• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sedan hittade jag ett perfekt Cordura till 356:an. Sandbeige. Det är jag mer säker på att det blir kvar.

AJ-Ewvms7Ek9IH4MXTjDYUyiI0oQfAwMkfwsDZqlBar2GZAm1PZoJ9DCj42bMI724Uie2s0ep0NHXqxlfbAwRF62GuKQSDolLZpuZlR7KZraSaI0sfDKrr3t0j9d0Xmnl7Ttq9KaIA4vnG7w0WTboCjKE0vVTXWw6XxiGw4YYMkQYrjBpRCtJ8jYo-tjfGhE9Y_zSXt6wrEh_JlVKQeFUuVLx3OqJsvdTAEm-JNve0Zs43Y3O3ZqAVfTZWx3tBSPwT12PKh1yE5jEUF2E0y4mYSRJvVSbnAgna39BdF7kjOr9bv7mu-jOsQACdWpy9TSzocnre37IlmBZXB3hrWwubWVrjEmqDmCYmR51QeTUMolMzVtp_cupHgKD__W8WmuaEbRoDHhpMuBRtGwemncidnKUMDEYqkq7DUZTUeWdXTVnlGuerBUvXdgX84BQa54fKRgGsQP4LcNB1zajyRGZPqddS-r01lzDeSOITZrXyC5cfN_s4C_gOYYZa1dC1sB5ppLSh6t57tnRCh0TEEgJDUZZTHCfuiJpK2XVyvH_rUUfmR7mmETktCVGqb5v-yzk1xaADG7lOLPzD1wHZ7Sy_5tmTMPk-lNSJttSeU9ZsHdNcqPIHd8TYPbOIaAVHsXdsYFWlVbRqWqI86_l8cbIMokNmwawXTAN47YIq_RzwX-J0K6rXRpd6fkbpcb7nSBWhF2V5I6p0A1cAER7EQyFYTExtOkbjKzMecAtjR5ap77bBHMnyoeNGc4Zac4z5KqjPdYA_NsOz8TzD4C1W-3gzlSzW9CSBJgW5uNpa_CqNK-L7ju-VnjUA9ht3PeGqop9r3CJAiF46BojVLpx3WzxjunFPAxYH9AwYbA7C08yiMKurWW-dDwj_1xMqS_9Gb2wY7WBbakrA=w1028-h1028
Supersnyggt sandfärgat canvas!!! Var har du köpt det?[/QUOTE]
Kommer från MEYERHOFER "Tijuana".

Dom är riktigt fina dom där i Am main serien. Men verkar väldig ovanliga här. Visst ganska dyra är dom o för det priset behöver ju den för sista lilla spets finishen vara där också. Men det kanske den är! Ingen här som har en?

Instämmer. Konstigt att vi inte ser fler ur Frankfurt-serien? Vill man tex ha en dressare från Sinn borde det gå att hitta där. (Om man inte i stället köper en 556 som passar till i princip ALLT :))

Instämmer. Konstigt att vi inte ser fler ur Frankfurt-serien? Vill man tex ha en dressare från Sinn borde det gå att hitta där. (Om man inte i stället köper en 556 som passar till i princip ALLT :))
För mig är Sinn tool, det blir krock i huvudet att blanda in finklockan under samma flagg.

Vet inte riktigt om något märke lyckas blanda toolwatch och dress på riktigt? Skulle väl vara Rolex då möjligtvis om man räknar dom till dressur.

Det blir att kontakta Sinn. Jag återkommer med uppföljning av ärendet.
Min 104 är nu på väg ner till Tyskland. Christa på supporten var inte främmande för att hantera det som goodwill - beroende på vad felet är förstås.

När jag plockade bort länken för att packa ihop klockan så började den förstås att ticka. Men de får kolla igenom klockan ändå.

Snabba ryck!
Bra där!

Exakt! Det var en efterlysning alldeles nyss? Grattis hur som helst!
Japp, det högg efter bara 40 minuter, så nu sitter jag här med en liten dinka i det krispigaste skick. Jag måste bara vänja mig vid storleken -den är den nättaste klocka jag har ägt som vuxen människa. Jag tycker att den ser ännu mindre ut på nato, vilket var lite förvånande, så den lär bäras främst på länken, läder och Erikas MN strap. Kanske ett cordura skulle kunna passa bra också.

Fantastisk liten kronograf!
AJ-EwvkbYuaosPzTabzkw0yDimqq3gIShTO0AoVr4tTNve_CA4uOjmBbD4cVkbA9j7Zstz97M0nOGedbKbMqPGIi4Mvtac2edLPprsyht58eGG5hbM87hd4Llo_3G9sbXx22YZMKSwN5WI252nWdFlM5NPgiVred9mId5kJpmmUqOWguzp8bWYnwAjOzUOntXgwIYuAxuFulRkExF7Yc2kbijlLX-K-auLp1V42FDVuilB_v1Jg8k1ax0pFRVCSjmnQMt_b2f9e_hZg6pwj8ecpZXTkmUvS_WGeOLyyV9NntRnSJcnjrBXoL8V74qK0AD9TVJqkN0ee2evE8_D-pfjz2TYibiKpHU7RVe5bAoRjPYOow2nebu58nJv8mLZVlk5-gwcxCl6rQY_-mlE0X9xb-AUvKtSF6gFM16V-De3OUAWfLOngWZVhAoUY5PHW13K_0dnrPfxkHIGhTLSi0_xk_GVYVkMBK9MDDH2_PaNTqtMJt4fOJBuPori6LQPauoPS4W696eK_oLc_lrThuzIdC7VNzqf3aQ7wzTqZRPy9n9EhZbdjvp2v7yF2d5eP1DnTmxuNzZTlHz-tl_ZbkBs3sDAiD53RB6oR1_L0Yr5fod5vVRld8GmoTKpzjP0Gd0DhGZqSSR8X8VEyf8s0XuXf4rX7JltzheiL-T9ujUxY_qTmDTHR60KBDPoRh-KGiycYq2slhXdy0NNKo2qeoWqJxCp8lZFRdv9Il093-pFF2rn1yEB3zlLJfVyc-CuMzldwysM_M33qiOUFaBy1MQI6KA9WVJ9pKKJNtduRlqiPGkMjHiHSqWHgi6Sc_ppZSystxI3KZUJocYjXS9y6sAEOCktzL3fGSXpOLmWLMZ3vx4jaR3EfTzHLvqIR55lNLn-wUpqP-zw=w1028-h1028

Snygg kombo med bandet också. Har du hittat vem som står bakom varianten? Speciellt med desto, men det som gör den extra speciell förutom färgen är att man har flyttat även dag/datum. Nästan så att man skulle kunna tro att det är framtaget för personer som bär klockan på höger arm i och med att man får dag/datum-infon utan att behöva dra upp hela ärmen om man har en tröja eller skjorta :)

Hittade förresten bundbandet med urgröpning, det var @sinner som tipsade om det längre bak i tråden.

Snygg kombo med bandet också. Har du hittat vem som står bakom varianten? Speciellt med desto, men det som gör den extra speciell förutom färgen är att man har flyttat även dag/datum. Nästan så att man skulle kunna tro att det är framtaget för personer som bär klockan på höger arm i och med att man får dag/datum-infon utan att behöva dra upp hela ärmen om man har en tröja eller skjorta :)

Hittade förresten bundbandet med urgröpning, det var @sinner som tipsade om det längre bak i tråden.
Har inte hittat något.
Lägger med en liten bild på boettmärkningen. SUGer inte iaf!
AJ-EwvlHXHroyzxM7BeSfkUwJ1g0yZidjO1NcQKE1r-ByrcAZ959kVOzZGMAJsWtNRjPJVPxFQGG3VPKOFFgd9Sfu_-CgQvx-Agx0dYU_4q6RbzWvShtAmqDMkIMRQNrp2q_5DN5CRaibZViJVwu3mbR5R8sj5BTfpRR9qVYfsX4aeN4qMkoqjsoteUZnT-ZfgCH5hw6JeoDtfzthLC7Yx9bj7naWM2kmS5OTZ-zkKCPhq2n0_Vmo-_Ex7ozEER2s8ewys7jOdaAMKKw0wOQjiy3-F-NfYQFHYlGHl0Nwcc_rbWleb0H6PD66maT5RlCTrY6W0pGbbqoOUn5jNJbn-lrh1hipxlj0bLWr_aHN7_KWfOB9Du3oUIsvYb9weX7bl5EKdiJmnNBFu0yvs6PT_Cs2Kef3MFHpjnsV4VkIGAyD5XT3B4ml11izKdlP2BiovwIGEPPMsS5dMtxTp4QRkarMAMP7i8sPDmMaEEL3R3WYZ1HXwtjA81GcA1xqyVHF-eSb7ltoVZu75SwSvr0_8rfDvSCCaVvXHOvXTcNpFNetdgeszs9tccZQ14CBFuF75wqZLb5sDhOBQJ9C-H75QxiqM0zAG91r4NNcw73U4HnUGqe47TCC-690mfs8bt3QG9sNj_uOmyWRs8rHCoo3yQ6NjT4KjwAHQwVF7Ff5NkNosDNjYttjEEvf8P5KWUj-0y1c_O6o9Ts3LZGiH5gXm4q9AHz8pYqnsWPm1DIX5yrRHgh4vkb2_0ye_NxSdK9BVm_9c-oA1UEPeh-R8i2dYKObE4SgOZRYn16jXXemqzoSRXblk2Ai5lfGt1BLc_NcPkiO0Dp8PwyCHz70i0zq95_p-SZAUeB82SlRogSnEhkMizkhtXDU8CW93O-ZDMknjTNkQawZA=w1028-h1028

Det här med bandstift.... Alltså dels blir jag inte helt klok på vad och var man skall beställa för att få lite längre o lite tjockare för läder samt lite kortare o exakt tjocklek för länk. (Gäller både 104 o 556) OCH exakt rätt storlek för själva hålet i boetten. När jag gick till botten med detta genom att studera dom original stift som sitter på klockorna blir det riktigt snurrigt...556 köptes på länk o 104 på läder. Men... Ingen av dessa fyra bandstift är lika!! På båda klockorna skiljer sig de två stiften åt. Så nu har jag fyra olika original stift och inte ens dimensionen på stiftets slut som skall in o boetten är lika! Lite mycket schnapps på slutmontaget eller :confused:

Det här med bandstift.... Alltså dels blir jag inte helt klok på vad och var man skall beställa för att få lite längre o lite tjockare för läder samt lite kortare o exakt tjocklek för länk. (Gäller både 104 o 556) OCH exakt rätt storlek för själva hålet i boetten. När jag gick till botten med detta genom att studera dom original stift som sitter på klockorna blir det riktigt snurrigt...556 köptes på länk o 104 på läder. Men... Ingen av dessa fyra bandstift är lika!! På båda klockorna skiljer sig de två stiften åt. Så nu har jag fyra olika original stift och inte ens dimensionen på stiftets slut som skall in o boetten är lika! Lite mycket schnapps på slutmontaget eller :confused:
Kontakta @ERIKSON URHANDEL. Jag hade liknande problem/frågeställning och de fixade :)

Kontakta @ERIKSON URHANDEL. Jag hade liknande problem/frågeställning och de fixade :)
Japp jag tänkte ringa dom idag. Men jag skulle vilja lära mig vad som gäller och jag tycker inte jag hittar någon riktigt bra info. Hittade någon gammal tråd av yonsson som iofs var bra men inte tillräcklig. Hur hittar man tex bandstift för läder vs länk? Eller köper man bara någon mm längre för läder? Och hur vet man att dimensionen på tapparna som går in i boetten skall ha? Det skiljer ju uppenbarligen ... Så man blir ju förvirrad.

Japp jag tänkte ringa dom idag. Men jag skulle vilja lära mig vad som gäller och jag tycker inte jag hittar någon riktigt bra info. Hittade någon gammal tråd av yonsson som iofs var bra men inte tillräcklig. Hur hittar man tex bandstift för läder vs länk? Eller köper man bara någon mm längre för läder? Och hur vet man att dimensionen på tapparna som går in i boetten skall ha? Det skiljer ju uppenbarligen ... Så man blir ju förvirrad.
Det är ju just därför du ska prata med Erikson om det. De kan förklara exakt vad du ska ha! :)

Jag skulle vilja ha ett lite ”tooligare” läderband till min 556. Svart med vit kontrastsöm, slät yta (inget ”lackat” stuk), tight mot boetten med böjda ändar, 20 mm hela vägen och borstat spänne. Några tips?

Tillbaka
Topp