• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

103A skulle smaka mumma!

Ja, och speciellt Big Eyes är extra fin. Men för dyrt om man ska gå via handlare. Denna och även den förra 103A de sålde sattes ut för 8,5´€ och var borta inom ett par dagar, så det lär knappast ha prutats hur mycket som helst heller. Bondloppis eller små antikbodar på den tyska landsbygden tror jag är bästa chansen att komma över ett ex :)

EDIT: Alternativt att man hittar renoveringsobjekt som folk tvekar på som i fallet med min 101B.

Så här kan det se ut i mobiltelefonens galleri när man ska försöka få till ett enda foto :) Det är ungefär dubbelt så många utöver de här också :D

Screenshot_20181115_020010.jpg

Tänkte fortsätta lite med Sinn historiken i form av två äldre kataloger, denna gång för dykarklockor.
Den första katalogen är från sen 80-talet och den andra från 1991 som jag fick på Boot 91 i Düsseldorf.
Det var lååångt innan U1, UX - u-båt stål osv. Kan tänka mig att det finns några modeller ni inte känner igen.
Jag börjar med 80-talet.
Varsågod:
Sinn_Taucheruhren_s.1.jpg

Sinn_Taucheruhren_s.2.jpg

och så 1991:

Sinn_Taucheruhren_1991_s.1.jpg

Sinn_Taucheruhren_1991_s.2.jpg

Tänkte fortsätta lite med Sinn historiken i form av två äldre kataloger, denna gång för dykarklockor.
Den första katalogen är från sen 80-talet och den andra från 1991 som jag fick på Boot 91 i Düsseldorf.
Det var lååångt innan U1, UX - u-båt stål osv. Kan tänka mig att det finns några modeller ni inte känner igen.
Jag börjar med 80-talet.
Varsågod:
Sinn_Taucheruhren_s.1.jpg

Sinn_Taucheruhren_s.2.jpg

och så 1991:

Sinn_Taucheruhren_1991_s.1.jpg

Sinn_Taucheruhren_1991_s.2.jpg
So whoever owns that 805 that's been kicking around the forum, now they know they need to get in on a tropic to complete the look!

85246749-7B7E-4275-89F1-812CEE0B3622.jpeg
Måste posta en rättelse. Beklagade mig här inne över de ev långa väntetiderna jag klev informerad om när jag lämnade in 556an på garanti-ärende. Fick besked om 10-12v innan de skulle återkomma med åtgärd och tidsplan.
Något förvånad blev jag när den landade hos UPS ombudet ca 1 mån efter att jag skickat den!:cigar:

Självklart hänger denna med även idag. Trivs riktigt bra i solljuset.
20181116_104617_HDR-01.jpeg

Jag skickade DM till Tim Burlon på Sinn idag förresten och frågade om det var några gamla rävar kvar sedan Helmut-tiden som eventuell skulle kunna sitta inne på info om alla olika serienummer. Han hade någon i tankarna men som tyvärr redan hade gått hem, men han skulle fråga på måndag.

Jag skickade DM till Tim Burlon på Sinn idag förresten och frågade om det var några gamla rävar kvar sedan Helmut-tiden som eventuell skulle kunna sitta inne på info om alla olika serienummer. Han hade någon i tankarna men som tyvärr redan hade gått hem, men han skulle fråga på måndag.
Kul! Hoppas någon sitter på informationen :)

Halloj! Jag skrev för ett tag sedan ett svar angående eta 2824-2 i Sinn. Dom påstås ju för det mesta vara top grade men nu är jag förvirrad. Jag kollade min egen 556i o den sitter det novodiac stötskydd, inte incabloc! Alltså pekar det på Elabore grade. Hittade sedan en review på nätet där det faktiskt står att det kan vara top eller Elabore.... Blandar dom eller har dom sänkt nivån? Min Sinn är sedan i somras så ..? Någon som har koll? (Jag lade en lite mer generell tråd på startsidan men på det här smyck o juvel forumet blir det bara respons om man diskuterar Rolex värdeökning. Gäller inte den här tråden såklart men lite så i stort. Verkar inte vara såå många som är genuint intresserade av klockor egentligen) ...Men som sagt denna tråden är något helt annat så tillbaks till frågan :)

Halloj! Jag skrev för ett tag sedan ett svar angående eta 2824-2 i Sinn. Dom påstås ju för det mesta vara top grade men nu är jag förvirrad. Jag kollade min egen 556i o den sitter det novodiac stötskydd, inte incabloc! Alltså pekar det på Elabore grade. Hittade sedan en review på nätet där det faktiskt står att det kan vara top eller Elabore.... Blandar dom eller har dom sänkt nivån? Min Sinn är sedan i somras så ..? Någon som har koll? (Jag lade en lite mer generell tråd på startsidan men på det här smyck o juvel forumet blir det bara respons om man diskuterar Rolex värdeökning. Gäller inte den här tråden såklart men lite så i stort. Verkar inte vara såå många som är genuint intresserade av klockor egentligen) ...Men som sagt denna tråden är något helt annat så tillbaks till frågan :)

Här är ett svar i alla fall. Har inte så mycket kunskap för att veta om det stämmer eller inte, men jag har någonstans läst svar direkt från Sinn där de anger Top och det torde vara för riskabelt att ljuga om en sådan sak.

https://forums.watchuseek.com/f6/eta-2824-2-grade-elabore-top-4544523.html

Skärmavbild 2018-11-17 kl. 14.06.54.png

Tillbaka
Topp