• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag tror inte att det hjälpte att dra åt skruvarna - fast nu vet jag att de är åtskruvna :D Jag kanske skall ge mig på att lossa allt och skruva ihop igen. Finns det risk för någon mikroskopisk fjäder som kommer att flyga iväg?

Min tanke är att använda den som en lättviktsbeater på helgen. Förutom vridringen som är liiite för stor i diametern så känns klockan väldigt stabil. Rejäl länk.

Nu är jag inte hundra på om 104 och U1 har samma system för vridning, men om så är fallet behöver du inte oroa dig. Sorry ni som har sett den tidigare, tror det kan vara tredje gången den postas i tråden :) Men för nytillkomna kan den vara intressant och informativ.

Hm, jag hade inte vågat mig på det. Men är du händig så kanske ;) Är det störigt? Konstigt att det inte fixade sig med skruvarna.

Grym beater iallafall :) Grattis.
Äh, det är inte så farligt. Lite patina och karisma hör livet till.

Jag har aldrig klämt på Sinn tidigare så jag vet inte hur tajt det "skall" vara. Sånt kan ju skilja endel - länken på en säg 5-siffrig Rolex är ju ingen kvalitetsprodukt direkt.

Jag har aldrig klämt på Sinn tidigare så jag vet inte hur tajt det "skall" vara. Sånt kan ju skilja endel - länken på en säg 5-siffrig Rolex är ju ingen kvalitetsprodukt direkt.
Jag klagade på just detta när jag va med i passaround på 104an. Störde mig ganska mycket på det men det goda med klockan väger ändå tyngre :)

Jag har precis skaffat min första Sinn. En 104.

Fråga: vridringen glappar, jag skulle säga kanske 0,1-0,2mm. Är detta vanligt? Om inte, går det att fixa själv?

Jämför de två bilderna - speciellt vid 5:an på vridringen (dvs klockan 11).

Trevlig klocka för övrigt :)

3F2BA7A9-983A-4C3C-81CD-FC5E8832487B.jpeg
72748095-FEA0-4D0F-975B-F4A9C9C91CE5.jpeg
Välkommen! En riktigt trevlig klocka – så stilig och versatil!

Jag klagade på just detta när jag va med i passaround på 104an. Störde mig ganska mycket på det men det goda med klockan väger ändå tyngre :)

Är det passaroundklockan som du har köpt om man får fråga? Tänker att det kanske kan vara just det exet som strular.
Eller vad säger @Remofflan och @Ur-snygg om era vridringar?

På min 104, som för övrigt också är den första och enda Sinn jag hanterat (hittills!), är vridringen tight. Kanske haft tur. Hoppas det går att lösa! :)

En annan liten fråga. Jag är en hårsmån från att beställa en 103 St (akryl). Känns som den prickar in många saker för mig och kan bli en favorit i samlingen.

Det sista hindret hindret för mig egentligen är höjden. Är lite orolig för de 15,5 milimetrarna. Och att den ska bli ännu högre på NATO. Hur stor issue är det egentligen? Kanske någon sitter inne på några fina wrist shots i profil? ;)

Förhoppningsvis uppväger allt annat positivt med klockan om du inte får bukt med "spelet"!

En annan liten fråga. Jag är en hårsmån från att beställa en 103 St (akryl). Känns som den prickar in många saker för mig och kan bli en favorit i samlingen.

Det sista hindret hindret för mig egentligen är höjden. Är lite orolig för de 15,5 milimetrarna. Och att den ska bli ännu högre på NATO. Hur stor issue är det egentligen? Kanske någon sitter inne på några fina wrist shots i profil? ;)

Jag tror inte att du behöver oroa dig i och med att en betydande del av höjden ligger i glaset vilket brukar göra att det inte upplevs högt på samma sätt.
Men jag har aldrig ägt en ny 103 så kanske bäst att invänta förstahandsåsikter innan du slår till :)

44e9386aea6c392a8d87a9cf1cfb62c2.jpg
SINN_103_CASE21.jpg

Man vet att det är en grym klocka när man blir avis på andra som har samma klocka som en själv ;)
Edit: ännu ett exempel på hur väl den fungerar med olika band.
Haha ja, det måste ju vara det ultimata beviset på att man hittat rätt :)
Jag får alltid beslutsångest när jag ska byta band, allt (nästan iaf) passar lika bra!

Har själv inga bekymmer med höjden och som stod ovan är klockan byggd i nivåer där akrylen putar ut i mitten. Jag har smala handleder också, bara att köra på.
E13963A8-00A2-4863-B37F-DB77DA15DBC2.jpeg

Ursäkta dålig bild men är nog första och enda sängkammarbilden jag kommer ladda upp!

Är det passaroundklockan som du har köpt om man får fråga? Tänker att det kanske kan vara just det exet som strular.
Eller vad säger @Remofflan och @Ur-snygg om era vridringar?
Näe, det är inte passarounden. Jag får slänga iväg ett mail till Sinn och fråga. Det kan ju helt enkelt vara variationen i QC. Dag och datum linjerar bra -till skillnad från passarounden.

Kul kombo även om jag föredrar originalet. Sinn 103 Classic på Speedmaster-länk :)

EDIT: Bild tagen från Uhrforum

IMG_5063.jpg
Jäkligt nice klocka, men just den där kombon... njäääe känner jag.
Jag hade gått på original.
Såg en på Ebay härom veckan. Funderade på om jag skulle vara med och bjuda, såg riktigt prisvärd ut länge men sen slutade den på 17 någonstans. Det är ju nästan samma klocka som jag redan har fast med vita tavlor. Så den fick passera.

Jäkligt nice klocka, men just den där kombon... njäääe känner jag.
Jag hade gått på original.
Såg en på Ebay härom veckan. Funderade på om jag skulle vara med och bjuda, såg riktigt prisvärd ut länge men sen slutade den på 17 någonstans. Det är ju nästan samma klocka som jag redan har fast med vita tavlor. Så den fick passera.

Det måste jag ha missat. 103 Classic för 17' är ett kalasfynd. Utan att göra en grundligare faktakoll tror jag aldrig att jag sett en Classic beg under 25'.

Jag inser att jag kan ha misstagit mig. Kan ha varit med pandatavla i utförandet med dag/datum. Så inte alldeles identisk, men ändå snarlik.

Ja, det är bara Classic av de nya 103 som har subdials 3-6-9. Pandatavlan är mysig och på just det exet tycker jag att visarna har en riktigt bra färg. Den stora pilen på kronografsekunden är förbannat stilig också.

Ok
Då minns jag fel. @Clark Kent kan förhoppningsvis reda ut om priser droppat eller om detta är en helt annan modell.

Priset på Pandan är bra men inget fantastiskt. Men det är som sagt en helt annan modell med mer ålder, jag tror att det är 90-tal.

Edit: Kvällsbild på 103B. Bra kvälls-mode på kameran. Taget inne i en mörk bil med rätt så dålig gatubelysning utanför.

IMG_20181022_203627.jpg

Tillbaka
Topp