• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

jag är nöjd till det allra mesta. Dock så satt min Hamilton bättre på handleden och var inte lika topptung även om Sinn 104 betraktas som tunn. I övrigt är Sinnen en trevligare klocka som jag tittar på oftare. Gott tecken.... Sammantaget bättre och mitt val alla dagar i veckan.
Sen har jag en Alpina gmt på service i Schweiz som jag ska utvärdera mot 104:an. Vill ha dom sida vid sida för utvärdering men där tror jag Sinn får det svårt fast då listar Alpinan nästan det dubbla. Får se hur det blir. En kommer få gå. Roligare tråd för Sinn kommer spela in :)

Du är ju så klart lika välkommen att skriva och hänga här även om du skulle välja att bara behålla Alpinan :)

IMG_7293.JPG

Även jag sportar U1, oftast på rött gummi.
/i

Jag vet inte hur vanlig U1:n är egentligen. Är det någon mer än jag och @Moorflax som sportar den modellen just nu? U1 och UX delar boett gjord av ubåts-stål även om UX är 1mm lägre vilket jag antar beror på att quartz-verket är lägre än automatverket i U1:n. Däri ligger den största skillnaden annars, just att det är quartz vs automat. I övrigt är det samma vattentäthet, samma DIN-standard för dykarur, vattentäthet, anti-magnetism och stötsäkerhet, (8306, 8308, 8309, 8310).

Vet inte om du har läst den utmärkta recensionen om UX som @Fliegerchronograph har skrivit? Annars har du mycket nöje framför dig här:

https://klocksnack.se/threads/sinn-ux-gsg9-en-oljefylld-tuffing-från-tyskland.62770/

Jag har i dagsläget en 104 St Sa I, som jag är väldigt nöjd med. Den har vuxit på mig mer och mer sedan jag införskaffade den.

Var lite tveksam till helpoleringen till en början, men nu uppskattar jag det. Känns på något sätt mer påtagligt på denna än på 103an. Det gör att man kan dressa upp den med ett snyggt läderband eller mesh. Eller dressa ner med nato eller gummi utan att det ser konstigt ut. Den är även väldigt tunn, vilket uppskattas.
Tycker således att den passar på nästan alla typer av band ur min bandsallad (jag byter ofta). Kan posta lite bilder ifall någon vill det. Har även ett gummi som jag köpte till 103:an, som faktiskt passar perfekt mot boetten (likadant som på bilden ovan, fast svart). Det enda jag kan påpeka är att den känns större än vad den är pga tyngden. Jo förresten, det hade varit perfekt om den hade borrade bandhorn...

Kan i övrigt inte annat än rekommendera.

17274984_10158340806270721_1473422821_n_zpsbg2j9emq.jpg

1a40af25-a365-4e7a-9ee8-0766bdb1c093_zpsvxpbfpp4.jpg

Hej och välkommen till tråden :)
Finfina bilder, och om man får önska så posta gärna bild på kombon klocka+gummi. Har du det stora eller lilla viklåset?

FFDW-serien börjar locka mer och mer, tycker att den är riktigt stilig. Minns att @laketwig a.k.a. "Mr. Mina klockor har inga glas" (pga suveräna bilder :) ), hade en 6060 som det publicerades grymma bilder på.
Vet precis vilket foto du menar!
Det finns några legendariska Sinnfoton och det där är ett av dem. Det andra är det på en U1:a med hand i byxficka. (ni vet säkert vilket jag menar)

Haha! Exakt! Nu vill vi se vem som hittar laketwigs foto först!
Jag vann!!
https://klocksnack.se/threads/safirglas.42397/#post-1003490

6060 - 2015-07-11 (sida).jpg

Nu har jag haft min 103 några dagar och kan inte annat än älska den.
Det som är mest fascinerande är att den håller tiden sjukt bra, snudd på +- 0s sedan inköp den 12:e.
Hur håller era Sinn tiden?

Bjussar på en bild också ;)

IMG_6079.JPG
Den är nästan för snygg den där! :eek:

Missade ditt inlägg. Jag har ju till och med den bilden sparad i datorn, dåligt av mig :)
Skandal på min ära! Skärpning till nästa gång!
Du sitter väl inte och sover på jobbet hoppas jag?! ;)
Lustigt att de två foton som jag minns särskilt, är båda två foton på Sinn.

Den är fantastisk IRL.

Dags för en GTG-Västmanland snart
Absolut! Vi kan väl vara snälla och bjuda in angränsande kommuner också?!
En middag på trevlig krog i Västerås kanske vore något?

Det som är mest fascinerande är att den håller tiden sjukt bra, snudd på +- 0s sedan inköp den 12:e.

Bjussar på en bild också ;)

IMG_6079.JPG

Jag ställde Ezm3:n söndags lunch innan jag skulle göra jämförelsen med U1:n. Fram till nu har den gått -3sek, så jag är nöjd :)

Senast ändrad:
Det blir så gott som alltid bäst ljus i bilen...slår till och med vid fönsterbrädan. Nu har Ezm3 fått sitta på armen så gott som nonstop i över en vecka och jag är fortfarande lika förtjust.

IMG_20170315_114232.jpg

Hur kan du välja klocka på morgonen? :)

Jag använder 2 klockor varav en är min 556i. Och jag tycker det är svårt att välja nästan varje dag...
Du med flera har ju flera olika Sinn modeller. Upplever du dåligt samvete ibland att dem andra bara ligger?:wideyed:

Frågan ställs egentligen till er alla som har fler än en Sinn.

:sinn::heart:

Jag använder 2 klockor varav en är min 556i. Och jag tycker det är svårt att välja nästan varje dag...
Du med flera har ju flera olika Sinn modeller. Upplever du dåligt samvete ibland att dem andra bara ligger?:wideyed:

Det har fallit sig så att det senaste tillskottet lite en gökunge har knuffat bort de andra klockorna från handleden :) Senast var det 144 ST som blev dominerande ett tag men i kombination med min Sjöö Sandström Chronolink. U1 har hittills får spela andra- eller tredjefiol under vinterhalvåret för att göra en stark comeback när sommaren närmar sig.

Det har fallit sig så att det senaste tillskottet lite en gökunge har knuffat bort de andra klockorna från handleden :) Senast var det 144 ST som blev dominerande ett tag men i kombination med min Sjöö Sandström Chronolink. U1 har hittills får spela andra- eller tredjefiol under vinterhalvåret för att göra en stark comeback när sommaren närmar sig.

Tänka i termer av perspektiv alltså...jag gillar det :D slå ut det på 10 år...så får dem nog lika mycket tid.

Otroligt snygg (och exakt)! Grattis!

Min EZM 13 går nog +10s/d. Helt ok, men möjligen litet i kontrast till klockans samlade tekniska finurligheter :)

Inte ens en vecka har jag haft min andra Sinn.
Men jag känner inte att den nya 103:an på något sätt har skuffat undan U1:an.
De är jämlika! :)
Idag har jag denna sköning på armen så den "nya" 103:an får ligga till sig lite.

WP_20170315_13_19_05_Pro.jpg

Skandal på min ära! Skärpning till nästa gång!
Du sitter väl inte och sover på jobbet hoppas jag?! ;)
Lustigt att de två foton som jag minns särskilt, är båda två foton på Sinn.

Absolut! Vi kan väl vara snälla och bjuda in angränsande kommuner också?!
En middag på trevlig krog i Västerås kanske vore något?

Det är klart att angränsande kommuner välkomnas :)
Vi får försöka styra upp nånting snart tycker jag.

Är det någon som har sett U1 Black Stealth live eller U1 S för den delen?

Lånade bilder:

U1Stealth_wrist_outside.jpg
sinn-u-stealth-and-tempus-u11.jpg

Sinn-U1-S-bracelet.jpg

BB2-SINN_U1SU1SE.jpg
Kan inte hitta "Black Stealth" någonstans? Är det jättelimiterad?
Jag gillar ju inte helsvarta klockor efter att ha ägt en Orient Ray Raven som aldrig kom till användning.
Men så träffade jag @Aquastaren och hans brutala U2:a och den gillade jag kraftigt!
Om jag fick tag i denna så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att byta ut min vanliga U1:a.
För man kan väl inte ha två? Eller? ;)

Kan inte hitta "Black Stealth" någonstans? Är det jättelimiterad?
Jag gillar ju inte helsvarta klockor efter att ha ägt en Orient Ray Raven som aldrig kom till användning.
Men så träffade jag @Aquastaren och hans brutala U2:a och den gillade jag kraftigt!
Om jag fick tag i denna så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att byta ut min vanliga U1:a.
För man kan väl inte ha två? Eller? ;)

399 ex så det är bara att börja leta. Klart man kan ha två när de kompletterar varandra så bra :)

http://www.ablogtowatch.com/sinn-limited-edition-u1-black-stealth-watch-available-on-jameslistcom/

Tillbaka
Topp