• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Någon som vet om Sinn släppt någon pepsi bezel ?
Nej inte vad jag vet. Hade inte tackat nej till en 104a gmt pepsi:cool:
B96F4EF1-DA50-4945-BCBB-97D58A23712E.jpeg

Jag skulle gärna ha en 556 med tavla i sunburst silver, utan datum, blånerade visare och med applicerade index. På fine-link. Om detta är önsketråden alltså.

Speciellt 10:n tror jag skulle passa @yonsson i och med att den är så fullproppad med teknik...bland annat med den nya Testaf-certifieringen, Diapal-teknik plus ett tegimenterat case, med mera med mera. Men nu ska jag sluta med indoktrineringsförsöket :)

Skärmavbild 2018-12-17 kl. 22.03.01.png

Det vore dock rätt grymt med en Chronometer/über-technology 104.
Jo vars! Sedan ska väl top grade och chronometer vara samma verk förutom själva certifieringen? Möjligen skiljer det på justering men båda mina Sinn (en ETA o en Sellita) går inom cosc stadigt. Jag har hittills inte haft enda avvikelse över 6sek plus oavsett position. Så jag är väldigt nöjd med tidshållningen på båda.

Så j-vla trist. Hade hoppats kunna överraska och posta bilder på en nykomling innan jul, men idag fick jag mail från Sinn att det saknas tavlor och nytt datum är i slutet av januari. Vän av ordning frågar sig om de inte klarar av att räkna till 100 och varför informationen kommer Efter det ursprungliga leveransdatumet. Saknar verkligen Awsome Sinn Girl som det gick att prata med på ett helt annat sätt än nuvarande kundservice.

Lyckades beställa en 103 St C som åtminstone till en början enbart gick att beställa om man var boende i Tyskland eller Österrike. Limiterad till 100ex och nu är den slutsåld. De har dessutom varit diskussioner om att minutvisaren på koreografen inte nollställer korrekt, och Sinn´s initiala svar var att det inte går att göra något åt ens med en visarkorrigering något som de verkar ha backat från nu som tur är.

Här är en länk från när ett större sällskap hämtade upp sina klockor från Sinn. Så nu är det bara att snällt vänta och hoppas på att de åtminstone skickar med något roligt som kompensation.

https://www.sinn-uhrenforum.de/index.php?page=Thread&threadID=12436&

34587627tb.jpg
34584026zf.jpg

Så j-vla trist. Hade hoppats kunna överraska och posta bilder på en nykomling innan jul, men idag fick jag mail från Sinn att det saknas tavlor och nytt datum är i slutet av januari. Vän av ordning frågar sig om de inte klarar av att räkna till 100 och varför informationen kommer Efter det ursprungliga leveransdatumet. Saknar verkligen Awsome Sinn Girl som det gick att prata med på ett helt annat sätt än nuvarande kundservice.

Lyckades beställa en 103 St C som åtminstone till en början enbart gick att beställa om man var boende i Tyskland eller Österrike. Limiterad till 100ex och nu är den slutsåld. De har dessutom varit diskussioner om att minutvisaren på koreografen inte nollställer korrekt, och Sinn´s initiala svar var att det inte går att göra något åt ens med en visarkorrigering något som de verkar ha backat från nu som tur är.

Här är en länk från när ett större sällskap hämtade upp sina klockor från Sinn. Så nu är det bara att snällt vänta och hoppas på att de åtminstone skickar med något roligt som kompensation.

https://www.sinn-uhrenforum.de/index.php?page=Thread&threadID=12436&

34587627tb.jpg
34584026zf.jpg
Riktigt tråkigt! :(

Blir du helt utan eller får du den i januari?

Jo vars! Sedan ska väl top grade och chronometer vara samma verk förutom själva certifieringen? Möjligen skiljer det på justering men båda mina Sinn (en ETA o en Sellita) går inom cosc stadigt. Jag har hittills inte haft enda avvikelse över 6sek plus oavsett position. Så jag är väldigt nöjd med tidshållningen på båda.

Jag hade faktiskt glömt bort att Sinn rockade top grade i sina klockor, det är rätt epic.

Det vore dock skönt om de kunde certifiera tidshållningen ändå, jag ogillar tidsavvikelser...

Nummer 44 är min och det kan de inte backa från, allt är betalat och klart och det skulle nog bli en smärre skandal om de inte levererade samtliga utlovade 100 exemplar. Så förhoppningsvis kommer den i januari men jag är inte så bra på att vänta :(
Trist att du fick vänta men kul att du lyckades knipa en sådan ändå! Det var bra jobbat o shit vad fin den är. Värd att vänta på...

Nummer 44 är min och det kan de inte backa från, allt är betalat och klart och det skulle nog bli en smärre skandal om de inte levererade samtliga utlovade 100 exemplar. Så förhoppningsvis kommer den i januari men jag är inte så bra på att vänta :(
Fin modell! Den som väntar på något gott. Och nummer 44 också! Skriker ju framtida samlarvärde med tanke på att Lewis Hamilton kör med nummer 44 på sin tyska Mercedes F1 bil ;)

Tillbaka
Topp