• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nu är det dags igen! Nu har man slopat namnet Mini Basel
Vilka kommer? @ironcastle blir med på middag denna gång?
39797A0E-84AA-4AD4-9EF2-5AC226672B3F.jpeg
Är i Stockholm på jobb dessa dagar så ja kommer delta! :) Måste kolla vilka tider jag har att förhålla mig till..
 
Tittade igenom gamla bilder och det är rätt så roligt att se hur olika spontana idéer i de här två fallen under en lunch och under en fika blir till ok bilder.

Bild 1 är från en lunchrestaurang där de har salt- och pepparkvarnar på svarta fat. Jag hamnade vid ett bord mot ena väggen och på motsatt sida är det ett stort glasparti så allt ljus kom från vänster. Det är en sak att ta en snabbt wristshot, men det blir lite mer sport när man börjar arrangera med inredningen :) För mig ser det ut på den färdiga bilden som att någon har laborerat med ljus och skuggor, men det är precis så som ljuset faller i rummet.

Före.jpg
Efter .jpg


Bild 2 är från en fika där de har bord med en nedsänkt metallfåra i mitten där de har kryddor, olja, salt&peppar. Det enda som jag har gjort är att först ha rensat bort allt och sedan ställt ner ett värmeljus på höger sida. Det gäller bara att bortse från de blickar som man vet är fixerade vid en själv och tänka att man gör det för konstens skull :)

Före 1.jpg
Efter 1.jpg
 
Hade gärna skaffat nya P30Pro framförallt för macroinställningarna, men det känns ruskigt onödigt samtidigt när det inte är något fel på den gamla mobilen.
Ja P20 ska ju även den ha riktigt vass kamera så det är nog onödigt att byta. Ska man kliva upp ett snäpp för att få vassare bilder så tror jag en systemkamera är vägen att gå. Även om mobilerna idag är riktigt bra så går det såklart inte riktigt att jämföra med en systemkamera.
 
Vore det inte trevligt att äta lite tillsammans efter mini Basel? Jag åker ca 15 mil enkel och skulle därför uppskatta en tidig tid så man hinner med en enklare middag. Supertrevligt förra året och nästan bättre än själva mässan! :)

@Anatta har varit anonym på sistone. Vi saknar dig!
 
Vore det inte trevligt att äta lite tillsammans efter mini Basel? Jag åker ca 15 mil enkel och skulle därför uppskatta en tidig tid så man hinner med en enklare middag. Supertrevligt förra året och nästan bättre än själva mässan! :)

@Anatta har varit anonym på sistone. Vi saknar dig!
Jag hänger gärna med ut på en bit mat om vi siktar på den 15:e. 16:e funkar inte för mig.
 
Vore det inte trevligt att äta lite tillsammans efter mini Basel? Jag åker ca 15 mil enkel och skulle därför uppskatta en tidig tid så man hinner med en enklare middag. Supertrevligt förra året och nästan bättre än själva mässan! :)

@Anatta har varit anonym på sistone. Vi saknar dig!

Hej!
Livet klockvänner.
Nytt jobb och mycket runtomkring. Men jag är inne ibland och läser. Jag ses gärna på en tidig middag med alla som är sugna! :pompus:
 
Jag har inte hört om några problem i alla fall, men jag är inte så frekvent inne och deltar i diskussionerna på WUS och Uhrforum. Men efter en snabb sökning på WUS så var det inga problem-trådar i alla fall.

Hittade en till annons där den såldes efter ca en månad.

https://forums.watchuseek.com/f30/f...-edt-300-pieces-worldwide-41-5mm-3848162.html
Försökte bli medlem på UhrForum. Tyckte jag svarade sansat och moget på de tre intagningsfrågorna, men min ansökan om medlemskap avslogs. :(

Nu är det väl redan för sent, då jag inte hittar något sätt att fråga om hur det kom sig att jag inte fick vara med, men: Är det något speciellt man ska skriva eller inte skriva?
 
Tillbaka
Topp