• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Velar fortfarande då jag inte har fått några bra närbilder på index och luddiga svar från säljaren om de har samma guldfärg som på bilderna eller om det bara är en solid gul. Närbilderna tidigare i tråden är inte från det exet jag förhandlar om.

Har mailat med Sinn som svarat att de har länk till 809 men jag är inte så säker på att det stämmer. Det kan vara så att de tror att det är en vanlig H-länk som till 103 m.m. men om jag tror rätt så är den 24mm uppe vid boetten.
Ok. Mäter när jag kommer åt. Passar den så är jag också intressarad av att beställa en åt en annan klocka som jag har på g :D Ingen 809.

Velar fortfarande då jag inte har fått några bra närbilder på index och luddiga svar från säljaren om de har samma guldfärg som på bilderna eller om det bara är en solid gul. Närbilderna tidigare i tråden är inte från det exet jag förhandlar om.

Har mailat med Sinn som svarat att de har länk till 809 men jag är inte så säker på att det stämmer. Det kan vara så att de tror att det är en vanlig H-länk som till 103 m.m. men om jag tror rätt så är den 24mm uppe vid boetten.
24mm vid boetten, 18 vid spännet. Har inget bra sätt att mäta tjockleken tyvärr.

Det är kul när man ber säljaren om bättre närbilder på index och man får det här :)

thumbnail_image2.jpg

Sådär:) första wristshoten här då och första sinn klockan
Gillar den starkt!
Blir bra sommar klocka:cigar:
89385257-66C7-434F-A839-3E6FDF116724.jpeg
U1 är alltid rätt. Grattis!
Har sedan jag började hänga här på KS smygtitta på Sinntråden, men inte haft någon klocka.....:(
Fram tills nu, då jag sprang på denna på Pantbanken:D
15553508635382930650094876436154.jpg
Supertrevlig!
Sålde B&R Type Demineur så denna får stanna. Så j*@#a stekhet.
20190407_144914-1.jpg
Klokt beslut! :)
Accepterade affären nu så fingers crossed :)
Du byter Sinnklockor lika ofta som jag tänker att jag sak göra det. ;) Har du sålt U1:an?

Bjuder på en arkivbild från förra sommaren. I november fyller min kära Sinn 2 år, helt galet vad tiden går fort, och vad mkt som jag och min kära vän har gått igenom, både glädje och sorg. Har avverkat många modeller senaste åren, men denna förblir med resten av livet :)

Dessvärre har min 103a börjat forta sig något, hur petig ska man vara?
D4EBC019-9AA8-4D18-ABE1-D7B89452AD5E.jpeg

Bjuder på en arkivbild från förra sommaren. I november fyller min kära Sinn 2 år, helt galet vad tiden går fort, och vad mkt som jag och min kära vän har gått igenom, både glädje och sorg. Har avverkat många modeller senaste åren, men denna förblir med resten av livet :)

Dessvärre har min 103a börjat forta sig något, hur petig ska man vara?
D4EBC019-9AA8-4D18-ABE1-D7B89452AD5E.jpeg

Fint att du har hittat en livskamrat :) Snyggt band också, passar till en flieger. Specialbeställning?

Hur mycket fortar den sig? Du har ju 2 års garanti.

Grattis till en fin klocka och vad jag potentiellt tror är mycket klocka för pengen. Hade själv lite span på den. Finns som du nämner inte mycket info att gå på om 203:an mer än pdf:en i deras arkiv. Trodde dock att dem kom med lite dokumentation.
Har sedan jag började hänga här på KS smygtitta på Sinntråden, men inte haft någon klocka.....:(

Den där var riktigt rå! Sinn hade svalnat lite för mig men den där gjorde att de pirrade till lite :)
Accepterade affären nu så fingers crossed :)
Ska bli grymt kul att se den där. Även den modellen var en sån som inte gjorde någonting för mig tidigare men nu känns den riktigt spännande! Hur lyder ungefärliga måtten på en sån?

Falskt alarm!

Det var jag som var en hönsmamma och hörde i syne :) Allt som bra ut och alla skruvar satt där de skulle.

Passade på att öppna 143 och det var inte Lemania 5012 som jag först trodde, utan Lemania 5100. Det gör att den daterat tidigt 80-tal och inte sent 70-tal som var min förhoppning. Men verket var i kanonskick med rätt mängd oljor på rätt ställen så inget att klaga över :)

IMG_20190416_125643.jpg
IMG_20190416_132600.jpg

Senast ändrad:
Falskt alarm!

Det var jag som var en hönsmamma och hörde i syne :) Allt som bra ut och alla skruvar satt där de skulle.

Passade på att öppna 143 och det var inte Lemania 5012 som jag först trodde, utan Lemania 5100. Det gör att den daterat tidigt 80-tal och inte sent 70-tal som var min förhoppning. Men verket var i kanonskick med rätt mängd oljor på rätt ställen så inget att klaga över :)

IMG_20190416_125643.jpg
IMG_20190416_132600.jpg
Såg ju riktigt fin ut! Härlig klocka det där ..

Grattis till en fin klocka och vad jag potentiellt tror är mycket klocka för pengen. Hade själv lite span på den. Finns som du nämner inte mycket info att gå på om 203:an mer än pdf:en i deras arkiv. Trodde dock att dem kom med lite dokumentation.
Tack! Jag är redan nöjd med klockan och vårt förhållande kommer bara att växa:D och den får redan vara med och hålla tiden på ett experiment.
15554214380657978833592172622139.jpg

Det är den med solid baksida. Vet du ungefär när de slutade tillverka 203? Jag har letat men inte hittat något tillförlitligt:confused: Någon gissade att 206:an skulle ha varit ett 20-års jubileum till 203?

Fick svar från min nya Awesome Sinn Girl Christa :) ASG är en känd referens i den här tråden om du undrar över uttrycket :)

"The 203 Anniversary was discontinued in 2010, the "normal" 203 in 2013"

@Saltkråkan

Ställde frågan till kundtjänst angående besök i fabriken, och här är svaret.

"- We offer factory tours (14.00 – 16.00 CEST, each time), this year's dates are:
May 9
June 27
July 18
August 15
September 19
October 17
November 14
December, 5"

@Saltkråkan

Ställde frågan till kundtjänst angående besök i fabriken, och här är svaret.

"- We offer factory tours (14.00 – 16.00 CEST, each time), this year's dates are:
May 9
June 27
July 18
August 15
September 19
October 17
November 14
December, 5"

Schysst av dig att ha mig i åtanke! :)

Då blir det dessvärre ingen factory tour (tänkte faktiskt hört av mig till dem framöver) i och med att jag spikat datum till 26-29 juli och F1-loppet i Hockenheim.

Tänker släpa med mig farsgubben till Sinn ändå, alltid kul att klämma och känna lite kanske spana in de mer ovanliga modellerna irl.

Tillbaka
Topp