• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ligger på 3500 kr från Erikson Ur. I alla fall i höstas, när jag kollade med dem.
Tack! :) Lite väl saftigt kan jag tycka... Har du sett den i verkligheten så att du kan uttala dig om kvaliteten på spännet jämfört med det på H-länken? Tyckte att spännet på H-länken kändes riktigt billigt för en så pass bra länk.

Tack! :) Lite väl saftigt kan jag tycka... Har du sett den i verkligheten så att du kan uttala dig om kvaliteten på spännet jämfört med det på H-länken? Tyckte att spännet på H-länken kändes riktigt billigt för en så pass bra länk.

Tycker det är svårt att jämföra i och med att det är dolt lås på fine-linken, så det är ju ingen riktig konstruktion på samma sätt som ett ”vanligt” lås. Jag har bara haft det under ett par veckor när jag byteslånade klocka med @Nissenutz och hade hans gamla 104:a. Men som jag minns det gillade jag både länk och lås.

Har inte känt på några andra liknande lås men tyckte den kändes bra. Riktigt bekvämt är det jämfört med låset på H-länken.

Bifogar några gamla bilder
IMG_20180607_194918.jpg
IMG_20180521_143404.jpg
IMG_20180627_140134.jpg

Bara använt H-länken, så kan tyvärr inte jämföra. Tycker den kändes bra och skön. Finelänken är klart finare (no pun intended!), men valde H för tool-känslan. ;)

Tycker det är svårt att jämföra i och med att det är dolt lås på fine-linken, så det är ju ingen riktig konstruktion på samma sätt som ett ”vanligt” lås. Jag har bara haft det under ett par veckor när jag byteslånade klocka med @Nissenutz och hade hans gamla 104:a. Men som jag minns det gillade jag både länk och lås.

Har inte känt på några andra liknande lås men tyckte den kändes bra. Riktigt bekvämt är det jämfört med låset på H-länken.

Bifogar några gamla bilder
IMG_20180607_194918.jpg
IMG_20180521_143404.jpg
IMG_20180627_140134.jpg

Bara använt H-länken, så kan tyvärr inte jämföra. Tycker den kändes bra och skön. Finelänken är klart finare (no pun intended!), men valde H för tool-känslan. ;)

Aha, det är ju ett helt annan typ av lås! Jag tyckte att låser på H-länken kändes som en tillbankad plåtbit men resten av länken är riktigt kvalitativ. Är ruskigt sugen på att köpa en 104 snart (har varit inne och vänt på annonsen som @Remofflan har ute ett antal gånger) men kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha en länk eller inte. Det känns knappt lönsamt att köpa med länk när man köper nytt heller om man vill ha ett läderband också för det blir samma nota. Går därför i tankarna att köpa en beggad på läder och köpa till en länk.

Tack för alla era svar! :)

Aha, det är ju ett helt annan typ av lås! Jag tyckte att låser på H-länken kändes som en tillbankad plåtbit men resten av länken är riktigt kvalitativ. Är ruskigt sugen på att köpa en 104 snart (har varit inne och vänt på annonsen som @Remofflan har ute ett antal gånger) men kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha en länk eller inte. Det känns knappt lönsamt att köpa med länk när man köper nytt heller om man vill ha ett läderband också för det blir samma nota. Går därför i tankarna att köpa en beggad på läder och köpa till en länk.

Tack för alla era svar! :)
Jag köpte länken av Remofflan så du får skylla på mig om du behöver den. :woot: Kan dock inte annat än passa på att rekommendera R som säljare. Affären var snabb o smidig o länken i utmärkt skick och helt enligt beskrivning. Sannolikt en klocka i mycket bra omvård ...
Sedan tycker jag egentligen annars helt tvärtom ovan när det gäller pris på ny länk. Det är ju mycket lägre än vad en ny länk till en Tag heuer eller tudor kostar. Då snackar vi tvåsiffrigt tusenlapp. Så att köpa en Sinn på läder för att se hur man trivs o sedan köpa till länk är en utmärkt idé. Länken kostar samma att köpa efter som ihop med klockan. Mycket bra o fair prissättning av Sinn!

Jag köpte länken av Remofflan så du får skylla på mig om du behöver den. :woot: Kan dock inte annat än passa på att rekommendera R som säljare. Affären var snabb o smidig o länken i utmärkt skick och helt enligt beskrivning. Sannolikt en klocka i mycket bra omvård ...
Sedan tycker jag egentligen annars helt tvärtom ovan när det gäller pris på ny länk. Det är ju mycket lägre än vad en ny länk till en Tag heuer eller tudor kostar. Då snackar vi tvåsiffrigt tusenlapp. Så att köpa en Sinn på läder för att se hur man trivs o sedan köpa till länk är en utmärkt idé. Länken kostar samma att köpa efter som ihop med klockan. Mycket bra o fair prissättning av Sinn!
Kul att höra att du är nöjd och kul för @Remofflan att höra också! :) Eftersom jag inte gillade H-länken när jag testade den på en passaround så är det ändå fine link för min del om jag ska köpa en. Definitivt mindre toolig men vill jag ha den toolig så kan man alltid slänga på ett nato, canvas eller gummi. Den där klockan passar ju på allt! :D Jag är lite blind när det gäller priset på länkar för de alla jag äger är aftermarket och kostar sub 1000kr... Ja, det är faktiskt bra av Sinn, då har man alltid alternativet att köpa till den i efterhand utan att bli fullständigt utblottad.

Ja att köpa en TAG eller Tudor på läder förstår jag inte att någon gör. Tror länken till min Ranger låg på 11k tex o pris ny skiljer ingenting om jag minns rätt. Bättre då att köpa på länken o sedan sälja länken för 5.... Men isf sanning en märklig prissättning. 10 k där ett armband i stål .... :eek:

@N.M.O När det gäller andra säljställen än KS så är det nästan en förutsättning om man gillar lite smalare märken. Jag tycker att det är väldigt sällan som man läser här om någon som har gått på en blåsning på eBay, så det känns relativt safe om man bara stämmer av med den vanliga checklistan och köper säljaren. Det såldes en 809 i december på Reddit för ca 10´i bra skick :) Lånad bild från annonsen. Men om du har bevakning på WatchRecon så plockar de upp annonser från Reddit också.

ann3e205xx321.jpg
Det var ju en ruskigt snygg klocka. Påminner mig om denna Bell o Ross på köp och sälj fast mycket bättre. De måste ju nästan vara besläktade på något sätt?https://klocksnack.se/threads/bell-ross-demineur.103510/

Tackar, bäste herr @Bezelman :)

Har sällan varit så osäker på en försäljning och dagligen övervägt att dra tillbaka annonsen. Har dock planer på andra ur och man får prioritera. Tankarna går mot vridringslöst och kanske borstad boett. Men visst är den riktigt fin, passar även på både det ena och bandet; eller för den delen länken!

Edit: har såklart övervägt icke-Sinn, men känner verkligen att jag vill ha en Sinn i samlingen! Och ska försöka tillse att så alltid är fallet. Underbara klockor.

Tackar, bäste herr @Bezelman :)

Har sällan varit så osäker på en försäljning och dagligen övervägt att dra tillbaka annonsen. Har dock planer på andra ur och man får prioritera. Tankarna går mot vridringslöst och kanske borstad boett. Men visst är den riktigt fin, passar även på både det ena och bandet; eller för den delen länken!

Edit: har såklart övervägt icke-Sinn, men känner verkligen att jag vill ha en Sinn i samlingen! Och ska försöka tillse att så alltid är fallet. Underbara klockor.
Klockt (!) beslut att ha minst en Sinn! Skulle också gärna pröva ytterligare någon men osäker på vilken. Just nu lockar en annan Tysk nämligen Stowas handjagad flieger classic i 40mm. Grym klocka det oxå men Sinnarna blir kvar!
Stowa-Flieger-No-Logo-Manual1702075271.jpg

Tillbaka
Topp