Det vita gummit pajade allt, men skulle tro att det ser bra ut på länk eller blått gummi.Första bilden jag har sett på U1 B med svart vridring. Snodd från Uhrforum.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det vita gummit pajade allt, men skulle tro att det ser bra ut på länk eller blått gummi.Första bilden jag har sett på U1 B med svart vridring. Snodd från Uhrforum.
Snyggt! Ser dock inget vidare ut på vitt gummi tycker jag.
Liiite snävt användningsområde om man inte konstant ska springa omkring med en sprayflaska i näven...Jag tycker att det ser bra ut om man tänker sig kombon ackompanjerad av en brunbränd, saltvattenblöt arm hellre än flanellskjortan på bilden
Hmm, kanske men det blir lite douchigt. Hade hellre sett den på ett mörkt gummi eller länk som @Moorflax säger.Jag tycker att det ser bra ut om man tänker sig kombon ackompanjerad av en brunbränd, saltvattenblöt arm hellre än flanellskjortan på bilden
Ett besök hos optikern? Nej, det kan nog bli rätt bra, faktiskt. När jag tänker efter lite.Blå tavla, Svart vridring och GULT gummi! Där har vi det! Vad vinner jag?
En kaka?Blå tavla, Svart vridring och GULT gummi! Där har vi det! Vad vinner jag?
Haha ja.... Var det där ett fint sätt att säga att det där med bandstift det har ingen av oss förstått heller!Det är ju just därför du ska prata med Erikson om det. De kan förklara exakt vad du ska ha!
Det tar bara massa energi att försöka klura ut själv när Erikson har svaretHaha ja.... Var det där ett fint sätt att säga att det där med bandstift det har ingen av oss förstått heller!
Oki! Tack, jag tänker att det gäller ju andra klockor också så man/jag behöver kunna beställa rätt grejer även då. Framförallt det där med att få bandstift som är anpassade för läder samt få rätt dimension på tappen verkar ju inte alls uppenbart när man försöker beställa på dom siter som har bra bandstift att sälja. Men dom är ju billiga så får väl köra hem ett gäng så man kan testa. Och förstås ringa erikssons!Det tar bara massa energi att försöka klura ut själv när Erikson har svaret
Men för att få bandstift att funka med finelänk på 104 hade jag en uppsättning stift.
När jag körde nato, canvas osv körde jag en grövre variant då de för länken kändes för klena. Båda uppsättningarna var ju 20mm men som sagt. Grövre och något hårdare fjädrar till annat än länk.
Visste inte att man hade speciella bandstift till läder?Oki! Tack, jag tänker att det gäller ju andra klockor också så man/jag behöver kunna beställa rätt grejer även då. Framförallt det där med att få bandstift som är anpassade för läder samt få rätt dimension på tappen verkar ju inte alls uppenbart när man försöker beställa på dom siter som har bra bandstift att sälja. Men dom är ju billiga så får väl köra hem ett gäng så man kan testa. Och förstås ringa erikssons!
Jag har kört billiga bandstift på billigare klockor. En klocka är död pga att bandstift gick sönder vid fel tillfälle. Som tur var bara en orient rayOki! Tack, jag tänker att det gäller ju andra klockor också så man/jag behöver kunna beställa rätt grejer även då. Framförallt det där med att få bandstift som är anpassade för läder samt få rätt dimension på tappen verkar ju inte alls uppenbart när man försöker beställa på dom siter som har bra bandstift att sälja. Men dom är ju billiga så får väl köra hem ett gäng så man kan testa. Och förstås ringa erikssons!
Bandsiften som är original på iaf 104 är rätt klena. Känns inte tryggt att bära på läder, canvas, nato etc.Visste inte att man hade speciella bandstift till läder?
Ska försöka komma ihåg att knipa en bild på stift-Orienten ikväll.Oj! Jag som kör billiga bandstift till alla klockor. Låter originalstiften sitta kvar i de länkar/band de kom med. Hm. Har i och för sig inte haft några problem än, så länge man tar rätt längd. Men man kanske borde passa sig ändå.
Nej, nej, nej! Och fel, fel, fel, fel, feeeel!Jag tycker att det ser bra ut om man tänker sig kombon ackompanjerad av en brunbränd, saltvattenblöt arm hellre än flanellskjortan på bilden
Första bilden jag har sett på U1 B med svart vridring. Snodd från Uhrforum.
Juste lovade ju bild.Haha nu startade jag kanske värsta bandstiftsnojan ... Nåja jag får väl ta på mig ansvaret att återkomma i frågan om jag lyckas reda ut vad som gäller!
Du jobbar i typ ett gjuteri...?Juste lovade ju bild.
Stift släppte, landade varmt och olämpligt, märkte detta efter typ 1min, plockade bort den med en tång.
"glaset" smälte, instant patina och RIP
Kan händaDu jobbar i typ ett gjuteri...?
Då vill det till att bitarna sitter på plats. Beatern kanske borde ha säkerhetsbältsnato.Kan hända
Skön beater!Juste lovade ju bild.
Stift släppte, landade varmt och olämpligt, märkte detta efter typ 1min, plockade bort den med en tång.
"glaset" smälte, instant patina och RIP
Inte helt såld på att ha en "plastrem" runt handleden om värme träffar fel ställe. Köpte Orienten för att se hur mkt spö den tålde så jag grät inga floder kör en terrorist på länk nu. Den är perfekt.Då vill det till att bitarna sitter på plats. Beatern kanske borde ha säkerhetsbältsnato.
Hehe ja om den gickSkön beater!
Ren klockporr! Blir så sugen ...
Hade platsat i Sinns årskalender som mr Januari!
Grym bild! Har någon wrist shots med denna på typ en 18,5-20cm handled? Har alltid velat ha en men oroar mig över storleken...