• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hirch Forest, köpt i nyskick från den eminente @leiden

B3E5464D-BC4B-4F09-A7FE-E8EB263FCC32.jpeg
92E94398-11D4-4AA8-B3CB-D90462F981D3.jpeg
5517BDAB-F5C0-4D19-8665-90FA035C91CA.jpeg

Äger ingen av dem men måste säga att 103:an är både snyggare och häftigare än Speedmastern.. Och så blir det ju en slant över om man köper Sinnen istället. :)
Äger ingen av dem men måste säga att 103:an är både snyggare och häftigare än Speedmastern.. Och så blir det ju en slant över om man köper Sinnen istället. :)
Speedyn kommer aldrig att lämna. Stod faktiskt i valet och kvalet mellan de båda när den införskaffades. Just pga av att jag kunde ha köpt två Sinn för samma peng som Speedyn. Har bestämt att den ska gå i arv till något av barnen och då känns ändå valet rätt!

Plus att man inte behöver bekymra sig för ett dopp med klockan på. 103:an förefaller robustare.
Jag har haft speedmastern tidigare. Och det går naturligtvis inte att ifrågasätta en sådan ikon. MEN sinnen har en charm/mysighet över sig som jag inte kände av på samma sätt med speedyn. Sen precis som du säger så "sparar" man ju en slant att bränna på andra klockor istället :D

Hur lång väntetid blir det allt som allt från att du skickade ner den? De har vad jag förstår lite ont om urisar för tillfället så jag gissar att det tar längre tid än vanligt.
Det tog 10 v ifrån att jag lämnade in den hos Erikson till jag fick ett kostnadsförslag. Sen skulle det ta ytterligare 6 v att serva den.
Så har ni inga akuta servicebehov skulle jag rekommendera att vänta lite innan klockan skickas iväg!

Sedan är det ju även hushållningsekonomiskt klart sundare att gå på 103:an...inte för att det ofta är styrande här inne men ändå...;)
Båda är grymma klockor! Beror ju lite på vad du har för andra klockor. 103 är ju lite mer badvänlig och kan således följa med på de flesta äventyr! Speedy är ju en klassiker. Åk till Eriksons och prova, de säljer ju båda!
En Speedy eller 103?? Jobbigt de här...:(:mad:

Jag har precis skaffat min första Sinn. En 104.

Fråga: vridringen glappar, jag skulle säga kanske 0,1-0,2mm. Är detta vanligt? Om inte, går det att fixa själv?

Jämför de två bilderna - speciellt vid 5:an på vridringen (dvs klockan 11).

Trevlig klocka för övrigt :)

3F2BA7A9-983A-4C3C-81CD-FC5E8832487B.jpeg
72748095-FEA0-4D0F-975B-F4A9C9C91CE5.jpeg

Fråga: vridringen glappar, jag skulle säga kanske 0,1-0,2mm. Är detta vanligt? Om inte, går det att fixa själv?

Snyggt! Ja jag hade en som glappade lite innan och min händige vän fixade det genom att spänna åt skruvarna som går runt bezelens kant.

Grattis :) Det börjar blir ett bra gäng med 104or i tråden nu. Hoppas att du får ordning på vridringen med @TobiasD tips.

Jag borde också ta loss min bezelring för lite välbehövlig rengöring :) Hm, kanske byter till den grå ett litet tag.
Jag tror inte att det hjälpte att dra åt skruvarna - fast nu vet jag att de är åtskruvna :D Jag kanske skall ge mig på att lossa allt och skruva ihop igen. Finns det risk för någon mikroskopisk fjäder som kommer att flyga iväg?

Min tanke är att använda den som en lättviktsbeater på helgen. Förutom vridringen som är liiite för stor i diametern så känns klockan väldigt stabil. Rejäl länk.

Jag tror inte att det hjälpte att dra åt skruvarna - fast nu vet jag att de är åtskruvna :D Jag kanske skall ge mig på att lossa allt och skruva ihop igen. Finns det risk för någon mikroskopisk fjäder som kommer att flyga iväg?

Min tanke är att använda den som en lättviktsbeater på helgen. Förutom vridringen som är liiite för stor i diametern så känns klockan väldigt stabil. Rejäl länk.
Hm, jag hade inte vågat mig på det. Men är du händig så kanske ;) Är det störigt? Konstigt att det inte fixade sig med skruvarna.

Grym beater iallafall :) Grattis.

Tillbaka
Topp