• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sinn-klockor med fina Sinn-prylar från @yonsson :)

IMG_20190402_163412.jpg
 
Ser bra ut!
Det är kul, för just lume tycker jag annars är ett område där Sinn kunnat bättra sig. Nu har man tydligencgjort det.
Beror på modell skulle jag säga. 556i är rätt kass då den har superluminova C1. 104a (iaf A modellen) ovan har C3 vilket generellt sett är mindre vit i dagsljus men betydlig bättre glöd i mörker. Sedan beror det ju på hur tjockt det appliceras oxå vilket säkert varierar mellan modellerna ...
 
Ser bra ut!
Det är kul, för just lume tycker jag annars är ett område där Sinn kunnat bättra sig. Nu har man tydligencgjort det.

Beror på modell skulle jag säga. 556i är rätt kass då den har superluminova C1. 104a (iaf A modellen) ovan har C3 vilket generellt sett är mindre vit i dagsljus men betydlig bättre glöd i mörker. Sedan beror det ju på hur tjockt det appliceras oxå vilket säkert varierar mellan modellerna ...

Känns som att dykarna ligger i botten på skalan också, min 103:a är ljusår bättre än U1:an vilket jag tycker är mycket märkligt.
 
Det är tyvärr slut på tulpanerna på Ulriksdal @ironcastle Nu är det annalkande påsk och narciss-säsong :)

Sorry för blomster-OT i tråden :)

IMG_20190403_120646.jpg
IMG_20190403_123426.jpg
IMG_20190403_123411.jpg
IMG_20190403_120834.jpg
Fina bilder!
Våra klockor har vi ju faktiskt sett några ggr så lite uppfriskande bilder här och var tycker iaf jag är ett trevligt inslag! Får man dessutom till det med en klocka intill så är det en fullpoängare. :)
 
Tillbaka
Topp