• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ser bra ut med länk!
Varför blev jag sugen på mesh nu? :meh:

Tycker länken är riktigt bra. Sen föredrar jag länk på den här typen av klockor..
Mesh säkert också!

Det här klockan växer på mig for varje dag. Tyckte inte om den från början, men den har en "strangely attractive utilitarian look" en beskrivning jag hittat på WUS som jag tycker passar perfekt.

Den växer ännu mer när man väl har den på handleden. :)

Är den på service eller vad är problemet? Min 103 tachy var på service i flera månader. Man får ju försöka glömma bort den och se det som en positiv överraskning när den till slut kommer tillbaka. :)
Ja service. Den var inte tät.. :(
Ja det får man göra. Har gått hyffsat bra ändå. Men nu börjar jag sakna den.

Fick feeling när jag såg @Moorflax band och tog 903 idag.

IMG_20181120_101307.jpg
Såg att Sinn fokuserar på 903:an på sin Instagram idag!

DEE8CE31-6391-47F0-A8BC-E03E128A6690.jpeg

Ni vet hur det är ibland, man har en uppfattning och hamnar i en diskussion. Med åren lär man sig att lyssna på motparten, man blir lösningsfokuserad och försöker ta till sig motpartens argument. Allt är inte svart eller vitt, man respekterar osv osv
Fast innerst inne vet man att man har rätt! Fan Clark, här har du fel! Den är ju fantastisk, se....
Vad säger ni andra, bekräfta mig, se mig, hör mig!!!!
Bilden tagen från nätet, och ha en fin kväll nu

Ni vet hur det är ibland, man har en uppfattning och hamnar i en diskussion. Med åren lär man sig att lyssna på motparten, man blir lösningsfokuserad och försöker ta till sig motpartens argument. Allt är inte svart eller vitt, man respekterar osv osv
Fast innerst inne vet man att man har rätt! Fan Clark, här har du fel! Den är ju fantastisk, se....
:) Jag hör dig, den är cool.

Allt är fel med den där. 1000-metersdykare på läder, fakepatina, mattgrå tavla och pvd:ad boett.
Ja den är rätt cool :cool:

Senast ändrad:

Jag tror att det är läderbandet som har gjort att jag inte har tittat närmre på den. Men jag är på god väg att ändra mig...tycker att den bättre kommer till sin rätt på gummi :) Fin detalj att datumet är i samma sandfärg som visare och index.

Sinn-U1-D-Limited-Edition-5.jpg
sinn-u1d-dial-date.jpg

Tappade nästan bort min Sinn idag!

Letade i över en halvtimme efter min 104. Hade tagit detta kort i soffan.
7FC2B44C-0FD3-43FF-A83C-6AA9B9638149.jpeg

Efter det var den som bortblåst. Letade i olika rum jag varit. Under/mellan soffkuddarna. Runtom min sida sängen, där aktuella ur förvaras nattetid.

Till slut, för kanske en halvtimme sen, när jag än en gång rotar lite i soffan, frågar min fru vad jag håller på med. Jag berättar då att jag letar efter en klocka som jag tror jag kanske förlagt i soffan. ”Är det den här?”, säger hon medan hon höjer sin vänster arm, där min Sinn sitter på handleden! Förklarar att jag letat som en tok efter den, varpå hon ursäktar sig med att hon ville prova den lite. Vilket såklart är helt ok. :)

Solskenshistoria rakt igenom :)

Efter det var den som bortblåst. Letade i olika rum jag varit. Under/mellan soffkuddarna. Runtom min sida sängen, där aktuella ur förvaras nattetid.

Till slut, för kanske en halvtimme sen, när jag än en gång rotar lite i soffan, frågar min fru vad jag håller på med. Jag berättar då att jag letar efter en klocka som jag tror jag kanske förlagt i soffan. ”Är det den här?”, säger hon medan hon höjer sin vänster arm, där min Sinn sitter på handleden! Förklarar att jag letat som en tok efter den, varpå hon ursäktar sig med att hon ville prova den lite. Vilket såklart är helt ok. :)

Vad är det för läder?!

Om du kan visa en bild på din flygar-Sinn kanske vi svarar. Men har du en Sinn- dykare så svarar vi av princip inte :pompus:

Inlägget kan innehålla en smula ironi.
Med det sagt så har jag inte en aning. Men det var förbaskat snyggt.

Jag skulle tro att det är ett original från Sinn till just U1-D. Googlar man modellen verkar det vara samma som är med på de flesta av bilderna.

Låter som en helt vanlig dag för Clark Kent, hans klockor är ständigt på vift.

Vad gillar ni 1736 som Sinn kör på Insta nu?
36mm, 19mm mellan luggarna och 9mm tjock.
CBA4ECCC-BE0A-4F74-ACCE-2DA3035D4FC2.jpeg

Jag gillar verkligen proportionerna, att den är enkel/ren, och att den gjorts litet tåligare än liknande dressare. Men i verkligheten har jag tyvärr hakat upp mig på att den kändes lika dyr som blek. Hoppas jag är orättvis i det senare? :)

Börjar mer och mer fundera över en 104 med grå sunburst. Och jag tyckte mesh blev väldigt snyggt till. @ironcastle , vilken storlek har du på meshet och vad har du för storlek på handleden? :)
Jag vill minnas att vi hade liknande.

Gått och blivit tokkär i denna Sinn 144 st s jubilee! Desvärre är det en limitied edition i 300 exemplar... jag antar därmed att den inte går att köpa nu så istället vänder jag mig till denna tråd och undersöker om det finns någon på forumet som har en? Och eventuellt kan tänka sig avyttra ? :)
IMG_2840.JPG

Tillbaka
Topp