• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moody

Rolex
Grym bild! Har någon wrist shots med denna på typ en 18,5-20cm handled? Har alltid velat ha en men oroar mig över storleken...
22cm handled. Födelsemärke, som sagt. Men för mig personligen funkade den absolut!
IMG_2320.JPG
 

Kanadicken

Panerai
Det är en vanesak. Gillar 36 mm Explorer för att de är så smutta. Supersportigt med små klockor ju. 556 kommer funka kanon! Kör!
What's the lug to lug length on an expy 36? 556 is pretty short and I think that makes a big difference. Plus explorer is so classic that it should only be 36, it's just how the watch is supposed to be ;)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
FYI: Gällande U1 Camo
AD94D3F1-DA36-41C9-87ED-A855713BC491.jpeg

918901F5-0C7B-46C5-B111-3FFB5AC05F56.jpeg


Lite synd hade hoppats på att det ar kopplat till Tyska Försvarsmakten i någon mening.

Kommer direkt från Awesome Sinn Girl!

Stopp och belägg! Det mest intressanta är det du skriver om ASG :) Är hon tillbaka på Sinn? Flera personer har skrivit att hon inte längre är kvar och det är även den informationen jag har fått direkt från andra på Sinn. Om så är fallet är det ju i sådana fall otroligt goda nyheter då hon är på en helt annan nivå gällande kundservice än övriga hos Sinn.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Stopp och belägg! Det mest intressanta är det du skriver om ASG :) Är hon tillbaka på Sinn? Flera personer har skrivit att hon inte längre är kvar och det är även den informationen jag har fått direkt från andra på Sinn. Om så är fallet är det ju i sådana fall otroligt goda nyheter då hon är på en helt annan nivå gällande kundservice än övriga hos Sinn.
Haha jodå ”hon” är kvar men det kanske är en annan kvinna?

ASG är ju en officiel tjänstetitel hos Sinn, antar att platsannonsen var utformad ” Vi söker en ny ASG då vår kollega gått vidare i karriären” :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Haha jodå ”hon” är kvar men det kanske är en annan kvinna?

ASG är ju en officiel tjänstetitel hos Sinn, antar att platsannonsen var utformad ” Vi söker en ny ASG då vår kollega gått vidare i karriären” :D

Det är åtminstone en bra början även om det är en bit kvar innan någon kan fylla Sandras skor :)

Så vitt jag vet har alla med mer omfattande ärenden gällande exempelvis reklamationer, @ironcastle @Bjoerlin76 fått hjälp specifikt genom Sandra, och personligen tycker att hon skiljer sig både på sättet hon kommunicerar, kanske främst i det avseendet förresten med ett väldigt personligt anslag, och hur snabbt svaren kommer mot övriga på Sinn som jag har varit i kontakt med. Så Sandra är "The Original ASG" i min bok :)

Får man fråga hur kommer det sig att du ställde frågan? Ren nyfikenhet, eller har du fortfarande inte helt avfärdat att skaffa en U1 Camo? :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Gällande Camo så kan jag helt enkelt inte få denna klocka ut skallen! Antar att de inte är slutsålda då de går att beställa hos Sinn (LE 500ex)
Men de tar i..... måste nog flyga ner till Frankfurt och ta en 3-4 Maß, sedan ta en cab till ”outleten” och hoppas på att den finns in stock :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Gällande Camo så kan jag helt enkelt inte få denna klocka ut skallen! Antar att de inte är slutsålda då de går att beställa hos Sinn (LE 500ex)
Men de tar i..... måste nog flyga ner till Frankfurt och ta en 3-4 Maß, sedan ta en cab till ”outleten” och hoppas på att den finns in stock :D

Om du åker ner igen så får du gärna fråga om de kan montera en svart vridring på en Camo så att du kan fota. Tror att det är en grym kombo.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det är åtminstone en bra början även om det är en bit kvar innan någon kan fylla Sandras skor :)

Så vitt jag vet har alla med mer omfattande ärenden gällande exempelvis reklamationer, @ironcastle @Bjoerlin76 fått hjälp specifikt genom Sandra, och personligen tycker att hon skiljer sig både på sättet hon kommunicerar, kanske främst i det avseendet förresten med ett väldigt personligt anslag, och hur snabbt svaren kommer mot övriga på Sinn som jag har varit i kontakt med. Så Sandra är "The Original ASG" i min bok :)

Får man fråga hur kommer det sig att du ställde frågan? Ren nyfikenhet, eller har du fortfarande inte helt avfärdat att skaffa en U1 Camo? :)
Helt rätt. Sandra hjälpte mig i omgångar och det med ett mycket bra resultat. Som det borde vara, sett ur ett kundperspektiv.
 

Dacke

Omega
ja, godkväll
Min Sinnkran hörde av sig och undrade om jag inte skulle komplettera U1:an med en länk. Som av en slump råkade han sitta på en tegmenterad sådan och han var redo att släppa den till ett billigt pris. Givetvis måste jag ha en länk. Sagt och gjord, säljaren är en hedersman från nos till svansspets och bara ngn dag senare kvitterar jag ut en prydlig låda med länk och tillbehör. Ack, dessa tyskar. Vilken känsla, insexskruvar i länken, med följde även en liten flaska lock-tite. Så, nu får silikonstrapet vila ett tag. Jag är ingen händig man, dessutom snål, vilket är en olycklig kombination. Det brukar sluta med att man vänder sig till fackmän och betalar dyrare än man måste, för att man redan har ställt till det. Jag känner mig mycket stolt över att ha opererat själv med lyckat resultat, och jag slipper gå med skam till den lokale Stjärnurmakaren.
Trevlig kväll alla
578F0823-13DD-4DC8-88A1-E673CC6C4332.jpeg
884C8DF7-4760-4EBB-B0B8-1AB60BC7E00A.jpeg
 
Topp