nyans av blått på det där tavlan. Det här är en limiterad hårding återigen för Japan-marknaden och gjordes i 300ex. Sinn Military Type III.

sn188_im.jpg
sn188-1.jpg
Nu är jag ruskigt laddad. Ungefär som när man har spelat Lotto, och i ett par dagar sitter och planerar vad man ska köpa för alla miljoner fram till dess att det är dragning och man vinner de sedvanliga 23 stackars kronorna för 4+1 :) Har ställt frågan om en ostansad tavla till U1:n med Sinn tryckt i rött! :cool:

Det var en riktigt snygg nyans av blått på det där tavlan. Det här är en limiterad hårding återigen för Japan-marknaden och gjordes i 300ex. Sinn Military Type III.

sn188_im.jpg
sn188-1.jpg

sn188_im.jpg
sn188-1.jpg

Wow, Type iii är ju riktigt frän!
Läcker urtavla, något mer "dekorerad" än U1, men med fin balans. Annorlunda med datumvisningen kl 12! Ball klocka ...

Det har jag. Men det ser tyvärr ut att vara värre än så. Nedre kronografknappen sitter stenhårt. Ser ut som att knappen fått sig en kyss. Behöver nog ersättas. Innan jag gör nåt mer ska jag försöka skicka tillbaka. Men eftersom det var ett Ebay-köp är jag rädd för att säljaren inte håller KS-standard, om man säger så. Tror det är en orm. Men det återstår att se. I värsta fall blir det mitt första besök i Sumpan vad det lider. Och då blir det nog en dyr rackare detta.

Trist :( Håller tummarna för att det löser sig och att säljaren häver köpet.

Trist :( Håller tummarna för att det löser sig och att säljaren häver köpet.
Mmm. Absolut. Men någon gång går man väl på en mina. Får väl hoppas att detta var första, och sista gången.
Det är lätt att vara efterklok, men det är ju lätt att synen blir selektiv när lusten faller på. Sedan, i mer nyanserat tillstånd, ser man saker man tidigare missade. Känt. Men lätt att missa i stundens iver.
Nåja. Vi får se vart det tar vägen.

Mmm. Absolut. Men någon gång går man väl på en mina. Får väl hoppas att detta var första, och sista gången.
Det är lätt att vara efterklok, men det är ju lätt att synen blir selektiv när lusten faller på. Sedan, i mer nyanserat tillstånd, ser man saker man tidigare missade. Känt. Men lätt att missa i stundens iver.
Nåja. Vi får se vart det tar vägen.
Svårt det där. Om du lyckas häva köpet, törs du skicka iväg klockan innan du fått pengarna tillbaka?
Lider med dig och önskar säljaren en snigel på ögat.

Svårt det där. Om du lyckas häva köpet, törs du skicka iväg klockan innan du fått pengarna tillbaka?
Lider med dig och önskar säljaren en snigel på ögat.
Mmm. Tänkte samma sak. Säljaren har inte världens bästa vitsord. Risken är att jag sitter utan varken klocka eller pengar. Lite av en rävsax... Kanske hjälper det med Paypal, vet inte. Nyttjade det just ifall det skulle bli krångel. Om det är nån egentlig hjälp vet jag inte, men det var en förhoppning iaf.
Vi får se vad som händer. Säljaren har en frist om 10 dagar innan Ebay sänder en snigel att sätta på ögat.

Avråder från dessa band! Jättesköna och snygga men kvaliteten e riktigt dålig. Så här ser de ut efter lite användning, har knappt använt de. Tror inte de ser roliga ut när det börjar att släppa längs hela sidan sen.
IMG_20170314_083116.jpg

Tack för info! Har bara köpt ett nato därifrån som har varit i samma kvalité som andra nato jag köpt, men det där ser ju verkligen inte bra ut.

Edit: Har du provat att reklamera?

Tack för info! Har bara köpt ett nato därifrån som har varit i samma kvalité som andra nato jag köpt, men det där ser ju verkligen inte bra ut.

Edit: Har du provat att reklamera?
Har inte provat att reklamera tyvärr.
Köpte två sådana här band i olika färger, fick nys om dessa i denna tråden https://klocksnack.se/threads/recen...estnatostraps-com-del-2-ostoppad-mocka.62875/. Skrollar du till de sista inläggen så är det fler som har samma upplevelser som jag, dock var det ju ingen som hade skrivit något negativt om dessa innan jag köpte.
Nato banden de säljer tror jag det inte är något fel på, känns inte som att de går att misslyckas med om man säger så. Har själv några China nato band för några kronor som är helt okej.

Apropå band så har jag precis fått på ett olivgrönt canvas med läder på insidan. Vadderat och jag gillar både bandet och hur det kompletterar klockans stil. Märket är Hadley Roma och finns på ebay om någon undrar.

IMG_0451.JPG
IMG_0453.JPG
IMG_0452.JPG
IMG_0454.JPG
IMG_0455.JPG
IMG_0456.JPG

Kan någon hjälpa mig att tolka det här svaret från Sinn tack, så att jag slipper fråga en tredje gång :)

Jag vill byta ut baksidan på min 144 st från safirglas till ett solitt stållock, vilket jag har fått ok på.
Däremot så destruerar Sinn min gamla baksida, och jag kommer få ett nytt serienummer. Det jag har undrat är om jag då även ska skicka ner mitt certifikat så att de kan ändra serienummer även på det, annars blir det ju lite konstigt. Här är en komprimerad version av korrespondensen.

ASG: Awesome Sinn girl

CK: Clark Kent

ASG -"For the 144St we can offer a solid case-back (only in exchange). You would get a new serial number and we would destroy your crystal-case-back."

CK -"I guess that I also send my certificate so that the serial number will be consistent."

ASG -"Please be aware that if we change your case-back, you will get a new serial number. The certificate will not have any influence."

Jag tolkar det som att det kommer bli olika nummer på case och cert, eller?

Kan någon hjälpa mig att tolka det här svaret från Sinn tack, så att jag slipper fråga en tredje gång :)

Jag vill byta ut baksidan på min 144 st från safirglas till ett solitt stållock, vilket jag har fått ok på.
Däremot så destruerar Sinn min gamla baksida, och jag kommer få ett nytt serienummer. Det jag har undrat är om jag då även ska skicka ner mitt certifikat så att de kan ändra serienummer även på det, annars blir det ju lite konstigt. Här är en komprimerad version av korrespondensen.

ASG -"For the 144St we can offer a solid case-back (only in exchange). You would get a new serial number and we would destroy your crystal-case-back."

CK -"I guess that I also send my certificate so that the serial number will be consistent."

ASG -"Please be aware that if we change your case-back, you will get a new serial number. The certificate will not have any influence."

Ja det låter ju onekligen som att det konner stå olika på baklock och cert.
Men on du skickar med certet oc

Ja det låter ju som att det kommer stå olika nummer på cert och lock.
Men skicka med certet och be dem ändra så att det blir lika. Vill de inte göra det så har du ju iaf konversationen som styrker att allt är ok.
Klokt val att byta mot solitt lock! :)

Jag tolkar det likadant, men hade nog mailat en tredje gång :)

Samma här. Tolkar det likadant...

Ja det låter ju som att det kommer stå olika nummer på cert och lock.
Men skicka med certet och be dem ändra så att det blir lika. Vill de inte göra det så har du ju iaf konversationen som styrker att allt är ok.
Klokt val att byta mot solitt lock! :)

Tack alla för svar :) Får nog göra som @Moorflax föreslår om de svarar än en gång att certet inte ändras, alternativt att jag får be om ett separat intyg från Sinn.

Jag gillar verkligen den blå nyansen på gummit som kommer till 103:n. Det verkar vara en något mörkare nyans än den blå till T1 B.
Tror att det skulle bli riktigt bra på Ezm3:n. Ber om ursäkt för riktigt usel bild :)

fullsizeoutput_ad7.jpeg

Apropå band så har jag precis fått på ett olivgrönt canvas med läder på insidan. Vadderat och jag gillar både bandet och hur det kompletterar klockans stil. Märket är Hadley Roma och finns på ebay om någon undrar.

IMG_0451.JPG
IMG_0453.JPG
IMG_0452.JPG
IMG_0454.JPG
IMG_0455.JPG
IMG_0456.JPG

Passar riktigt bra :) Nu när det har gått en tid sedan du sålde din Hamilton och bytte till Sinn, hur han känslan landat? Är du fortfarande nöjd?

Passar riktigt bra :) Nu när det har gått en tid sedan du sålde din Hamilton och bytte till Sinn, hur han känslan landat? Är du fortfarande nöjd?
jag är nöjd till det allra mesta. Dock så satt min Hamilton bättre på handleden och var inte lika topptung även om Sinn 104 betraktas som tunn. I övrigt är Sinnen en trevligare klocka som jag tittar på oftare. Gott tecken.... Sammantaget bättre och mitt val alla dagar i veckan.
Sen har jag en Alpina gmt på service i Schweiz som jag ska utvärdera mot 104:an. Vill ha dom sida vid sida för utvärdering men där tror jag Sinn får det svårt fast då listar Alpinan nästan det dubbla. Får se hur det blir. En kommer få gå. Roligare tråd för Sinn kommer spela in :)

Senast ändrad:
Jag har i dagsläget en 104 St Sa I, som jag är väldigt nöjd med. Den har vuxit på mig mer och mer sedan jag införskaffade den.

Var lite tveksam till helpoleringen till en början, men nu uppskattar jag det. Känns på något sätt mer påtagligt på denna än på 103an. Det gör att man kan dressa upp den med ett snyggt läderband eller mesh. Eller dressa ner med nato eller gummi utan att det ser konstigt ut. Den är även väldigt tunn, vilket uppskattas.
Tycker således att den passar på nästan alla typer av band ur min bandsallad (jag byter ofta). Kan posta lite bilder ifall någon vill det. Har även ett gummi som jag köpte till 103:an, som faktiskt passar perfekt mot boetten (likadant som på bilden ovan, fast svart). Det enda jag kan påpeka är att den känns större än vad den är pga tyngden. Jo förresten, det hade varit perfekt om den hade borrade bandhorn...

Kan i övrigt inte annat än rekommendera.

17274984_10158340806270721_1473422821_n_zpsbg2j9emq.jpg

1a40af25-a365-4e7a-9ee8-0766bdb1c093_zpsvxpbfpp4.jpg

Tillbaka
Topp