Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag såg en svart till salu för några dagar sedan, glömt både var och för hur mycket men att det var FÖR mycket kommer jag ihåg.Den blå U1 verkar förresten inte limiterad så som U1 Professional var, även om den bara verkar säljas via Watchbuys. Står på WB´s hemsida att den visades på Münich Watch Fair, men Sinn själva har varken bilder på den på Instagram eller hemsidan. Beräknat släpp är till slutet av november.
Sen så släpps en till variant med damaskusstål och som kostar skjortan, ca 8.500€. Den förra varianten som också tillverkades i 100 ex sålde slut, men det var en svart variant som jag tycker ser mer speciell ut.
Den där fast med den svarta bezeln. Mums!Det var även en ny U1. U1B med vad det verkar som samma blå nyans som på T1/2.
EDIT: Kul, då kan man snart köpa blå gummi till U1
Det var väl den där Damazkusen man kunde klämma på under mini-Basel antar jag, glömt bort den nästan.Den blå U1 verkar förresten inte limiterad så som U1 Professional var, även om den bara verkar säljas via Watchbuys. Står på WB´s hemsida att den visades på Münich Watch Fair, men Sinn själva har varken bilder på den på Instagram eller hemsidan. Beräknat släpp är till slutet av november.
Sen så släpps en till variant med damaskusstål och som kostar skjortan, ca 8.500€. Den förra varianten som också tillverkades i 100 ex sålde slut, men det var en svart variant som jag tycker ser mer speciell ut.
Är den re-lumad?Sinn 103B
Jag älskar verkligen tavlan
Är den re-lumad?
Edit: det måste den vara.
För att jag tycker att den ser riktigt oskarp ut i lumen på siffrorna. Botten på siffran ser tryckt ut och är skarp, men lumen ligger ju som en korv ovanpå. Dessutom ditlagd av en ostadig hand där den på några siffror ligger t o m har missat målet något. Titta på 7:an t ex. Det kan inte vara original.För att? Det tror jag verkligen inte men är ju naturligtvis inte hundra
Mycket fin. Det finns vibbar av Breguet Type XX i den. Vad mäter din på höjden?Sinn 103B
Jag älskar verkligen tavlan
För att jag tycker att den ser riktigt oskarp ut i lumen på siffrorna. Botten på siffran ser tryckt ut och är skarp, men lumen ligger ju som en korv ovanpå. Dessutom ditlagd av en ostadig hand där den på några siffror ligger t o m har missat målet något. Titta på 7:an t ex. Det kan inte vara original.
Mycket fin. Det finns vibbar av Breguet Type XX i den. Vad mäter din på höjden?
Jag ska absolut inte utge mig för att vara expert eller ens kunnig i egentlig mening. Men jag tyckte inte det överensstämde med vad jag är van att se från våra vänner på Sinn. Finns annat handpålagt som ser mer städat ut tänker jag (Seiko MM300). Där förvisso enklare att utföra, men ändå.Googla på modellen så ser du att i princip ingen ser perfekt ut även om du breddar googlingen till Breguet Type XX och kusinmodeller. Jag sitter absolut inte inne på facit med men tanke på skick i övrigt skulle det kännas lite konstigt om man under resans gång varit tvungen att reuma och dessutom få till exakt samma nyans på index och visare. Det är väl snarare ett utslag av att lumen är applicerad för hand och att kvalitetskontrollen lämnade övrigt att önska.
Men vintageexperter som @Aurum @NiklasArvid @eriksson850 @TorNet @Rozzy får mer än gärna komma med ett utlåtande eller vem som helst som kan tänkas sitta inne med ett sannolikt svar
Jag ska absolut inte utge mig för att vara expert eller ens kunnig i egentlig mening. Men jag tyckte inte det överensstämde med vad jag är van att se från våra vänner på Sinn. Finns annat handpålagt som ser mer städat ut tänker jag (Seiko MM300). Där förvisso enklare att utföra, men ändå.
Måste erkänna en sak. Gillar Sinn rejält, måste ha en på sikt. En rejäl torpedo des großen Kalibers EZM eller U1.
I know! Det är annan historik och känsla, men sen jag köpte Inoxen asså.... hur slår man den hårdheten!?
Ångrar nästan jag köpte den pga allt annat blir typ plastico i jämförelse
Supergeil mit einem Einsatszeitmesser och sen 5000 m wasserdicht. Det är något med att ha en klocka som är spec:ad för löjligt mer än man någonsin kommer behöva.Måste erkänna en sak. Gillar Sinn rejält, måste ha en på sikt. En rejäl torpedo des großen Kalibers EZM eller U1.
I know! Det är annan historik och känsla, men sen jag köpte Inoxen asså.... hur slår man den hårdheten!?
Ångrar nästan jag köpte den pga allt annat blir typ plastico i jämförelse
repor är ett måste skulle aldrig lägga till tegmited CaseMen repade du inte din Inox första kvällen? Det kommer du aldrig att lyckas med på en U1
repor är ett måste skulle aldrig lägga till tegmited Case
Im with, im with! Men ärligt talat släpper jag ner min SchweiziskaSupergeil mit einem Einsatszeitmesser och sen 5000 m wasserdicht. Det är något med att ha en klocka som är spec:ad för löjligt mer än man någonsin kommer behöva.
Bara vetskapen om att det är deutscher U-Bootstahl, tysk Spitzenqualität, gör mig intresserad. Tänk att känna det gedigna tyska hantverket på armen!
Vet inte om det postats tidigare men igår lanserades 4 nya Sinn-färger/modeller.
Helt enig där. Mycket trevlig.Förra sidan, old news Det gråa sunbursten är löjligt snygg, blir lite sugen!
U1 var riktigt lyckad!
Vet inte om det postats tidigare men igår lanserades 4 nya Sinn-färger/modeller.
En finsk U1U1 var riktigt lyckad!
Ingen klocka jag skulle köpa men är allt bra nyfiken på hur den ser ut irlNågra nya bilder på 1800 Damaszener som inte har varit uppe i tråden.
Vad tycker ni om den applicerade Damaszener-texten som kommer som på en namnskylt istället för separata bokstäver? På första bilden där man ser det från sidan tycker jag att det en smula märkligt ut, medan på sista bilder där man ser det rakt framifrån så tycker jag att det blir en rätt bra enhet med datumvisningen.
Ingen klocka jag skulle köpa men är allt bra nyfiken på hur den ser ut irl