• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Låter bra! Man kan iofs bara få gummit i svart som jag förstår det.
Blir lite sugen ändå :hungry:

Här är en annan variant av gummi på en Ezm2. Har mailat den säljaren och när han svarar kan jag fråga specifikt om gummit.

26BED2DB-38E6-4050-848D-C681820DEB2E_1542051683322.jpg
0AD0B5DC-4922-4187-A487-A98F5461B7FE_1542051709906.jpg

Här är en variant jag fick med min när jag köpte den för tio år sedan. Jag gissar att det är avsett för EZM 3. Jag verkar dock ha använt det mycket mer än jag kan minnas för det är väldigt slitet, texten Sinn på gummit är nästan helt borta. Låset har mycket högre kvalitetskänsla än låset till länken.
42D3C886-8735-4D0E-B9A6-CA0889D940BC.jpeg
D05008A5-BEF8-4941-A682-0BBA639AA65C.jpeg

I yttre tjänst, fortfarande varianter av G-shock
De som tilldelats Tissotklockan för ”Nit och Redlighet” bär den.
I övrigt finns det ofta ett stort klockintresse bland livvakter, kollegor som gjort FN-tjänst och insatspoliser.
Jag jobbar i en mindre stad, har en kollega med RolexSub på armen och sedan en kollega som bl a bär en Sinn 103. Seiko Sarb033, Hamilton Jazz har jag också noterat idag på kollegorna.

I övrigt finns det ofta ett stort klockintresse bland livvakter, kollegor som gjort FN-tjänst och insatspoliser.
Jag jobbar i en mindre stad, har en kollega med RolexSub på armen och sedan en kollega som bl a bär en Sinn 103. Seiko Sarb033, Hamilton Jazz har jag också noterat idag på kollegorna.
Hur ofta händer det att du använder U1an istället för batongen? ;)

Vilket himmelrike! Inom ambulanssjukvården tittar kollegorna på en frågande när man ens knystar om armbandsur. "Vaddå, du har väl mobil?"
Sen får vi ju inte bära ngt på handlederna i jobbet av hygienskäl (vilket är en stor sorg i mitt liv), men... Att intresset är så bedövande svalt bedrövar mig.

Sorry för Sinn-OT ;)

Vilket himmelrike! Inom ambulanssjukvården tittar kollegorna på en frågande när man ens knystar om armbandsur. "Vaddå, du har väl mobil?"
Sen får vi ju inte bära ngt på handlederna i jobbet av hygienskäl (vilket är en stor sorg i mitt liv), men... Att intresset är så bedövande svalt bedrövar mig.

Sorry för Sinn-OT ;)

Annars har du ju Ezm12 som är framtagen för räddningstjänsten :) Inga bandstift så man kan snabbt få bort bandet och man knäpper bort vridringen så att man lätt kan skölja av klockan från diverse kroppsvätskor.

A count-up inner rotating bezel allows emergency doctors to constantly keep an eye on the specified time frames, while a countdown outer rotating bezel enables e.g. the exact times for administering medication to be monitored. The seconds hand – designed in the shape of a rotor – features an integrated pulse scale which enables easy recording of the heart rate every 15 seconds.

Sinn-EZM-12-Baselworld-2017-Review-3.jpg
41652716_741113122915183_8458383136855861506_n.jpg

Hej,
Är det någon som äger eller har erfarenhet av Sinn 104, har en fråga gällande ringen "Bezel" Vid kl 6 dvs 30 på ringen är den lite glapp c:a 1 mm, trycker man på den glappar den alltså neråt mot boet. Är detta normalt? Den är helt ny.

Annars har du ju Ezm12 som är framtagen för räddningstjänsten :) Inga bandstift så man kan snabbt få bort bandet och man knäpper bort vridringen så att man lätt kan skölja av klockan från diverse kroppsvätskor.

A count-up inner rotating bezel allows emergency doctors to constantly keep an eye on the specified time frames, while a countdown outer rotating bezel enables e.g. the exact times for administering medication to be monitored. The seconds hand – designed in the shape of a rotor – features an integrated pulse scale which enables easy recording of the heart rate every 15 seconds.

Sinn-EZM-12-Baselworld-2017-Review-3.jpg
41652716_741113122915183_8458383136855861506_n.jpg

Hehe, jag vet... Men den uppfyller inte svenska basala hygienrutiner ändå. Armarna ska bara rena från allt och det ska gå att sprita händer/underarmar fritt multipla ggr under ett uppdrag. Ska inte göra några långa utläggningar om bakomliggande orsaker, men tyvärr är det inte OK enl regelboken och tyvärr på hyfsat goda skäl. Jag önskar att det vore, då skulle jag redan haft en :) :) :)

Hej,
Är det någon som äger eller har erfarenhet av Sinn 104, har en fråga gällande ringen "Bezel" Vid kl 6 dvs 30 på ringen är den lite glapp c:a 1 mm, trycker man på den glappar den alltså neråt mot boet. Är detta normalt? Den är helt ny.
Tjena! Problemet du beskriver känns som en avvikelse. Dock är ju bezeln ”skruvad” för att sitta på plats om jag inte missminner mig. Du borde kunna lösa det med en precisionsmejsel.

Hej,
Var med på en passaround på en 104a och den var också ny och hade exakt detta fenomen. Störde mig också på det. Förhoppningsvis går det att rätta till.

Ok, så det kan vara något som denna trevlig klocka bjuder på. Behöver inte vara något fel alltså.

Jag skulle definitivt höra av mig till Sinn eller Erikson beroende på vem du har köpt den av och ställa frågan. Lika bra att så tidigt som möjligt påpeka eventuella avvikelser. Det finns ju ett gäng 104 här på forumet så förhoppningsvis får du lite mer svar under morgondagen på hur de andras vridringar beter sig.

Senast ändrad:
Jag skulle definitivt höra av mig till Sinn eller Eriksson beroende på vem du har köpt den av och ställa frågan. Lika bra att så tidigt som möjligt påpeka eventuella avvikelser. Det finns ju ett gäng 104 här på forumet så förhoppningsvis får du lite mer svar under morgondagen på hur de andras vridringar beter sig.
ok, tack för svar. Köpt i Sumpan. Jag avvaktar lite Sinn 104 ägare svar.

Min 104:a har ett minimalt glapp runt hela efter att ha kollat. Vi snackar bråkdelar av en mm. Har aldrig upplevt problem med det varför jag inte testat men, som nämnts, borde du kunna fixera den genom att spänna skruvarna i bezelen. Medföljande skruvmejsel borde kunna användas (under förutsättning att du har en sådan med din?).
Hej,

Min 104:a har ett minimalt glapp runt hela efter att ha kollat. Vi snackar bråkdelar av en mm. Har aldrig upplevt problem med det varför jag inte testat men, som nämnts, borde du kunna fixera den genom att spänna skruvarna i bezelen. Medföljande skruvmejsel borde kunna användas (under förutsättning att du har en sådan med din?).
Samma för mig, minimalt glapp runt hela vridringen på min 104.

Ok, min glappar bara vid 30 markeringen oavsett var den är, dvs jag kan snurra det till 10 i eller vad som helst, glappet följer med. Känner du igen detta.
Jag har glapp vid "55" ungefär (< 1mm) som följer med runt. Det blev något bättre när jag drog fast skruvarna lite bättre. Dock inte lika tajt som på tex Rolex eller Breitling, men då pratar vi ju andra prisnivåer.

Glappet är en del av klockans karisma :)

Tillbaka
Topp