God afton!
Idag blev jag med Sinn när ett efterlängtat paket äntligen nådde mig.
Kort bakgrund: Har alltid gillat klockor med intresset tog fart på allvar för kanske 1,5-2 år sen. Sedan dess har nog ett 30-tal klockor passerat. Det blev en ökad ruljangs när jag hittade hit till forumet.
Sinn var ett märke jag inte hört talas om innan men blivit mer och mer dragen till, till viss del pga min kärlek till Tyskland och deras känsla för kvalitet. Jag har de senaste par månaderna planerat, jämfört och kollat recensioner på olika Sinn, samt hängt i detta forum, lite i bakgrunden.
Valet föll till slut på en Sinn 104 St Sa I med svart tavla, även om jag fortfarande är sugen på hur 556i-modellerna, 103 och 856 skulle kännas. (Dykarklockorna är jag rädd blir för stora på mig). Men man måste börja någonstans!
Som alltid när man tittar ut klockor online, på bilder och i videoer, så vet man inte säkert hir man kommer uppleva klocka IRL. Tyvärr bor jag i Västergötland och har sällan möjlighet att besöka Sundbyberg för att se Sinn live. Men – jag har nog aldrig fastnat för en klocka så snabbt som när jag öppnade lådan med min 104 i! Den är ju helt fantastisk! Nu har jag bara burit den några timmar, men det känns riktigt bra än så länge.
Här kommer några bilder!
Första handledsbilden!
Originalbandet ... var lite stort även på innersta hålet. Har tyvärr raniga handleder på ca 15,5 cm :/ Får fixa nytt hål sen!
Då 104 är känd som ”strap monster”, vilket också var en av anledningarna till att jag valde den, slängde jag på ett grönt nato så länge! Planen är att beställa en Fine-länk från Erikson vid tillfälle. Fick ju tips en bit upp i tråden här om att det går att göra för en rimlig penning!
Det var allt för ikväll. Tack för mig och tack till alla som skriver i denna tråd!