• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Börjar mer och mer fundera över en 104 med grå sunburst. Och jag tyckte mesh blev väldigt snyggt till. @ironcastle , vilken storlek har du på meshet och vad har du för storlek på handleden? :)
Jag vill minnas att vi hade liknande.
Jag har ca 17,5 omkrets. Köpte det kortare Staib meshet vilket funkar perfekt. Med 104:an kan man ha drygt 18 skulle jag tro och det fortfarande funkar. Men bortåt 19, då blir det nog för tajt. Då lär man gå på det större istället. Det finns angivna mått som stämmer väl.
Köpte ett Geckota också nu på rean. Myyycket billigare. Men man får vad man betalar för. Därom rådet inget tvivel. Staib är myyyyycket bättre. Fast Geckota gör också jobbet.

1750€ och jag skulle nog hellre köpa en Tudor bb36 eller en Cartier Tank Solo large.

Vad kör ni för verktyg för att byta länk? Trött på att fippla med skitgrejer. Får bli rallyrem istället.

FE6A444D-4FFC-43E1-B693-7667D2FD1C38.jpeg
Kör Bergeon 6767F. Har funkat men såg idag att spetsen har pajat så att en liten del av "klon" har släppt. Det funkar fortfarande men lite sämre.
Sen har pinnen i andra änden krökt sig en smula också. Men den lastas på rätt hårt emellanåt.
Finns bergis en anledning till att spetsarna säljs lösa... Som för övrigt behöver lite gängsäkring för att inte släppa.
Rekommenderar? Ja, den är iaf 90% skulle jag säga.

1750€ och jag skulle nog hellre köpa en Tudor bb36 eller en Cartier Tank Solo large.

Vad kör ni för verktyg för att byta länk? Trött på att fippla med skitgrejer. Får bli rallyrem istället.

FE6A444D-4FFC-43E1-B693-7667D2FD1C38.jpeg

Tycker tyvärr att det är ruskigt krångligt att få på länken på Ezm3 och U1. Men det såg ju fint ut på gummi :)

@Diskaren

@Hoffa har åtminstone ägt en men minns inte vem som tog över den. Ligger en på C24 annars.

Jag har ca 17,5 omkrets. Köpte det kortare Staib meshet vilket funkar perfekt. Med 104:an kan man ha drygt 18 skulle jag tro och det fortfarande funkar. Men bortåt 19, då blir det nog för tajt. Då lär man gå på det större istället. Det finns angivna mått som stämmer väl.
Köpte ett Geckota också nu på rean. Myyycket billigare. Men man får vad man betalar för. Därom rådet inget tvivel. Staib är myyyyycket bättre. Fast Geckota gör också jobbet.
Då har vi lika stor handleder :)
Köpte du det på geckota som heter german thick mesh? Det har jag kikat på också.
Jag har faktiskt aldrig beställt från ebay. Måste man ha konto reggat? Eller har timedesign en vanlig checkout med kreditkort?

Då har vi lika stor handleder :)
Köpte du det på geckota som heter german thick mesh? Det har jag kikat på också.
Jag har faktiskt aldrig beställt från ebay. Måste man ha konto reggat? Eller har timedesign en vanlig checkout med kreditkort?
Jag köpte detta:
PROTOTYPE: GECKOTA PREMIUM MILANESE DIVER
På Ebay kör jag med paypal. Busenkelt när man reggat sitt bankkort. Om du kan betala med kort är väl olika från ställe till ställe skulle jag tro.

..och utan PayPal som jag antar skyddar en del.

Inte bara en del utan fullt ut. Jag drar mig för att sälja dyra saker på eBay för att PayPal är för säkert för köparen och det är säljarna som riskerar att blåsas.
Har köpt minst hundra grejer på eBay genom åren och aldrig blivit blåst. Men som säljare har jag blivit lurad tre gånger. Så nu är jag sjukt kräsen med vem som får handla. 100% positiva betyg och minst 100st genomförda affärer annars blir det inget handlat av mig :)

Inte bara en del utan fullt ut. Jag drar mig för att sälja dyra saker på eBay för att PayPal är för säkert för köparen och det är säljarna som riskerar att blåsas.
Har köpt minst hundra grejer på eBay genom åren och aldrig blivit blåst. Men som säljare har jag blivit lurad tre gånger. Så nu är jag sjukt kräsen med vem som får handla. 100% positiva betyg och minst 100st genomförda affärer annars blir det inget handlat av mig :)

Ja man ser ofta på utländska forum att det endast är köpare med många referenser som får betala via PayPal och jag skulle heller aldrig acceptera betalning via PP om jag gjorde affär med någon okänd via ebay eller liknande.

104 på läder beställd...snart får 556an en stallkompis :) var dock riktigt nära att köpa en handjagad Stowa B-uhr A istället. Men det får bli nästa gång. Man får konstatera att tyskarna generellt är för jäkla prisvärda kontra Swiss! Nog för att jag gillat o gillar mina Schweiziska klockor men långt från samma pang för pengarna är det!

104 på läder beställd...snart får 556an en stallkompis :) var dock riktigt nära att köpa en handjagad Stowa B-uhr A istället. Men det får bli nästa gång. Man får konstatera att tyskarna generellt är för jäkla prisvärda kontra Swiss! Nog för att jag gillat o gillar mina Schweiziska klockor men långt från samma pang för pengarna är det!

Kul :) Vilken färg och modell blev det?

Ska vi få den första 104 A?
Edit: den första 104A på Ks alltså. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp