• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Första bilden jag har sett på U1 B med svart vridring. Snodd från Uhrforum.

Screenshot_20190121_090147.jpg
Det vita gummit pajade allt, men skulle tro att det ser bra ut på länk eller blått gummi. :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Haha ja.... Var det där ett fint sätt att säga att det där med bandstift det har ingen av oss förstått heller! :)
Det tar bara massa energi att försöka klura ut själv när Erikson har svaret :)

Men för att få bandstift att funka med finelänk på 104 hade jag en uppsättning stift.

När jag körde nato, canvas osv körde jag en grövre variant då de för länken kändes för klena. Båda uppsättningarna var ju 20mm men som sagt. Grövre och något hårdare fjädrar till annat än länk.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det tar bara massa energi att försöka klura ut själv när Erikson har svaret :)

Men för att få bandstift att funka med finelänk på 104 hade jag en uppsättning stift.

När jag körde nato, canvas osv körde jag en grövre variant då de för länken kändes för klena. Båda uppsättningarna var ju 20mm men som sagt. Grövre och något hårdare fjädrar till annat än länk.
Oki! Tack, jag tänker att det gäller ju andra klockor också så man/jag behöver kunna beställa rätt grejer även då. Framförallt det där med att få bandstift som är anpassade för läder samt få rätt dimension på tappen verkar ju inte alls uppenbart när man försöker beställa på dom siter som har bra bandstift att sälja. Men dom är ju billiga så får väl köra hem ett gäng så man kan testa. Och förstås ringa erikssons! :cool:
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Oki! Tack, jag tänker att det gäller ju andra klockor också så man/jag behöver kunna beställa rätt grejer även då. Framförallt det där med att få bandstift som är anpassade för läder samt få rätt dimension på tappen verkar ju inte alls uppenbart när man försöker beställa på dom siter som har bra bandstift att sälja. Men dom är ju billiga så får väl köra hem ett gäng så man kan testa. Och förstås ringa erikssons! :cool:
Visste inte att man hade speciella bandstift till läder?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Oki! Tack, jag tänker att det gäller ju andra klockor också så man/jag behöver kunna beställa rätt grejer även då. Framförallt det där med att få bandstift som är anpassade för läder samt få rätt dimension på tappen verkar ju inte alls uppenbart när man försöker beställa på dom siter som har bra bandstift att sälja. Men dom är ju billiga så får väl köra hem ett gäng så man kan testa. Och förstås ringa erikssons! :cool:
Jag har kört billiga bandstift på billigare klockor. En klocka är död pga att bandstift gick sönder vid fel tillfälle. Som tur var bara en orient ray
Visste inte att man hade speciella bandstift till läder?
Bandsiften som är original på iaf 104 är rätt klena. Känns inte tryggt att bära på läder, canvas, nato etc.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Sinn själva verkar välja längre stift då man köper på läder. Omega skickar längre till läder o kortare till länk. Just för att det skall sitta säkrare. Läder kan ju dra o vrida lite på stiftet vilket knappast en länk gör. Plus att det ofta inte går att montera dom längre på länk. Hit har jag kommit i mina kunskaper men inte längre! :)
Vill undvika Orientens öde ovan .. :eek:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Oj! Jag som kör billiga bandstift till alla klockor. Låter originalstiften sitta kvar i de länkar/band de kom med. Hm. Har i och för sig inte haft några problem än, så länge man tar rätt längd. Men man kanske borde passa sig ändå.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Oj! Jag som kör billiga bandstift till alla klockor. Låter originalstiften sitta kvar i de länkar/band de kom med. Hm. Har i och för sig inte haft några problem än, så länge man tar rätt längd. Men man kanske borde passa sig ändå.
Ska försöka komma ihåg att knipa en bild på stift-Orienten ikväll.

Alla kommer köpa bättre stift efter den :D
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Haha nu startade jag kanske värsta bandstiftsnojan :cool:... Nåja jag får väl ta på mig ansvaret att återkomma i frågan om jag lyckas reda ut vad som gäller! :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Då vill det till att bitarna sitter på plats. Beatern kanske borde ha säkerhetsbältsnato.
Inte helt såld på att ha en "plastrem" runt handleden om värme träffar fel ställe. Köpte Orienten för att se hur mkt spö den tålde så jag grät inga floder :) kör en terrorist på länk nu. Den är perfekt.

Annars är min Cwc med fasta bandstift ett jäkligt säkert kort i den här aspekten. Men ska inte prata mer om andra märken nu :rolleyes:
Hehe ja om den gick :p
 
Topp