• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag har sökt igenom K&S och sett att det varit bra priser på de som gått i år. Ska även kolla andra sidor och/eller om man ska investera i en ny (om jag säljer några andra klockor kanske). Vore även kul med en flieger i plexi för att få den där äkta fejkade vintage-känslan, fast klockan är ny. ;)

Värt att tänka på är att 103 är hela 4mm tjockare än din 104.

Ja, det bygger rätt mycket. Egentligen borde jag ju vara nöjd ett tag nu, men du vet hur det är. Man slutar aldrig kolla på annat/nytt ...

7DC0082C-C557-4879-8AF5-0D0A23F4E176.jpeg

Har beställt finelänk från Erikson som ska komma fram imorgon enl PostNord. Jag föredrar ofta länk så ska bli spännande. Tror vi börjar där. Bilder kommer! ;) Har även en hel del andra band att testa.

Är också inne på linjen att införskaffa en 103:a men då st sa, vilken är ytterligare någon mm tjockare- en riktig knubbis tillsynes:) Är fortfarande mycket förtjust i min 104:a men det vore kul att ha de "heads up".
Tror att skillnaderna mellan St sa och St gör att St sa mer påminner om 104:an vilket kan vara anledningen till att just den lockar.
Ja, det bygger rätt mycket. Egentligen borde jag ju vara nöjd ett tag nu, men du vet hur det är. Man slutar aldrig kolla på annat/nytt ...

Har beställt finelänk från Erikson som ska komma fram imorgon enl PostNord. Jag föredrar ofta länk så ska bli spännande. Tror vi börjar där. Bilder kommer! ;) Har även en hel del andra band att testa.

Ska bli kul att höra dina intryck om den på fine-link för övrigt. Keep us posted :)

Nu kanske jag missuppfattar dig, men de där är beställningar från de respektive företagen och inte på initiativ från Sinn. Du och jag skulle kunna gå ihop och utforma en limiterad modell om vi hade ekonomisk backning. Jag har varit i kontakt med Sinn om detta, men det stannade rätt tidigt i processen :)
Så du menar att det skulle gå att få en limiterad upplaga om bara tio exemplar? Fick du utrett ungefär hur mycket extra det skulle kosta jämfört med listpris, till exempel med anpassade tavlor eller visare?

Så du menar att det skulle gå att få en limiterad upplaga om bara tio exemplar? Fick du utrett ungefär hur mycket extra det skulle kosta jämfört med listpris, till exempel med anpassade tavlor eller visare?

Jag måste leta i gamla mail för att kunna svara bättre, men taget ur minnet så var första svaret att man som privatpersoner var tvungen att beställa en serie om 50 eller om det till och med var 100ex. Vi kom inte så långt som till att diskutera priser.

Men jag har kvar mina skisser på vad jag tror skulle bli en lättsåld Sinn :)

Jag måste leta i gamla mail för att kunna svara bättre, men taget ur minnet så var första svaret att man som privatpersoner var tvungen att beställa en serie om 50 eller om det till och med var 100ex. Vi kom inte så långt som till att diskutera priser.

Men jag har kvar mina skisser på vad jag tror skulle bli en lättsåld Sinn :)
Skulle vara kul att se dem!:rolleyes:

Äger ingen av dem men måste säga att 103:an är både snyggare och häftigare än Speedmastern.. Och så blir det ju en slant över om man köper Sinnen istället. :)

Jag har haft speedmastern tidigare. Och det går naturligtvis inte att ifrågasätta en sådan ikon. MEN sinnen har en charm/mysighet över sig som jag inte kände av på samma sätt med speedyn. Sen precis som du säger så "sparar" man ju en slant att bränna på andra klockor istället :D

Tillbaka
Topp