• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

E9C8BC9B-2004-4A4D-9B4E-F8A33FEF9732.jpeg

Plockade fram den förut för att ta några bilder på förekommen anledning. Inte helt i onödan, nu får den det den fått på tok för lite av, handledstid.

Svårt det där när man har för bred smak för bara ett par tre klockor, men får dåligt samvete när dom inte får handledstid
One of the few watches that looks better in black, and one of a handful that Sinn doesn't offer in black o_O

Det är ju de riktigt tooliga klockorna som har destro och jag gillar det skarpt.
Var en smula tveksam innan köp men det försvann direkt och jag är fortfarande väldigt nöjd.
Jag gillar den mer med nato, läder och gummi än på länk vilket är ganska ovanligt för att vara mig!
Ja antar att det släpper snabbt för den är ju grym för övrigt. Precis som du säger är den ju riktigt bra på läder o den känns på något sätt så mycket mer allround än flesta dykare samtidigt som den ju är väldigt hardcore. Perfekt klocka egentligen, den och en elegant liten vintagedressare räcker ju egentligen..... :)

En Sinn 156 Gen 1 från 80-talet är det som jag helst av allt skulle vilja ramla över härnäst, men det är sanna mina ord ingen enkel sak. Det är betydligt vanligare med Gen 2 och 3.

Jag visste att det finns en Fulda Challenge-version varav ett ex ligger på C24 nu och som har legat där snudd på en evighet. Men jag kände inte till att det även finns en Project Take Off-version, eller rättare sagt jag har läst det tidigare men helt glömt bort det i och med att jag aldrig har sett ett ex förrän idag. Tyvärr är det gen 2, saknar en pusher, skruv till baklocket och säljs som renoveringsobjekt...men man blir ju lite nyfiken vad Projekt Take Off egentligen var. Står även Pacific Crossing of the zero på baklocket. Har provat att googla utan någon lycka. Får kanske ge den en tanke till för det skulle ju vara lite häftigt om det var en 156 som på något sätt har varit involverad inom det militära flyget.

Skärmavbild 2018-11-25 kl. 20.22.09.png

En Sinn 156 Gen 1 från 80-talet är det som jag helst av allt skulle vilja ramla över härnäst, men det är sanna mina ord ingen enkel sak. Det är betydligt vanligare med Gen 2 och 3.

Jag visste att det finns en Fulda Challenge-version varav ett ex ligger på C24 nu och som har legat där snudd på en evighet. Men jag kände inte till att det även finns en Project Take Off-version, eller rättare sagt jag har läst det tidigare men helt glömt bort det i och med att jag aldrig har sett ett ex förrän idag. Tyvärr är det gen 2, saknar en pusher, skruv till baklocket och säljs som renoveringsobjekt...men man blir ju lite nyfiken vad Projekt Take Off egentligen var. Står även Pacific Crossing of the zero på baklocket. Har provat att googla utan någon lycka. Får kanske ge den en tanke till för det skulle ju vara lite häftigt om det var en 156 som på något sätt har varit involverad inom det militära flyget.

Det ser väl ut att vara ett flygplan med någon ponton där på bilden på baklocket.

Nån japansk utgåva kanske? Sinn är väl populära där och Zero är ju ett gammalt japanskt stridsflyg som ser ut som på bilden.. Kanske ett Zero-plan som skulle korsa Stilla Havet (iom Pacific Crossing..)..

Edit: Zero-planen byggdes för övrigt av Mitsubishi om jag inte minns helt fel. Lite coolt..

Senast ändrad:
Nån japansk utgåva kanske? Sinn är väl populära där och Zero är ju ett gammalt japanskt stridsflyg som ser ut som på bilden.. Kanske ett Zero-plan som skulle korsa Stilla Havet (iom Pacific Crossing..)..

Edit: Zero-planen byggdes för övrigt av Mitsubishi om jag inte minns helt fel. Lite coolt..

https://s.webry.info/sp/mono-log.at.webry.info/200508/article_2.html

https://item.mercari.com/jp/m91934234657/
-> "Japan och USA samarbete Mitsubishi A6M Zero restaurering Pacific korsning av noll 1995 PROJEKT TAKEOFF"

Och denna zero-fokuserade tidning från 1994 verkar ha en artkel om "Project Takeoff":
https://www.ebay.com/ulk/itm/401165289163
Vill man ha klockan måste man ju buda hem tidningen som referensmaterial.

Men jäklar vad grymma ni är @Forsberg och @TTTomas :)

EDIT: Den verkar ha levt ett riktigt hårt liv. Hyfsad skillnad på baklocken på bilden jag postade och den som TTTomas länkade till.

Skärmavbild 2018-11-25 kl. 22.15.50.png

Har inget större intresse för just flygplan men det blir ju ett antal timmar framför History Channel, Viasat History, Discovery Channel och National Geographic m.fl. varje vecka så en och annan krigsdokumentär har man väl sett. :D
Och just Zero-planen är ju väldigt välkända och förknippade med attacken mot Pearl Harbor så därav kunde jag lägga ihop ett och ett.

Men nog om det och åter till klockan: Modellen ser ju väldigt snygg ut även om baklocket är slitet och en pusher saknas. Var det bra pris iom skicket? Kanske inte behöver bli alltför dyrt att fixa?

Har inget större intresse för just flygplan men det blir ju ett antal timmar framför History Channel, Viasat History, Discovery Channel och National Geographic m.fl. varje vecka så en och annan krigsdokumentär har man väl sett. :D
Och just Zero-planen är ju väldigt välkända och förknippade med attacken mot Pearl Harbor så därav kunde jag lägga ihop ett och ett.

Men nog om det och åter till klockan: Modellen ser ju väldigt snygg ut även om baklocket är slitet och en pusher saknas. Var det bra pris iom skicket? Kanske inte behöver bli alltför dyrt att fixa?

Ca 10´. Men det kommer garanterat behövas en full-service plus de delar som saknar och då är det ju minst 6´till. Men jag ska ta mig en funderare i alla fall.

Tillbaka
Topp