• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Chuck här har du förresten en jämförelsevideo mellan Ezm3 och U1 om du har missat den.


Och här en liten instruktionsvideo som visar hur enkelt det är att byta bezelring. Hm, har nästan glömt hur hård kombo det blir med SDR och svart gummi. Det får nog bli det som går före det röda gummit när det är dags för byte till sommarskruden.

EDIT: Den ser ju förresten riktigt cool ut utan bezelring :)

 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ni får säga till om ni börjar tröttna på mig :) Sitter och surfar limiterade och lite mer ovanliga Sinn-modeller och ramlade över U2 Meisterbund.
Gjord för den japanska marknaden och tillverkades i 15ex som helstart med svart viklås och ytterligare 85ex med det vanliga stålcaset.
Det blir verkligen inte hårdare än så där och om man ens lyckas med konststycket att hitta en till salu har de begpriser jag hittat legat runt eller över 40´.

Bilder lånade från nätet.

Foto-Koyanagi-Watchshop-Sinn-Fan-Art-Galerie1.jpg
home_image.4446293.jpg
home_image.4446298.jpg
home_image.4446303.jpg
home_image.4446308.jpg
 

mega

Rolex
Så, @Chuck här kommer det ett försök till jämförelse mellan Ezm3 och U1

Du har säkert redan koll på mått, men om någon annan är intresserad så kommer här en liten spec. Ezm3:s mått står först följt av U1.

Storlek case: 41mm vs 44mm

Bandbredd: 20mm vs 22mm

Tjocklek: 12,3mm vs 14.3mm

Lug to lug: 48mm vs 51mm

Vikt med länk: 151gr vs 206gr

Vattentäthet: 500m vs 1000m

För storleksreferens bär jag mina klockor på vänster sida av knölen där min handled mäter ganska exakt 18cm. Jag tycker att det relativt korta måttet lug to lug gör att båda klockorna sitter bra på handleden och inte ens U1:n med sina 44mm känns överdrivet stor.

fullsizeoutput_abe.jpeg


fullsizeoutput_abc.jpeg


Ezm3:s bandhorn är mer sluttande än U1 som har en mer rak profil. Jag upplever inte som att det har någon faktisk effekt på hur klockorna ligger mot handleden, utan båda är verkligen bekväma att bära. U1 kräver dock enligt mig en tight länk så att den sitter ordentligt på plats. Baksidorna skiljer sig åt med den mjukare utformningen på U1, men inte heller det känner min handled av när klockorna väl sitter på armen.

IMG_20170312_153529.jpg


IMG_20170312_154052.jpg


IMG_20170312_152326.jpg


IMG_20170312_152309.jpg


Båda har bezelring med 60 klick som endast är vridbar åt ena hållet. Som du kan se på bilden på U1:n är bezelringen fastsatt med fyra skruvar så det är enkelt både med rengöring och om du skulle vilja komplettera med den vanliga vridringen. Jag har båda och det en extremt stor skillnad i look beroende på val. Jag upplever bezelringen på Ezm3 som mer distinkt och med ett skarpare klick och också att den har ett mindre spel. Ezm3:s bezelring sluttar ner mot caset medan U1 är så gott som rak vilket gör att den kan uppfattas som lite klumpig mot sin kompis.

IMG_20170312_152714.jpg


IMG_20170312_152732.jpg


Båda klockorna har dubbel AR vilket gör de extremt läsbara, men också en smula känsliga för fingeravtryck.

IMG_20170312_152608.jpg


IMG_20170312_152622.jpg


Det är samma typ av H-länk och samma lås med dykförlängning på båda klockorna. Det är tre justeringsmöjligheter på låset som ger ca 7mm att spela på, och jag tycker att det är lätt att få till en bra och bekväm passform.

fullsizeoutput_ac0.jpeg


Länken känns riktigt solid och jag har verkligen ingenting att anmärka på där. Båda länkarna smalnar av mot låset. Ezm3 från 20mm till 18mm, och U1 från 22mm till 20mm. Jag har postat den här videon tidigare, men den tål att postas igen. 12 minuter bara om H-länken.


Lumen är inget att skriva hem om och den mattas snabbt även efter en heldag i solen. Här är en bild där lumen är laddad med UV-lampa.

IMG_20170312_163255.jpg


Sammanfattningsvis så tror jag att du kommer bli nöjd oavsett vilken av klockorna du än väljer. Det finns ett större färgutbud med original gummiband till U1:n, (svart, vitt, rött och grönt mot endast svart till Ezm3), och det i kombination med att man har möjlighet till två olika bezelringar gör att den lättare kan få en ny look. Enligt Sinn själva så passar heller inte det kurvade gummit med viklås till 100%, så deras rekommendation till Ezm3 är ett rakt gummi med vanligt spänne.

Båda klockorna har kronorna placerade så att det inte ska störa vid dyk eller aktiviteter. Ezm3:s destrokrona är toppen och mycket mer effektfullt om man vill slippa "kronskav" än vad jag trodde att det kunde vara.

Min U1 är från 2012 om jag inte minns helt fel och har således ETA 2824-2 som urverk (numera är det Selita 200-1, samma som i Ezm3. En pålitlig arbetshäst och vattenbärare som kanske inte glänser, men får jobbet gjort och dessutom med den äran.

Jag avslutar med en kompisbild och om du har svårt att välja...köp båda då de kompletterar varandra utmärkt :)

IMG_20170312_152659.jpg
Tack för jämförelsen! Mycket informativt. Det där inlägget skojar man inte bort :)
 

mega

Rolex
Ni får säga till om ni börjar tröttna på mig :) Sitter och surfar limiterade och lite mer ovanliga Sinn-modeller och ramlade över U2 Meisterbund.
Gjord för den japanska marknaden och tillverkades i 15ex som helstart med svart viklås och ytterligare 85ex med det vanliga stålcaset.
Det blir verkligen inte hårdare än så där och om man ens lyckas med konststycket att hitta en till salu har de begpriser jag hittat legat runt eller över 40´.

Bilder lånade från nätet.

Foto-Koyanagi-Watchshop-Sinn-Fan-Art-Galerie1.jpg
home_image.4446293.jpg
home_image.4446298.jpg
home_image.4446303.jpg
home_image.4446308.jpg
Verkligen stenhård. Men... vad har dom gjort med sekundvisaren ? Passar inte alls tycker jag. Sekundvisaren på U1 är liksom halva grejen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Verkligen stenhård. Men... vad har dom gjort med sekundvisaren ? Passar inte alls tycker jag. Sekundvisaren på U1 är liksom halva grejen.

Jo, visst är sekundvisaren ett signum för U1 men det där är ju faktiskt en U2 :) Nu stämmer visserligen inte tim/minutvisarna överens med vanliga U2 heller, men jag tycker att sekundvisaren med sin skarpa utformning bidrar till att den ser extra elak ut.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ni får säga till om ni börjar tröttna på mig :) Sitter och surfar limiterade och lite mer ovanliga Sinn-modeller och ramlade över U2 Meisterbund.
Gjord för den japanska marknaden och tillverkades i 15ex som helstart med svart viklås och ytterligare 85ex med det vanliga stålcaset.
Det blir verkligen inte hårdare än så där och om man ens lyckas med konststycket att hitta en till salu har de begpriser jag hittat legat runt eller över 40´.

Bilder lånade från nätet.

Foto-Koyanagi-Watchshop-Sinn-Fan-Art-Galerie1.jpg
home_image.4446293.jpg
home_image.4446298.jpg
home_image.4446303.jpg
home_image.4446308.jpg
Oj! :eek: Den där var ju hur frän som helst!
Sinn har ganska många roliga specialare och det där var verkligen en jag skulle kunna tänka mig.
@Moorflax

Visst ser det grymt ut med U1 utan datum? :)
IMG_20161102_092421.jpg
Suck... En "ren" U1:a hade varit helt klockren och den lilla lilla förändringen som gör att klockan verkligen lyfter.
Det borde inte vara omöjligt att få köpa en sådan tavla av Sinn, eller vad tror ni?
Keep em comin Stålis, det är ju skitskoj med limiterade och/eller ombyggda Sinns! :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Oj! :eek: Den där var ju hur frän som helst!
Sinn har ganska många roliga specialare och det där var verkligen en jag skulle kunna tänka mig.

Suck... En "ren" U1:a hade varit helt klockren och den lilla lilla förändringen som gör att klockan verkligen lyfter.
Det borde inte vara omöjligt att få köpa en sådan tavla av Sinn, eller vad tror ni?
Keep em comin Stålis, det är ju skitskoj med limiterade och/eller ombyggda Sinns! :D

Jag har mailat Sinn och frågat nu angående tavla :) Bara för att förtydliga så är bilden på U1 utan datum min klocka som är redigerad, så jag har aldrig sett en datumlös U1 på riktigt.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har mailat Sinn och frågat nu angående tavla :) Bara för att förtydliga så är bilden på U1 utan datum min klocka som är redigerad, så jag har aldrig sett en datumlös U1 på riktigt.
Aha! Om du mailar Sinn så kan jag maila Eriksons. ;)
Det BORDE ju gå att få köpa en ostansad tavla av dem.
Hittade den limiterade 358 Sa FLIEGER - Edition DIE ZEIT på Sinns fb-sida.
Blå tavla, argonfylld och väldigt trevlig :)

358.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Måste bara få ge lite beröm till er alla som huserar i denna tråd! Fantastisk stämning och hjälpsamhet! : )
Nu har jag ingen SINN längre, men brukar ändå följa och läsa här, p.g.a. stämningen, kundskapen och förstås alla fina klockor!
Min 556 är faktiskt en av få klockor jag saknar och ångrar att jag sålt! Finns en stor risk att en sån hamnar i lådan igen, även någon fler.. Brinner lite i fingrarna då jag sålt av min BB för att finansiera något nytt. Kommer det ut någon härlig SINN på K&S är det stor risk att jag klipper den :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Måste bara få ge lite beröm till er alla som huserar i denna tråd! Fantastisk stämning och hjälpsamhet! : )
Nu har jag ingen SINN längre, men brukar ändå följa och läsa här, p.g.a. stämningen, kundskapen och förstås alla fina klockor!
Min 556 är faktiskt en av få klockor jag saknar och ångrar att jag sålt! Finns en stor risk att en sån hamnar i lådan igen, även någon fler.. Brinner lite i fingrarna då jag sålt av min BB för att finansiera något nytt. Kommer det ut någon härlig SINN på K&S är det stor risk att jag klipper den :)
En 556 bör man ju ha i klocklådan (säger jag som inte äger någon)! Vad är du sugen på förutom 556:an?
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
En 556 bör man ju ha i klocklådan (säger jag som inte äger någon)! Vad är du sugen på förutom 556:an?
556an var klockren. Funkade verkligen till allt! Övriga jag är extremt sugen på, bortsett från 556 igen så är följande på önskelistan; 856 UTC, U1 samt 103. Vore för mig en trippel att hålla kvar länge.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vad är bäst/smartast, köpa beg eller ny 556i?
Det här känns som ett för mig, lätt val. :)
Jag skulle ta en tur till @ERIKSON URHANDEL i Sundbyberg för att klämma och känna. (på klockan alltså)
Om de har den på lager så fixar, trixar och gullar de med din nya klocka så att den sitter som en smäck på din fagra handled. Allt detta medan du dreglar över deras Brattar och Omegor eller kanske ännu hellre någon asbrutal Sinn. :bookworm:
När länken är kortad och klar så får du en liten fin, röd påse med dig hem och inte att förglömma, en väldigt trevlig klockupplevelse! :)
Köper du en begagnad får du en använd klocka med repor och annat att störa sig på. Du kanske tjänar ett par tusingar men du får ett stort mervärde av att köpa nytt!
Nej, jag är fortfarande inte köpt av Erikson :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad är bäst/smartast, köpa beg eller ny 556i?

Personligen önskar jag att jag hade haft ekonomiska förutsättningar att köpa allt direkt från AD. Nytt med plasten kvar, lång tid kvar till service och med garanti.
Tyvärr är så inte fallet, så för att ha möjlighet att äga fler klockor så har jag köpt mina begagnade. Nu har jag en bra relation i alla fall till Sinn´s AD men det hade varit trevligt att kunna supporta ens lokala AD lite mer, en konflikt som inte alltför sällan kan fylla mig med lite dåligt samvete.

Med det sagt skulle jag säga att ju "billigare" klockan är, desto större chans att jag skulle köpa direkt från AD då mellanskillnaden ny vs begagnad ofta blir så pass liten att det känns värt att köpa nytt. En flång ny 556I kostar ca 10´, och om du tittar på alla avslutade försäljningar så har det varit priser mellan allt från 5,5´till 8,5´beroende på skick, ålder och tillbehör.

https://klocksnack.se/threads/sinn-556i.55862/

Så frågan du måste ställa dig är om de 3-5´extra du får betala för en ny är värt för att få dra av plasten och känna nyköpsdoften, få en perfekt korrigerad länk, bra klocksnack med trevlig personal, cert med ditt namn på och garanti :)

EDIT: Jag är inte heller köpt av Erikson by the way :p
 
Senast ändrad:

Moody

Rolex
Det här känns som ett för mig, lätt val. :)
Jag skulle ta en tur till @ERIKSON URHANDEL i Sundbyberg för att klämma och känna. (på klockan alltså)
Om de har den på lager så fixar, trixar och gullar de med din nya klocka så att den sitter som en smäck på din fagra handled. Allt detta medan du dreglar över deras Brattar och Omegor eller kanske ännu hellre någon asbrutal Sinn. :bookworm:
När länken är kortad och klar så får du en liten fin, röd påse med dig hem och inte att förglömma, en väldigt trevlig klockupplevelse! :)
Köper du en begagnad får du en använd klocka med repor och annat att störa sig på. Du kanske tjänar ett par tusingar men du får ett stort mervärde av att köpa nytt!
Nej, jag är fortfarande inte köpt av Erikson :)

Personligen önskar jag att jag hade haft ekonomiska förutsättningar att köpa allt direkt från AD. Nytt med plasten kvar, lång tid kvar till service och med garanti.
Tyvärr är så inte fallet, så för att ha möjlighet att äga fler klockor så har jag köpt mina begagnade. Nu har jag en bra relation i alla fall till Sinn´s AD men det hade varit trevligt att kunna supporta ens lokala AD lite mer, en konflikt som inte alltför sällan kan fylla mig med lite dåligt samvete.

Med det sagt skulle jag säga att ju "billigare" klockan är, desto större chans att jag skulle köpa direkt från AD då mellanskillnaden ny vs begagnad ofta blir så pass liten att det känns värt att köpa nytt. En flång ny 556I kostar ca 10´, och om du tittar på alla avslutar försäljningar så har det varit priser på allt från 5,5´till 8,5´beroende på skick, ålder och tillbehör.

https://klocksnack.se/threads/sinn-556i.55862/

Så frågan du måste ställa dig är om de 3-5´extra du får betala är värt att få dra av plasten och känna nyköpsdoften, få en perfekt korrigerad länk, bra klocksnack med trevlig personal, cert med ditt namn på och garanti :)

EDIT: Jag är inte heller köpt av Erikson by the way :p
Lite svårt att handla från AD när man bor 30 mil ifrån och är 16 år, får snart in 6-7 tusen förhoppningsvis innan jag ska till stockholm. Och om jag får det så ska jag flippa min SKX och köpa en ny 556 från Erikson, det lovar jag er ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Aha! Om du mailar Sinn så kan jag maila Eriksons. ;)
Det BORDE ju gå att få köpa en ostansad tavla av dem.
Hittade den limiterade 358 Sa FLIEGER - Edition DIE ZEIT på Sinns fb-sida.
Blå tavla, argonfylld och väldigt trevlig :)

358.jpg

Nu är jag ruskigt laddad. Ungefär som när man har spelat Lotto, och i ett par dagar sitter och planerar vad man ska köpa för alla miljoner fram till dess att det är dragning och man vinner de sedvanliga 23 stackars kronorna för 4+1 :) Har ställt frågan om en ostansad tavla till U1:n med Sinn tryckt i rött! :cool:

Det var en riktigt snygg nyans av blått på det där tavlan. Det här är en limiterad hårding återigen för Japan-marknaden och gjordes i 300ex. Sinn Military Type III.

sn188_im.jpg
sn188-1.jpg
 

engst

Cartier
Det är ju en klassisk avvägning, köpa nytt i butik eller inte. I just Sinns fall vill man kanske extra gärna försöka handla nytt. Dels av skälen som nämns i inläggen ovan, men också pga att de ju bara finns en enda AD i Sverige (och den vill ju ha kvar), plus att butiken (dvs Eriksons) är så serviceinriktad och omtyckt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Moorflax

Har redan fått svar från Sinn gällande tavla. Jag kan väl säga som så att det var görbart, men priset var......svettigt minst sagt, 1.800€ och tar tre månader att tillverka. Så jag får "stå ut" med min vanliga tavla :D
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
@Moorflax

Har redan fått svar från Sinn gällande tavla. Jag kan väl säga som så att det var görbart, men priset var......svettigt minst sagt, 1.800€ och tar tre månader att tillverka. Så jag får "stå ut" med min vanliga tavla :D
Snabba ryck på jag säga!
18 kakor för att byta tavla? Jag tror nog att även jag kan leva med datumet. ;) :greedy:
Japan-Sinnen var ju helrätt förresten! :woot:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snabba ryck på jag säga!
18 kakor för att byta tavla? Jag tror nog att även jag kan leva med datumet. ;) :greedy:
Japan-Sinnen var ju helrätt förresten! :woot:

Det verkar ju en smula konstigt då det borde vara enkelt att bara låta en tavla undslippa stansmaskinen. För 180€ hade jag slagit till på en gång, måste dubbelkolla så att de inte har skrivit fel :)

EDIT: Military Type III är 43 mm förresten.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu är jag ruskigt laddad. Ungefär som när man har spelat Lotto, och i ett par dagar sitter och planerar vad man ska köpa för alla miljoner fram till dess att det är dragning och man vinner de sedvanliga 23 stackars kronorna för 4+1 :) Har ställt frågan om en ostansad tavla till U1:n med Sinn tryckt i rött! :cool:

Det var en riktigt snygg nyans av blått på det där tavlan. Det här är en limiterad hårding återigen för Japan-marknaden och gjordes i 300ex. Sinn Military Type III.

sn188_im.jpg
sn188-1.jpg
Finns en till salu i England. https://www.chrono24.se/sinn/military-iii--id5820688.htm

mil3.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tänkte printa ned lite om mitt senaste Sinnköp.
WP_20170313_13_23_40_Pro.jpg

När jag för någon månad sedan fick se en 103 st ty på Köp och sälj så klurade jag lite fram och tillbaka.
- Hmm... ska jag ha en till klocka? Behöver jag verkligen en till klocka? Vill jag verkligen ha en klocka utan vridring?
Svaret var självklart men klockan slank mig ur näven redan innan jag hann pm:a säljaren.
När köparen tröttnat och skulle sälja den för samma peng så högg jag direkt.
Efter en snabb affär och en nästan lika snabb frakt(puss på er Postnord, just nu ligger ni bra till) så kom paketet i fredags och jag slutade av den anledningen lite tidigare på jobbet.
Men innan jag börjar syna klockan lite mer noggrant så ska jag ge lite tankar bakom köpet.
Om man blandar ihop nedanstående klockor så får man min klocka!
Häng med!

Sinn 356 pilot
Jag har tidigare varit sugen på Sinns 356 pilot. Den är på behagliga 38,5 mm och satt riktigt bra på handleden. Jag störde mig lite på att den är "bead-blestad" och alltså lite gråaktig och opolerad. U1:an passar ju bra i den lite hårdare och gråare tonen, men denna ville jag ha så blank som möjligt. Dessa kommer ut på köp och sälj ibland för runt 10k.
356-PILOT_V.jpg



Sinn 356 sa pilot
Som tur är så finns ju 356 i blankt stål! Men nackdelen är att det är safirglas och även glasbaksida. Varför gör man glasbaksidor?? Det är fult och onödigt. Vill man ha i denna version så blir man pungslagen med många tusen extra och de är inte så vanliga på begmarknaden.
356-Sa-PILOT_V.jpg



Sinn 358 sa pilot
Detta är modellen större med sina 42 mm. Safirglas fram och bak men även ar-fylld.
Även här så drar priset iväg uppemot 25k.
358-Sa-PILOT_V.jpg




Sinn 103 st
Denna delar urtavla med min och är således på 40 mm. Denna har plexi
103-St_V.jpg



Om man nu blandar ihop dessa fyra klockor till en enda smet och rör rikligt så kommer min klocka att bli slutresultatet!
  • Storleksmässigt så ligger den med sina 40 mm mellan den mindre 356 och den lite för stora 358.
  • Tachyringen som ligger innanför glaset kommer jag antagligen aldrig att använda.
  • Priset var väldigt rätt på denna och jag har ingen anledning att sälja denna inom närmsta tiden.
  • Klockan har ingen glasbaksida tack och lov!
  • Blankt stål!

Ett papper från Chrono 24 följde med klockan. Här står det att det är safirglas vilket det inte är.
1.jpg




Ett första ws med en naturlig bakgrund.
2.jpg



Sexy plexi!
3.jpg



Jag hade ett fint läder från @mjleather liggandes och det kom väl till pass!
5.jpg




Nu har jag två Sinn! U1:an fick smaka remmen från @Seikosthlm
6.jpg



Testade en rallyrem men det blev sådär...
7.jpg



Slutkommentar:
Jag gillar klockan som 17!
Nu ska jag bara skaffa ett svart krokodil. Tror det kan bli bra!

WP_20170313_13_23_40_Pro.jpg


Nu blev det lite snabbt ihopskrivet men vi gillar ju bilder här på KS!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tänkte printa ned lite om mitt senaste Sinnköp.
WP_20170313_13_23_40_Pro.jpg

När jag för någon månad sedan fick se en 103 st ty på Köp och sälj så klurade jag lite fram och tillbaka.
- Hmm... ska jag ha en till klocka? Behöver jag verkligen en till klocka? Vill jag verkligen ha en klocka utan vridring?
Svaret var självklart men klockan slank mig ur näven redan innan jag hann pm:a säljaren.
När köparen tröttnat och skulle sälja den för samma peng så högg jag direkt.
Efter en snabb affär och en nästan lika snabb frakt(puss på er Postnord, just nu ligger ni bra till) så kom paketet i fredags och jag slutade av den anledningen lite tidigare på jobbet.
Men innan jag börjar syna klockan lite mer noggrant så ska jag ge lite tankar bakom köpet.
Om man blandar ihop nedanstående klockor så får man min klocka!
Häng med!

Sinn 356 pilot
Jag har tidigare varit sugen på Sinns 356 pilot. Den är på behagliga 38,5 mm och satt riktigt bra på handleden. Jag störde mig lite på att den är "bead-blestad" och alltså lite gråaktig och opolerad. U1:an passar ju bra i den lite hårdare och gråare tonen, men denna ville jag ha så blank som möjligt. Dessa kommer ut på köp och sälj ibland för runt 10k.
356-PILOT_V.jpg



Sinn 356 sa pilot
Som tur är så finns ju 356 i blankt stål! Men nackdelen är att det är safirglas och även glasbaksida. Varför gör man glasbaksidor?? Det är fult och onödigt. Vill man ha i denna version så blir man pungslagen med många tusen extra och de är inte så vanliga på begmarknaden.
356-Sa-PILOT_V.jpg



Sinn 358 sa pilot
Detta är modellen större med sina 42 mm. Safirglas fram och bak men även ar-fylld.
Även här så drar priset iväg uppemot 25k.
358-Sa-PILOT_V.jpg




Sinn 103 st
Denna delar urtavla med min och är således på 40 mm. Denna har plexi
103-St_V.jpg



Om man nu blandar ihop dessa fyra klockor till en enda smet och rör rikligt så kommer min klocka att bli slutresultatet!
  • Storleksmässigt så ligger den med sina 40 mm mellan den mindre 356 och den lite för stora 358.
  • Tachyringen som ligger innanför glaset kommer jag antagligen aldrig att använda.
  • Priset var väldigt rätt på denna och jag har ingen anledning att sälja denna inom närmsta tiden.
  • Klockan har ingen glasbaksida tack och lov!
  • Blankt stål!

Ett papper från Chrono 24 följde med klockan. Här står det att det är safirglas vilket det inte är.
1.jpg




Ett första ws med en naturlig bakgrund.
2.jpg



Sexy plexi!
3.jpg



Jag hade ett fint läder från @mjleather liggandes och det kom väl till pass!
5.jpg




Nu har jag två Sinn! U1:an fick smaka remmen från @Seikosthlm
6.jpg



Testade en rallyrem men det blev sådär...
7.jpg



Slutkommentar:
Jag gillar klockan som 17!
Nu ska jag bara skaffa ett svart krokodil. Tror det kan bli bra!

WP_20170313_13_23_40_Pro.jpg


Nu blev det lite snabbt ihopskrivet men vi gillar ju bilder här på KS!

Den är kalasbra den där. Som ett kärleksbarn med många föräldrar inblandade :) Passar riktigt bra på läder också.
 
Topp