• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag håller med att rolex kan och börda bli bättre, men att en fel är en del av en klockans karisma protestera jag. För mer än 10k dem kan får en bezel att sitta rätt! Om klockan är under guarantee så ska sinn fixa den.
Håller med om att det inte ska sitta löst.
På U1 så glappar det en hel del. På denna ezm3 sitter ringen helt perfekt utan glapp.

79DF1703-585F-4CD7-A7EB-13C05C4CE81D.jpeg

Jag skulle definitivt höra av mig till Sinn eller Erikson beroende på vem du har köpt den av och ställa frågan. Lika bra att så tidigt som möjligt påpeka eventuella avvikelser. Det finns ju ett gäng 104 här på forumet så förhoppningsvis får du lite mer svar under morgondagen på hur de andras vridringar beter sig.
Det blev en ny, gick på garantin, Sinn byter ut den helt. Får den nya på några dagar.

Här är en variant jag fick med min när jag köpte den för tio år sedan. Jag gissar att det är avsett för EZM 3. Jag verkar dock ha använt det mycket mer än jag kan minnas för det är väldigt slitet, texten Sinn på gummit är nästan helt borta. Låset har mycket högre kvalitetskänsla än låset till länken.
42D3C886-8735-4D0E-B9A6-CA0889D940BC.jpeg
D05008A5-BEF8-4941-A682-0BBA639AA65C.jpeg
Aha, så om man tar bort dykarförlängningen så kan man mikrojustera genom att "vända på det normala" och byta hål på bandet istället för hål på claspen? Det är ju skitsmart och gör även låset kortare.

Senast ändrad:
Vad kör ni för läderband?
Inte hittat nåt som jag tyckt kännts jättebra på min EZM3F.

Kör nåt billigt tropical-band ibland som jag tycker funkar ok iaf.
gXCkdWI.jpg

Det som @Moorflax har med vita längsgående sömmar tycker jag passar fint. Det är ett originalband från Sinn och det är stabilt nog för att passa till klockan men utan att det för den sakens skull känns klumpigt.

Jag får lite Milgauss-vibbar av den. Men det är inte dåligt.
Jag fortsätter rocka ezm3 och är väldigt nöjd med detta. Tänkte byta till länk igår kväll men ångrade mig.

BF9352CC-3F44-45C0-8F4A-A0D85F9EC0D9.jpeg

Vad kör ni för läderband?
Inte hittat nåt som jag tyckt kännts jättebra på min EZM3F.

Kör nåt billigt tropical-band ibland som jag tycker funkar ok iaf.
gXCkdWI.jpg

Gör som @Moorflax och rockar ezm3.

FEEF77F6-8C25-4FA6-8C45-ED5558CAECB0.jpeg

Perfekt storlek tycker jag!

Det här klockan växer på mig for varje dag. Tyckte inte om den från början, men den har en "strangely attractive utilitarian look" en beskrivning jag hittat på WUS som jag tycker passar perfekt.

Ser riktigt bra ut! Var det Erikson som ordnade med gravyren också? Har du provat klockan själv? Alcantarabandet är nästan orimligt bekvämt :)

Yes, Richard styrde allt, plötsligt var det ett paket på väg liksom :) Bara mailade över logga och namn när jag lade beställningen.

Faktiskt inte, lyckats hålla mig. Blir bara sugen om jag testar den, och med gravyren blir det ju svårt att behålla den och köpa biocheckar istället :D

Tillbaka
Topp